مرکز دیده‌بان حقوق بشر سوریه در گزارشی اعلام کرد که نزدیک به 250 کودک سوری در حملات هوایی آمریکا کشته شده‌اند.

به گزارش مشرق، مرکز حقوق بشر سوریه وابسته به معارضان چهارشنبه (امروز) با انتشار گزارشی اعلام کرد که در جریان حملات ائتلاف تحت رهبری آمریکا در سوریه بیش از 600 شهروند غیر نظامی این کشور کشته شده‌اند.

در این گزارش آمده است که ائتلاف آمریکا موسوم به ائتلاف بین‌المللی ضد داعش در 23 ماه سپتامبر 2014 به بهانه مبارزه با داعش وارد سوریه شد و تا پایان سال 2015 بر اثر حملات این ائتلاف شماری زیادی از افراد غیر نظامی سوری کشته شده‌اند.

این مرکز از اقدامات آمریکا در حمایت از نیروهای کرد سوریه که بیشتر آن‌ها متشکل از نیروهای حزب کردی «اتحاد دموکراتیک سوریه»، شاخه گروهک حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) هستند، انتقاد کرده است.

این مرکز تأکید می‌کند که نیروهای حزب اتحاد دموکراتیک مرتکب جنایت‌هایی از قبیل کوچاندن اجباری برخی قومیت‌ها و پاکسازی نژادی در مناطق تحت نفوذ خود کرده‌‌اند.

این گزارش تعداد افراد غیر نظامی کشته شده در حملات ائتلاف آمریکا را 649 نفر اعلام کرده است که از بین آن‌ها 244 نفر کودک و 132 نفر دیگر زن هستند.

مرکز حقوق بشر سوریه در گزارش خود آورده است که جنگنده‌های ائتلاف به اهداف و مراکز حیاتی حمله کرده‌اند که در 28 حمله هوایی ائتلاف شمار زیادی از افراد غیر نظامی کشته شده‌اند. فجیع‌ترین این حملات،در روستای «التوخار» تابع شهر «منبج» رخ داد. در آن حمله 98 غیر نظامی که 59 نفر از آن‌ها کودک و 27 نفرشان زن بودند، کشته شدند.

این مرکز در گزارش خود از ائتلاف آمریکا خواسته است به قوانین حقوق بشری و بین‌المللی احترام بگذارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس