کد خبر 645152
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۱

در گوشه‌ای از سنگر نشسته و در فکر فرو رفته است که چه وصیتی کنم و از دار دنیا چه دارم که ببخشم؟ و وصیت خود را با جمله «این راه را برای رضای تو انتخاب کردم» شروع می‌کند.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، رضا بیگدلی جوان 21 ساله متولد زنجان جبهه را نقطه آغاز گر جوانی‌اش انتخاب می‌کند و در دفاع از اسلام و ولایت‌فقیه جان در گرو معشوق گذاشته و به شهادت رسید.

شلمچه، نقطه‌ای از ایران که جوانانی همچون رضا بیگدلی جوانی‌شان را در آنجا جا گذاشتند و در تاریخ این سرزمین به نام جوانمرد با غیرت ماندگار شدند که نام‌شان در کوی و برزن این شهر به خوبی به چشم می‌خورد و آنقدر این جوانمردی را در کشورمان نهادینه کردند که پس از آنان نیز امروز هم‌سن و سالان رضا بیگدلی در قالب مدافع حرم گام در راه‌شان گذاشتند.

وصینامه شهید رضا بیگدلی

خدایا! من این راه را برای رضای تو انتخاب کردم تا بتوانم به معبود خود برسم و به هر راهی رفتم، دیدم که راه دور و طاقت وصالم کم.

حمد و سپاس خداوندی را که ما را در این مقطع زمانی هستی بخشید و منت گذاشت و با درود به انبیاء برگزیده اش که رهایی بخش مستضعفان جهان از زیر یوغ ستمگران تاریخ [بودند] که ما را راهنمایی کردند تا بتوانیم در زیر سایه پرچم «لا اله الا الله» و به رهبری حضرت ولیعصر (عج) و نایب برحقش، امام خمینی به خدمت خود در جامعه اسلامی و شهیدپرور ایران ادامه دهیم. و با سلام و درود به خدمت خانواده‌های محترم شهیدان و اسیران و جانبازان و مجروحین و مفقودین و رزمندگان سلحشور و مردم شهیدپرور زنجان.

بنا بر حسب وظیفه شرعی که داشتم و با میل خود که برای ما انجام وظیفه بود و ادای دین به اسلام و انقلاب، پای به جبهه حق علیه باطل نهادم تا اگر لیاقت یافته، قطره خونی هدیه اسلام و انقلاب اسلامی نمایم. بارها از این کاغذها نوشته‌ام و در آخر سر، خودم خوانده‌ام و تمام این حرف‌ها پوچ است. به نظرم یا لیاقت شهادت ندارم و یا ذخیره روز مبادا هستم. از خداوند منان خواستارم که مرگ ما را در شهادت ما قرار دهد و از اهل بیت‌اش جدا نسازد و در همه جا و همه وقت به فریادم رسد که طاقت عذابش را ندارم.

خدایا! من این راه را برای رضای تو انتخاب کردم تا بتوانم به معبود خود برسم و به هر راهی رفتم، دیدم که راه دور و طاقت وصالم کم. پس فقط کوتاه‌ترین راه را یافتم و ادامه دادم و در این راه همه چیز را زیر پا گذاشتم و به همه پشت کردم و تنها رو به درگاه تو آوردم. هر چند این بنده حقیر را یارای برابری با رزمندگان اسلام نیست، ولی همراه آن ها به جبهه رو کردم تا دین خود را هر چند ناچیز به انقلاب ادا کرده باشم. خدایا! این قدم ناچیز را از من قبول فرما.

اما برادران و خواهرانم! شما را به خون شهیدان قسم می‌دهم که تقوا را و ترس از خدا را پیشه خود قرار دهید و آن چنان پشت سر امام مان بایستید که دشمنان را یارای نگاه کردن به سوی شما را هم نباشد. برادران و خواهران! آگاه باشید که شیطان گولتان نزند. این دنیا، دنیای فانی است. برای هیچ کس، نه برای یزیدیان و نه برای حسینیان باقی نمی‌ماند.

همه چیز به جز، اعمال‌تان از بین خواهد رفت. پس بکوشید تا بتوانید در آخرت روسفید باشید. به فرامین خدا و رسولش و ولی امرش گوش فرا دهید تا بتوانید رستگار شوید. چطور حضرت علی (ع) موقع خوردن ضربت شمشیر می‌فرماید: قسم به خدای کعبه که رستگار شدم.

پدر عزیزم! حضرت ابراهیم (ع) اسماعیل‌اش را خود به قربانگاه برد. امام حسین (ع) علی‌اصغرش را خود به قربانگاه برد، پس دیگر جای هیچ‌گونه نگرانی نیست. توکلت به خداوند متعال باشد و از زحماتی که شب و روز برایم کشیده‌اید، تشکر می‌کنم و شرمنده‌ام که دین پسری را نتوانستم ادا کنم.

به گزارش ایسنا، شهید رضا بیگدلی اول آذرماه 44 در زنجان متولد و در هنگامه جوانی عازم جبهه نبرد علیه باطل شد و در سوم دی‌ماه 65 در منطقه شلمچه به شهادت رسید.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس