حامیان یاشار سلطانی معتقدند اقدام یاشار، اقدامی در جهت نشر آزاد اطلاعات و گسترش شفافیت بوده است اما اتهامات او چیست؟

به گزارش مشرق، نام یاشار سلطانی مدیر مسئول وب سایت خبری معماری نیوز چندی پیش بود که با انتشار گزارش سازمان بازرسی در مورد املاک شهرداری در این وب سایت بر سر زبان ها افتاد.

اما یاشار سلطانی واقعا چه کرده است؟ چرا حمایت از او به معنای حمایت از شارلاتانیزم مطبوعاتی است؟

یاشار سلطانی گزارشی محرمانه را از سازمان بازرسی کل کشور که به گفته خود مسولان سازمان بازرسی صرفا گزارش اولیه بوده به طور علنی در وب سایتش منتشر کرده است. این گزارش سوالاتی را از شهرداری تهران در مورد برخی واگذاری های املاک این سازمان به پرسنل خود مطرح کرده است. قرار بر آن بوده است تا شهرداری پاسخ های خود را به سازمان بازرسی در این باره ارائه دهد.

گزارش " کارشناس" سازمان بازرسی به اشتباه به نام گزارش «سازمان» بازرسی مطرح شده است. این گزارش در اصل تنها گزارش یک «کارشناس» اولیه بوده است. از نظر قانونی برای رسمیت پیدا کردن گزارش باید نخست به تایید کارشناس ارشد سازمان برسد و نهایتا به تایید رییس سازمان بازرسی و بعد قوه قضائیه. این در حالی است که گزارش املاک شهرداری به هیچ عنوان این پروسه را طی نکرده و کاملا غیر رسمی تلقی می شود.

با این حال قبل از آنکه شهرداری تهران بتواند پاسخی به این گزارش غیر رسمی بدهد تا فرآیند مذکور طی شود، گزارش این کارشناس از سوی سایت معماری نیوز(که مشخص نیست از کدامین منبع به چنین سند محرمانه ای دسترسی پیدا کرده است) منتشر شد.

محتوای گزارش مذکور طبیعتا پر است از آمارهای اشتباه، موارد مخدوش، مبهم و حتی کذب. به گونه ای که اسامی 35 نفر از افراد مطرح در لیست از اساس کذب بوده و به هیچ عنوان ملکی به آنها واگذار نشده است. نام چند تن از افراد به اشتباه درج شده است. مشخصات برخی املاک، قیمتها، میزان تخفیفهای آن و... دچار اشکال است.بر اساس شنیده ها از منابع آگاه در رفت و آمدهایی که از زمان انتشار علنی گزارش تاکنون بین مسولان شهرداری و سازمان بازرسی رخ داده است، بسیاری از اشتباهات این گزارش از سوی سازمان بازرسی تایید شده است.

با انتشار این گزارش با آنکه شخص شهردار تهران با شکایت از یاشار سلطانی مخالف بود اما این حق طبیعی افراد بود تا برای استیفای حق خود از خبرنگاری که با اقدامی عجولانه و سیاست زده به آبروی آنها تعرض کرده است شکایت کنند تا صحت و سقم اتهامات مطرح علیه آنها روشن شود.
در همین زمینه 28 نفر از اعضای شورای شهر هم با گرایشهای سیاسی مختلف پس از انتشار گزارش از این اقدام رسانه ای انتقاد کرده و شانیت آن را در حد دستگاه قضایی دانستند.

با این حال پس از دستگیری یاشار برخی از این اعضای غالبا اصلاح طلب این امر را انکار کردند که این مساله شائبه سیاسی بودن را افزایش میدهد . در حال حاضر یاشار سلطانی در بازداشت به سر می برد تا بتواند به چند سوال پاسخ دهد:

اینکه دسترسی به چنین سند محرمانه ای چگونه برای او میسر بوده است؟

اینکه در حالی که سازمان بازرسی خودش، این گزارش را غیر رسمی و اولیه خواند چرا وی اصرار داشته تا مفاد گزارش را قطعی و حقیقی در افکار عمومی جلوه دهد و فرصت دفاع را از سازمان شهرداری و افرادی که به آنها اتهام وارد شده بگیرد؟

اینکه در حالی که تکذیبیه های مستندی از سوی افراد مطرح در لیست منتشر شده است چه طور آقای سلطانی با اطمینان از قطعیت گزارش سخن می گوید؟

و...

حمایت از یاشار سلطانی، اکنون به معنای حمایت از تهمت زنی، افترا، سخنان غیر مستند و در واقع نوعی شارلاتانیزم مطبوعاتی است. شارلاتانیزمی که جریان های رسانه ای خارجی همچون بی بی سی نیز برآن سوار شده اند و در حال بهره برداری هستند. حمایت این رسانه ها طبعا سوالاتی جدی را در ذهن افکار عمومی و جریان های عدالت طلب ایجاد خواهد کرد.
 
به نظر می رسد حامیان یاشار سلطانی که این روزها در حال رفت و آمد به خانه ی وی هستند و یا در تدارک طومار برای آزادی او، باید اندکی تامل کنند تا نهاد رسمی نظارتی کشور یعنی قوه قضائیه در این باره حکم قطعی را بدهد و بعد علم عدالت خواهی را بردارند و برای خبرنگاری که خود بازیچه دستان سیاسیون شده است گریبان چاک کنند.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 49
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 91
  • mohsen ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۳۰
    29 4
    اگر این شارلاتانه شما چی هستین :)
  • سورنا ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۳۰
    6 2
    سلام یعنی الان استاد حسن عباسی هم اصلاح طلب هست؟
  • ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۳۰
    14 1
    به هر حال اگه قبول ندارید که 100 درصد صحیح باشه، صحت 10 درصد این گزارش های ذکر شده هم جرم کمی نیست و نباید برای افشاگران که دزدی از بیت المال را به اطلاع صاحبان اصلی سرمایه های چپاول شده که مردم هستند، می رسانند برخورد قهری صورت گیرد. واقعا چنین دزدیها و فسادهایی در یک کشور مثلا اسلامی فاجعه هست. کسانی که با کسب اموال نامشروع ، با لقمه حرام به جان کشور و مردم افتاده اند و با ادعای نهایی نبودن یا ناقص بودن مدارک میخواهند از زیر بار مسئولیت فرار کنند.
  • کارمند ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۳۰
    2 16
    من کاری به شهرداری ندارم و قصد فاع از شهردارز رو ندارم. اما این قصه و کارهای یاشار قطعا موضوع جناحی و سیاسی است و برنامه ریزی خوبی داشته است. ضمن اینکه حروم خوری وزارت خانه های و اادارات دولتهای هاشمی و خاتمی(که همان هاشمی بود) اظهر من الشمس است و ...ميكنن. منم موافق مشرق هستم در این مورد
  • ایرانی ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۳۰
    3 0
    دلیلش اینه تو ممکلکت ما هیچوقت خبرهای درست آنطور که باید و شاید اطلاع رسانی نمی شود. روز چهارشنبه تو تاکسی بودم از رادیو کسی می گفت یه نفر چندین میلیارد وام گرفته پس نمیده. باید اسمشو اعلام کنیم برای افکار عمومی. ماه رمضون سال 1378 هم چنین چیزی را از تلویزیون شنیدم. یعنی بعد 17 سال ما هنوز حرفای تکراری خورد مردم میدیم که نتیجه ای عاید نمیشه. واسه همینه که مردم از اخبار تایید نشده اینچنین استقبال می کنند. چون دیگه مطمئن شدند که پشت پرده خیلی خبرها است.
  • سعید ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۳۰
    0 0
    واقعا که ...
  • ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۳۰
    1 8
    آقا شما را به خدا شر این حیوانات سر سپرده انگلیس و امریکا را از سر این ملت کوتاه کنید تا این گله سراپا عقده جوانان این مملکت را به نابودی نکشاندند
  • ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۳۰
    1 2
    بوی فتنه و نفاق از همه جا ودر همه عرصه ها به مشام می رسد چه کسی این فتنه را برنامه ریزی و اجرا کرده
  • عربی ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۳۰
    1 4
    آنچه قطعیه اینه که ان آقا مزدور یک جرین خاصه که بویی از اخلاق نبردن و برای تخریب رقیب ازهیچ اقدام پستی رویگردان نیستند
  • محمد ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۳۰
    1 0
    راستش را بخواهید گرچه براساس گفته ها شائبه سیاسی بودن جریان وجوددارد اما فساد درسیستم اداری ما بقدری نهادینه است ومردم هم انرا می بینند هم چیزهایی درباره ان نقل همه محافل ونشستهاست که همه مواردی که یاشارسلطانی گفته مردم هم مشابه انرا درسیستم اداری مان دیده وشنیده اند درنتیجه دستگیری اقای سلطانی کمکی به این معضل نمی کند بهتراست به سبک چینی ها بامفسدین برخوردنمود
  • حمید ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۳۰
    0 0
    نمونه ای از شارلاتانیزم مطبوعاتی این جماعت را برای فریب مردم ببینید: "آیت‌الله مهدوی کنی در خاطرات خود درباره تهمت عزت‌الله سحابی، یکی از اعضای نهضت‌آزادی به وی می‌گوید: در جریان انتخابات ریاست جمهوری هفتم، آقای عزت‌الله سحابی در مجله "ایران فردا" نوشته بود که مهدوی کنی فتوا آورده است که به هر طریق ممکن باید آقای ناطق نوری را از صندوق‌ها بیرون آورید، هر چند از طریق تقلب باشد. ما برای او پیغام فرستادیم که آقای سحابی، آخر ما با هم [در دوران رژیم پهلوی] زندانی بودیم، ...، خیلی سال ها با هم بودیم، شما چطور مهدوی کنی را بعد از این سال‌ها نشناختید که چنین عبارتی را درباره‌اش نوشتید ،...، وی گفت که این، شایعه بوده است و من شایعه را نوشتم. گفتم اگر شما نمی توانستید تحقیق کنید، مثلاً بنده مرده بودم یا در جای دوری بودم و دسترسی به من ممکن نبود شاید عذر شما پذیرفته می شد ولی در اوضاع فعلی لازم بود تلفن می‌زدید و موضوع را از خودم سؤال می کردید. علاوه بر این شما قضیه را به صورت شایعه ننوشته ای، بلکه به عنوان یک خبر قطعی مطرح کردی. شما که می‌توانستید از من بپرسید، چرا چنین دروغ شاخدار را نوشتی؟ بنده کی چنین فتوایی داده بودم؟ "
  • ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۳۰
    0 3
    آیا موجودی کثیف تر از قلم به دست مزدور رانت خواران در این دنیا وجود دارد؟
  • greeniran ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۳۰
    2 0
    والله ما موندیم یکی هم از خودتون یه چیز رو میکنه باز رد میکنید. اطلاعات منتشر شده غلط داشت هم تو قیمت املاک هم افراد ولی در کل درسته و اتفاق افتاده.
  • ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۳۰
    0 2
    با تشکر از مشرق از اطلاع رسانی مفیدشان ، بگمان بنده معیار باید قانون باشد و بی قانونی منجر به تروریسم رسانه ای میشود ، افرادی مانند یاشار سلطانی و سیاسی کاران محرک او شارلتان نیستند بلکه تروریست رسانه ای هستند که امنیت روانی جامعه را نشانه می روند ثانیا ، تروریست های رسانه ای آب را گل آلود میکنند تا دزدان و چپاولگران حقیقی با خاطری آسوده به چپاولگری خود ادامه دهند معیار باید قانون باشد، فقط قانون و لا غیر .. اگر قانون ضعیف است باید ترمیم و تقویت شود و قانون ضعیف بهتر از بی قانونی و هرج و مرج و تروریسم رسانه ای است
  • ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۳۰
    0 1
    اینکه کسی افشاگری کنه خب از طرفی خوبه از طرفی نه اگر کسی سندی داره باید از طریق مراجع قانونی اقدام کنه و وقتی که جرم کسی محرض شد انوقت اطلاع رسانی کنه اگر غیر این باشه مطمئن باشید برای تخریب این افشاگری ها اتفاق می افتد
  • ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۳۰
    2 0
    چرا اون أقايي كه عكس شخصي خانهما را پخش كرد فوري أزاد شد؟!!!
  • ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۳۰
    2 1
    شما هم کلی مسائل محرمانه میزارید این اطلاعات رو از کجا میارید ؟ در ضمن کار خبرنگار افشاگریه هرجور که شده
  • امیر ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۳۰
    2 0
    به نظر بنده این پروسه ای که شما در مقاله تان ذکر کردید نا بشود یک گزارش سو استفاده را منتشر کرد چندین ماه طول می کشد و معمولان افرادی که از بیت المال سو استفاده می کنند افراد با نفوذی هستند و اگر شخص سو استفاده کننده بتواند در یکی از این مراحل تاثیر بگذارد مساله تمام می شود باید برخورد با فساد قاطعانه و بسیار سریعی باشد تا فرصت پاک کردن ردپا و خریدن این و ان را به احدی ندهد.
  • ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
    1 0
    شما را ارجاع میدم به ارتش وانگ در چین تا تفاوت ها را متوجه شید همین
  • ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
    1 3
    همه اين فتنه ها از گور دارودسته هاشمي بلند ميشود.
  • ۰۱:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
    0 2
    تا وقتی شفافیت و قاطعیت نباشه و مثلا قضیه ای مثل کرسنت سالها فکر ملت رو مشغول کنه و آخر کار جریمه هنگفتش گریبان یه ملت رو بگیره، این قبیل افشاگری های راست و دروغ هم مشتری خواهد داشت، دهن همه رو که نمیشه بست، بهترین کار اینه که با رسیدگی شفاف و قاطع و جامع چنان اعتمادی بین مردم ایجاد بشه که خود مردم بزنن تو دهن شایعه سازها و افشاگرها
  • ناشناس ۰۲:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
    0 2
    اینکه فسادی در جایی اتفاق بیافته و کسی افشاگری کنه، اتفاقاً کار خوبیه، ولی افشاگری با انتشار اسناد محرمانه، رسمی جلوه دادن یک گزارش غیررسمی، خیلی فرق داره، در ضمن در منزل این آقای سلطانی کلی اسناد دولتی دیگر هم کشف شده، ونکته جالب اینه که مدافعان این آقای سلطانی در برابر فیش های نجومی یا سکوت کردند ویا سعی کرده اند که آن را قانونی وموجه جلوه بدهند، متن بالا یه خیلی جزییات اشاره کرده، افشاگری باید مبتنی بر اطلاعات درست باشه، چرا از انتشاردهندگان فیش های نجومی تشکر می کنیم؟ چون فیش های منتشر شده واقعی بودند، حال مثلاً اگر کسی فیش جعلی منتشر کنه، اینم اشمش افشاگریه؟ در مورد آقای سلطانی ایشان ، گزارش کارشناسی را سعی کرده که یک گزارش رسمی سازمان بازرسی جلوه دهد،همچنین اسامی سی وپنج نفر از کسانی که در لیست سایت آقای سلطانی بوده، کذب بوده وملکی به آنها واگذار نشده، قطعاً این کار افشاگری نیست وعملی است برای به انحراف کشاندن و فراموش شدن مساله حقوقهای نجومی و تخریب یکی از نامزدهای احتمالی انتخابات آینده، و شاید فراهم کردن زمینه لازم برای اینکه نامزد مورد تایید اصلاح طلبان روی صندلی شهرداری تکیه زند.
  • ناشناس ۰۳:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
    0 2
    وقتی کسی متهم است که اتهامش در مجامع قضایی محرز شود، کارشناس سازمان بازرسی سوالاتی از شهرداری پرسیده و شهرداری هم در حال پاسخ به این سوالات بوده که آقای سلطانی این گزارش کارشناسی را منتشر کرده و مدعی شده که گزارش سازمان بازرسی است، جناب گرین اگر شما متن بالا را کامل و با دقت بخونید ، خیلی جامع و کامل توضیح داده، من وشما و آقای سلطانی که قاضی نیستیم که درباره افراد حکم صادر کنیم، در همه جای دنیا هم انتشار اسناد محرمانه دولتی جرمه، آیا اتهام شهرداری در قوه قضاییه ثابت شده؟ اگر این اتفاق افتاده من هم نظر شما وامثال شما را قبول دارم، اینم که شما گفتید یکی از خودتون یک چیزی را رو کرده، خیلی غیرمنطقیه، چی را رو کرده؟ یک گزارش کارشناسی غیر رسمی که چیزی را اثبات نمی کنه، ولی انتشار فیش های نجومی واقعی که فاصله های بعضاً صدبرابر وبیشتر با حقوق معمولی افراد دارد، قطعاً افشاگری درستی است ، به طوری که همه مقامات کشور این فیش های نجومی را محکوم کردند، این سی وپنج نفر که ملکی تحویل نگرفتند ولی در لیست منتشر شده توسط آقای سلطانی اسمشون آمده، و آبرویشان در معرض تعدید قرار گرفته ، به راحتی می توانند از این فرد به جرم تهمت وافترا شکایت کنند.
  • ناشناس ۰۳:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
    0 1
    ناشناس 22:58 افشاگری باید بر مبنای اطلاعات درست باشه، متن بالا را کامل بخون، ایشون در سایتش گزارش کارشناسی غیر رسمی را گزارش رسمی سازمان بازرسی جلوه داده، سی وپنج نفر که اسمشان در لیست منتشر شده توسط آقای سلطانی آمده، اصلاً ملکی بهشون تعلق نگرفته، یعنی این سی وپنج نفر به راحتی می توانند به جرم تهمت وافترا از آقای سلطانی شکایت کنند، بله کار خبرنگار افشاگریه، به قول شما هر جور که شده، ولی انتشار مطالب کذب ودروغ وتهمت وافترا به افراد که اسمش افشاگری نیست، شما ببینید کسانی در حال حاضر از آقای سلطانی دفاع می کنند که از انتشار فیشهای حقوق نجومی انتقاد می کردند و حقوق های نجومی را قانونی می دانستند، آیا طرفداری این افراد از اقدام آقای سلطانی شما را به فکر نمی اندازد؟ اگر اتهام شهرداری در مجامع قضایی اثبات شد، قطعاً من خیلی بیشتر از شما از این نوع افشاگری ها حمایت کرده و تشکر هم می کنم، ولی همه می دانیم که افشاگری با دروغ وتهمت وااطلاعات کذب ومخدوش را درست جلوه دادن و... فرق داره.
  • ۰۳:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
    3 1
    اصلا این آقای یاشار مامور ویکی لیکس یا ادوارد اسنودن! اما به هر حال سند رو کرده. چرا شما به جای پاسخ دادن به او تازه او را به خاطر افشاگری سرزنش می کنید؟ خوب اگر جواب دارید بدهید.
  • ولایتی ۰۳:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
    2 1
    این قطعیت تون رو از کجا میارین ؟
  • ۰۳:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
    0 3
    مبارزه با فساد در ایران صرفا یک ابزار سیاسی است. و این جزو پروژه لولو سازی از رقیبان است که روحانی در آن تخصص فوق العاده دارد. اما این مساله اصل وجود فساد را نفی نمی کند.
  • محقق ۰۳:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
    1 0
    ماشا الله از این همه اخلاق مداری . کاش یه کم راجع به افشاگری های جناب سلطانی در مورد همین جریان دولت کنونی و اعضای کابینه اش می خواندید تا اینقدر جناحی نسبت به هر چیزی فکر نکنید .
  • ۰۳:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
    2 1
    تروریسم رسانه ای ؟! کاش یه کمی سوادمون رو بالا ببریم که همینجوری کلمات رو پشت سر هم نچینیم و بعد فکر کنیم اصطلاح جدیدی رو وضع کردیم .
  • ۰۳:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
    0 0
    احسنت . گل گفتی .
  • ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
    0 0
    یکی بهتر از تو
  • ۰۵:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
    0 2
    چرا فقط از این طرف؟ به قول یکی اگر میخواستند افشاگری کنند دیگر برای کسی آبرو نمیماند اینجا باید دید کدام طرف دزدتر است آن خبرنگار هم کم از دزدانی نیست که تحریکش کردند تا برای رقیبشان بزند این مردم هم که گویا از هر فهمی تهی هستند البته شاید هم فقط برایشان جناح مهم است
  • ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
    0 2
    پوزخند هم دارد وقتی به پشتوانه برخی هر چه بخواهند میدزدند و سر آخر برای طیف روبرو دهن کجی هم میکنند آری بیست سال سیطره بر منابع یک کشور پشتوانه ساز است اگر میشد از پسشان برآمد به پرونده تاریخسازی مثل کرسنت رسیدگی میشد « همان نوک کوه یخ » بماند تا تاریخ به کل رسوایشان کند لطفا منتشر کن مثل این را قبلا هم در نظرها دیدم پس منتشر کن
  • محمد ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
    3 0
    "اینکه دسترسی به چنین سند محرمانه ای چگونه برای او میسر بوده است؟" تو مملکتی که قانون دسترسی آزاد به اطلاعات، تصویب شده، پرسیدن این سوال از یک رسانه، عین محدود کردن رسانه ها و نقض آزادی بیانه. جالبه که بعد از این همه مدت، هنوز هیچ نهاد بازرسی ای، گزارش و اطلاعات متقنی از دارایی افرادی که تو لیست آمده را اعلام نمی کنند! به نظر می رسه، فقط مستضعفین جامعه، غریبه هستند!
  • قل مراد ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
    6 0
    اولا گزارش محرمانه نبوده ثانیا اگر یاشار سلطانی اون رو منتشر نمی کرد به نظرتون روح کسی خبر دار می شد از این قضیه ؟ خدا حفظش کنه و سلامت نگهش داره و آفرین به غیرت و شجاعت خبرنگاریش و بازهم درود بر اون که هیچ چیز رو جناحی ندید یعنی ماجرای اکپسو رو خود شما به نقل از همین یاشار سلطانی زدید اون موقع ایشون شارلاتان نبود؟ میدونم این قبیل پیام ها رو هیچ وقت منتشر نمی کنید نوشتم که به دست سردبیر محترم برسه
  • ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
    5 0
    سلام.براي شما بعنوان يك رسانه متاسفم كه به جاي دفاع از حق آزادي بيان و دسترسي آزاد اطلاعات كه رسالت اصلي همه رسانه هاست از عده اي متهم دفاع مي كنيد و هم صنفي خودتون رو هم فداي بازي هاي كثيف سياسي و جناحي مي كنيد.
  • ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
    0 0
    اینهمه اسم یکیشو می تونی اثبات کنی ... روزنامه نگاری کشکی که نیست.
  • ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
    0 1
    نظرت در مورد افشاگر فیش های نجومی چیه برادر ؟
  • ناشناس ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
    0 3
    جناب محقق، بهتره کمی تحقیق کنید، سی وپنج نفر از کسانی که اسمشان در لیست آقای سلطانی آمده، اصلاً ملکی بهشون واگذار نشده، این افراد به جرم تهمت وافتراء به راحتی از آقای سلطانی می توانند شکایت کنند، شما از دید جناحی به این مساله صحبت کردید، اتفاقاً دید جناحی را به این مساله کسانی دارند که در برابر فیش حقوقی نجومی سکوت کردند وحتی آن را قانونی وموجه جلوه دادند، ولی به یکباره مدافع دو آتشه آقای سلطانی شدند!!!!!! این مساله شما را به فکر فرو نمی برد؟!!!! در ضمن جناب محقق به جای قضاوت از روی مطالب سایت ها و روزنامه ها، اجازه بدهید قوه قضاییه نظر قطعی خود را در مورد این پرونده بدهد، بعد شما قضاوت کنید، من وشما که قاضی نیستیم.
  • بابک ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
    0 0
    به عنوان یک اصولگرا که همیشه به سایت خوب شما سر میزنم فکر میکنم باید کمی بیشتر به اخلاق و ازادی رسانه اعتقاد داشته باشیم . برخوردهای قهری و زد وبند و فیلتر تاکنون جواب نداده است و باعث بی اعتمادی مردم به رسانه های داخلی و توجه به دروغهای شبکه های خارجی شده است، بهتر است ما اصولگرایان تجدید نظری نظری راجب ازادی رسانه و اطلاعات و دموکراسی داشته باشیم،باتشکر از سایت عالیتون
  • ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
    3 0
    مشرق جان کاش این مطلبو کار نمیکردی. مشرق مبارزه با فساد در این مملکت نیاز به آدمهای شجاع دارد . لطفا با انتشار چنین مطالبی هزینه شجاعت و جسارت را پایین نیاور
  • ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
    0 0
    جالب بود
  • ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
    2 2
    قضیه کارهای این فرد کاملا شبیه آن چیزی است که در فتنه سال 1378 کوی دانشگاه از طریق روزنامه ها اتفاق افتاد بیچاره جوان های خام این کشور که همواره باید اسیر بازی سیاسیون شوند
  • ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
    0 3
    كساني كه با آبروي نظام بازي ميكنند حقشان إعدام است
  • ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
    0 0
    هاشمی هم خودش بخشی از نظامه شما میخوایی گول بخوری انتظار نداشته باش ما هم بخوریم!
  • صالحی ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
    1 1
    متاسفانه این برخوردهای تند که با این جوان شد در کشور جهان سوم ما طبیعی است. به امید روزهای مهرورزی...
  • ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
    2 1
    خود شما هم مکررا مدارک و مستنداتی محرمانه و... رو برای افشاء بعضی معضلات کشور مطرح میکنید.
  • رضا دادمان ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
    3 1
    گزارش کارشناس که می گید قطعی نیوده،چه جوری محرمانه بوده؟ حالا این مورد به کنار. بقیه خبرهای خبرنگارهای دیگه مثل خبرنگارهای شما ،پس از تایید قوه قضاییه درج میشه. یعنی خبرهای شما همه مال 3تا4سال قبل هست و حالا که رای قطعی شده شما خبرش رو درج می کنید. برای شما متاسفم. دلایلتان هم واقعا سبک و بی منطق بود. تاسف!
  • angel IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۰
    0 0
    سلام.خسته نباشید.خیلی عالی بود دست‌بوس شما هستم بخاطر انتشار این گزارش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس