مقام‌های آمریکایی بامداد یکشنبه، برای سومین بار مدعی حمله موشکی از سرزمین‌های تحت کنترل انقلابیون یمن به سمت یک فروند ناوشکن آمریکایی شدند.

به گزارش مشرق، مقام‌های آمریکایی بامداد یکشنبه برای سومین بار طی یک هفته گذشته ادعاهای قبلی درباره حمله موشکی به «ناوشکن یواس‌اس میسون» در آبهای بین‌المللی نزدیک سواحل یمن را تکرار کردند. 

دو مقام آمریکایی در گفت‌وگو با «ان‌بی‌سی‌نیوز» ضمن اعلام این خبر گفته‌اند که ناوشکن آمریکایی به دلیل اتخاذ تدابیر پیشگیرانه از این حملات در امان مانده و مورد اصابت موشک واقع نشد. 

در این رخداد که مطابق ادعاها در ساعات پایانی شامگاه شنبه یا بامداد یکشنبه به وقت محلی رخ داده دست‌کم یک موشک شلیک شده است.

واشنگتن در روزهای گذشته دو بار نیروهای انصارالله یمن را به حمله موشکی به این ناوشکن متهم کرده است. پنتاگون سپس در واکنش، سه سایت راداری مستقر در مناطق تحت کنترل انصارالله را هدف حمله قرار داد.

اقدام واشنگتن در حالی صورت گرفت که ارتش یمن، قبل‌تر حمله به  «یواس‌اس میسون» را تکذیب کرده بود. در همین حال، برخی تحلیل‌گران می‌گویند آمریکا به بهانه حمله به ناو خود برنامه‌هایی برای اشغال تنگه «باب‌المندب» دارد. 

دولت «باراک اوباما»، رئیس‌جمهوری آمریکا از ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی که از فروردین‌ماه سال 94 کشور فقیر یمن را هدف حملات هوایی شدید قرار داده پشتیبانی تدارکاتی و نظارتی می‌کند.

این جنگ که عربستان سعودی آن را با هدف بازگرداندن قدرت به «عبد ربه منصور هادی»، رئیس‌جمهور مستعفی و فراری یمن آغاز کرد تا کنون بیش از 10 هزار کشته بر جای گذاشته است. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • وحید ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
    0 0
    همه ی اینکارها بازیه خودشان از همه ی ما بهتر می دانند تنگه ی باب المندب، شاهرگ اقتصادی است و آمریکا و عربستان خبیث و اروپایی ها، حاضرند تمام مردم یمن را قربانی کنند. این فاسدها، حقوق بشر برایشان معنی ندارد؛ حقوق بشر یعنی خفه شو هر چی گفتیم بگو چشم، شب هم برو کافه تا جایی که می توانی مشروب بخور، همین و تمام!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس