کد خبر 644547
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲

مجلس ترکیب اعضای شورای عالی مهارت به ریاست معاون اول رئیس جمهور را تعیین کرد.

به گزارش مشرق، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز سه شنبه 27 مهر و در ادامه رفع ایرادات شورای نگهبان به مواد لایحه احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور بند الحاقی 5 به ماده 1 این لایحه را اصلاح کردند.

براساس این اصلاحیه شورای عالی مهارت با ترکیب ذیل به ریاست معاون اول رئیس جمهور تشکیل شده و مکلف است براساس آیین نامه‌ای که به پیشنهاد وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان برنامه‌ و بودجه کشور حداکثر ظرف 6 ماه به تصویب هیات وزیران می‌رسد نظام سلامت حرفه‌ای مشاغل متناسب با حرفه و میزان مهارت در آن حرفه و مدرک علمی مهارتی را طراحی و استقرار آن را مدیریت کنند.

در این مصوبه ترکیب اعضا به این شرح معین شده است.

- معاون اول رئیس جمهور (رئیس شورا)

- وزرای آموزش و پروش، علوم تحقیقات وفناوری، تعاون، کار و رفاه احتماعی، صنعت ، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور (نائب رئیس )

- یک نماینده از هر اتاق، کانون‌ها و یا سازمان‌های بخش غیر دولتی (بدون حق رای)

- سه نفر متخصص و صاحب نظر در  امر آموزش فنی و حرفه‌ای مهارت آموزی و بازار کار (بدون حق رای).

این مصوبه در ادامه عنوان می‌دارد این افراد به پیشنهاد و تصویب اکثریت عالی شورای نگهبان و با حکم معاون اول رئیس جمهور برای مدت 4 سال منصوب شده و انتخاب مجدد آنان بلامانع است.

همچنین در دو تبصره این بند آمده است که سایر وزرا حسب مورد به دعوت رئیس شورا حضور می‌یابند و دبیر شورا توسط معاون اول رئیس جمهور انتخاب می‌شود.
 
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس