مديركل فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري گفت: هفت دانشگاه به زائران پياده روي عتبات در اربعين حسيني خدمات ارائه مي دهند.

هفت دانشگاه به زائران عتبات در اربعين خدمات مي‌دهند
به گزارش مشرق، فضل الله ايرجي كجوري با ارائه گزارشي از سفر به عراق اظهار كرد: مذاكراتي با ستاد بازسازي عتبات عاليات و رايزني فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در عراق صورت گرفته تا بتوانيم امكاناتي را در اختيار دانشجويان در كربلا و نجف قرار دهيم.

وي با بيان اينكه تمامي برنامه هاي اجرايي و عملياتي خارج از ايران به سازمان بسيج دانشجويي سپرده شده است، افزود: دانشگاه هاي شهيد چمران اهواز، علوم و فنون دريايي خرمشهر، ايلام و واحدهاي مرزي دانشگاه هاي پيام نور و علمي كاربردي در مرزهاي ايران به دانشجويان خدمت رساني مي كنند.

مديركل فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم تاكيد كرد: سوگواره اربعين دانشگاهيان به ميزباني دانشگاه ايلام با رويكرد ادبي و هنري برگزار مي شود و دانشجوياني كه در سال جاري و يا سال هاي گذشته به زيارت عتبات مشرف شده اند مي توانند آثار خود را در قالب هاي مختلف از جمله: فيلم، عكس، دلنوشته، سفرنامه و غيره به دبيرخانه اين جشنواره ارسال كنند.

معاون فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم نيز گفت: در مراسم اربعين مهمترين مساله همان پياده روي است و افزودن مسائل تبليغي و حاشيه اي در اين حركت لزوما مثبت نيست و رعايت حق و احترام به ميزباني كشور و مردم عراق بسيار مهم است.

سيد ضياء هاشمي افزود: در برنامه هاي اجرايي به ويژه قراردادها رعايت چهارچوب هاي حقوقي معين ضروري است.

در ادامه اين جلسه محمد تاجيك، نماينده سازمان بسيج دانشجويي افزود: امسال 15 هزار دانشجو به صورت كارواني از طريق ثبت نام در دانشگاه ها به زيارت عتبات مشرف خواهند شد و 400 دانشجو از سراسر دانشگاه ها به عنوان خادم از هفته آينده كار خود را آغاز خواهند كرد.

وي ادامه داد: سامانه الكترونيكي قرارگاه اربعين دانشجويي طراحي شده و تا چند روز آينده رونمايي مي شود همچنين براي دانشجويان بسته هاي فرهنگي پيش بيني شده كه شامل اطلاعات ضروري اربعين اعم از نقشه عراق، نقشه پياده روي و مسيرها است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس