کد خبر 644513
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۳

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: پدیده فروش کودکان و نوزادان از کلان شهرها وارد روستاها و شهرهای کوچک شده و باید جلوی این اتفاق گرفته شود.

به گزارش مشرق، همایون هاشمی گفت: خرید و فروش نوزاد جرم محسوب می شود و مقام قضایی می تواند در مواردی که خرید و فروش گزارش می شود به بحث وارد شود.
 
وی افزود: در حال حاضر شاهد افزایش خرید و فروش نوزادان در سراسر کشور هستیم و این در حالی است که که برای جلوگیری از این اتفاق آن طور  که باید برنامه ریزی نشده است.
 
عضو کمیسیون بهداشت و مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه برای برخورد با خرید و فروش کودکان با خلاء قانونی مواجه نیستیم اظهار کرد: با وجود اینکه در بحث فروش کودکان با کمبود قانون مواجه نیستیم اما مسئولان مرتبط با این حوزه برای جلوگیری از فروش کودکان و نوزادان عزم راسخی نداشته و اکنون این پدیده در حال افزایش است.
 
رئیس سابق سازمان بهزیستی کشور با اشاره به عملکرد دستگاه های اجرایی در حوزه  مقابله با خرید و فروش نوزادان خاطرنشان کرد: متاسفانه سازمان بهزیستی کشور به لحاظ کمبود نیروی تخصصی با توجه به قانون خدمات کشوری با مشکلاتی همراه بوده و به همین خاطر قادر نیست به دلیل این محدودیت ها، نسبت به جذب نیرو های تخصصی در این حوزه اقدام کند.
 
هاشمی ادامه داد: همین موضوع سبب شده به وظایف حاکمیتی سازمان بهزیستی کشور لطمه وارد شود.
 
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعدد وظایف سازمان بهزیستی تصریح کرد: تعدد وظایف بهزیستی سبب شده این سازمان نتواند در برخی از حوزه ها اقدامات ریشه ای انجام داده و امیدوار هستیم مجلس دهم با تسهیل قوانین و جذب نیروی های تخصصی بتواند در این راستا گام های جدی بر دارد.
 
وی با هشدار جدی در رابطه با به صدا درآمدن زنگ خطر خرید و فروش نوزادان در شهرهای کوچک و روستاهای کشور تاکید کرد: در حال حاضر شاهد هستیم که پدیده فروش نوزاد از کلان شهرها  به روستاها و شهرهای کوچک نیز کشیده شده و همین موضوع می طلبد که دستگاه های اجتماعی و همچنین امنیتی به موضوع ورود پیدا کنند.
 
هاشمی با ارائه راهکارهایی به منظور جلوگیری از خرید و فروش نوزادان و کودکان توسط والدین معتاد گفت: تقویت نظارت و بازرسی و همچنین آموزش و اقدامات فرهنگی می تواند از توسعه پدیده فروش نوزاد و کودک جلوگیری کرده و تنها لازم است برای اجرای این راهکارها دستگاه های اجرایی به وظایف ذاتی خود عمل کنند.
 
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به دلایل عمده خرید و فروش نوزادان و کودکان در کشور خاطرنشان کرد: فقر، مهمترین عامل فروش نوزادان و کودکان به شمار می آید و اکنون شاهد آن هستیم والدینی که حتی معتاد نیز نیستند به علت فقر اقدام به فروش کودکان خود می کنند.
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
    0 0
    ادعا مي كرديم 24 ساعت راديو تلويزيون در اختيار ما باشه ايران آباد ميشه .. چشم همه ما روشن ..............

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس