اندیشکده آمریکایی در تحلیلی نوشت: آمریکا باید پیامی را به حوثی‌ها بفرستد که بر اساس آن هرگونه رویارویی در تنگه عدن غیرقابل پذیرش بوده و واکنش مستحکمی فراتر از حمله به ایستگاه‌های راداری را در پی دارد.

به گزارش مشرق، اندیشکده «واشنگتن» در تحلیلی پیرامون وقایع رخ داده اخیر در سواحل یمن و حمله موشکی به ناوهای آمریکا در خلیج عدن و اشاره به برخی توانمندی‌های موشکی ایران چون موشک ضد کشتی «ظفر» نوشت: به یقین حتی خطرناک تر از حملات موشکی گاه به گاه، چشم انداز مین گذاری‌های‌ محدود در مسیرهای تردد دریایی و بین‌المللی است که حوثی‌ها  قادرند آن‌را بدون کمک مستقیم ایران انجام دهند.

بر اساس این گزارش، عملیات ضد مین کشتی جنگی «یو. اس.‌اس پونس» و دیگر کشتی‌های آمریکا می‌تواند به پاکسازی تنگه باب‌المندب کمک کند اما چنین عملیاتی احتمالا تردد کشتی‌ها در این منطقه و اطراف آن‌را برای هفته‌ها مختل می‌کند. اقدامی که همچنین اثرهای روانی نامتعادلی بر بازارهای جهانی می‌گذارد.

این اندیشکده در ادامه نوشت: با توجه به تهدیدهای کنونی و بالقوه، نیاز است تا آمریکا پیامی را  به حوثی‌ها مبنی بر این بفرستد که هرگونه رویارویی در تنگه عدن غیر قابل پذیرش  بوده و واکنش مستحکمی را به همراه خواهد  داشت و شاید فراتر از حمله به ایستگاه‌های راداری آن‌ها باشد.

 در خاتمه این تحلیل آمده است: واشنگتن و مجامع بین‌المللی همزمان باید طرف‌های درگیر را ترغیب به آتش بس ماندگار نمایند زیرا هرگونه دخالت گسترده‌تر آمریکا در این ماجرا وضعیت را بغرنج‌تر کرده و موجب درگیری بی‌سرانجامی خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهماندار هواپیما ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۹
    0 0
    اسیاب به نوبت
  • ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۹
    0 0
    مرگ بر آمریکا مرگ بر اسرائیل
  • ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۹
    0 0
    زنده باد یمن
  • ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۹
    0 0
    دیگه چیزی در یمن باقی مانده که بخوان حوثی ها را تهدید به حملات گسترده تر بکنن!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس