نماينده ولي فقيه در استان گلستان و امام جمعه گرگان گفت: قذافي به عنوان ديكتاتور ليبي بايد در خصوص سرنوشت امام موسي صدر به همه مسلمين جهان، به خصوص مردم لبنان پاسخگو باشد.

به گزارش مشرق به نقل از ايرنا، آيت الله 'سيدكاظم نورمفيدي' در خطبه هاي نماز عيد سعيد فطر گرگان افزود: امام موسي صدر شخصيتي داشت كه نه تنها در لبنان، بلكه در خاورميانه، قابل توجه و مورد وثوق است.
به گفته وي، امام موسي صدر، شخصيتي دانشگاهي و حوزوي و عالمي است كه شيعه و سني و حتي مسيحيان لبنان، به وي بسيار اعتماد و اطمينان دارند و او را مي توان نجات دهنده شيعه دانست.
وي تصريح كرد: در سال 57 و بعد از پيروزي انقلاب اسلامي، فرد ديگري از خاندان صدر، به نام 'سيد محمدباقر صدر' به همراه خواهرش 'بنت الهدي صدر' در عراق و به دست صدام جنايتكار، به شهادت رسيدند كه از بزرگان و علماي برجسته زمان بودند.
وي ادامه داد: وجود چنين شخصيت هاي بزرگ و عالمي براي جهان اسلام، منشأ تغيير و تحولات و خير و بركات بسيار است.
آيت الله نورمفيدي افزود: چنين چهره هايي در جهان اسلام كم هستند و ما بايد قدر اين افراد و شخصيت ها را بدانيم، زيرا سالها طول مي كشد كه چنين شخصيت هايي در حوزه هاي علميه تربيت شوند.
خطيب نماز عيد سعيد فطر گرگان، با اشاره به سالروز وفات آيت الله 'طالقاني' اولين امام جمعه تهران نيز گفت: ايشان سيدي بزرگوار بودند كه يك عمر رنج و زندان و تبعيد را تحمل كردند و با حكومت رضاخاني و پهلوي مبارزه خالصانه كرد و مبارزي ثابت قدم بود.
نماينده ولي فقيه در گلستان در ادامه ضمن تقدير و تشكر از حضور گسترده مردم در راهپيمايي روز جهاني قدس گفت: ملت مظلوم و بي دفاع فلسطين احساس كردند تنها نيستند و فريادهاي مردم در اين روز، موثر مي افتد.
به گفته آيت الله نورمفيدي، كمترين چيزي كه خدا به زنان و مردان روزه دار عطا مي كند، بخشيدن گناهان يك سال گذشته مي باشد.
وي تاكيد كرد: بايد مواظب بود، بازسازي و نوسازي هايي كه در ماه مبارك رمضان انجام داديم، حفظ شود، زير اين ها سرمايه هاي حقيقي است و نياز به مراقب بيشتر دارد.
براساس اين گزارش، نماز عيد سعيد فطر، امروز با حضور انبوه مردم مومن و خداجوي شهرستان گرگان، به امامت آيت الله 'سيدكاظم نورمفيدي' به صورت متمركز در مصلاي نماز جمعه اين شهرستان برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس