در حالی که مسئولین دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه مشغول کشمکش های سیاسی و برگزاری نشستهای خبری برای حمله به رقبا هستند، اوضاع برخی از بیمارستانهای این استان مطلوب گزارش نمی شود.

به گزارش مشرق، خانم نخشین محمد امینی از اتفاقات سختی که برای همسر برادر خود و مرگ فرزند او رخ داده است، گفت.
 
 در حالی که مسئولین دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه مشغول کشمکش های سیاسی و برگزاری نشستهای خبری برای حمله به رقبا هستند، اوضاع برخی از بیمارستانهای این استان مطلوب گزارش نمی شود.
 
در این شرایط همراه یک زن باردار که به بیمارستانی در پاوه مراجعه کرده می گوید: دو بار به بیمارستان رفتیم و در حالی که همسر برادرم از درد نمی توانست حرف بزند می گفتند مشکلی نیست و بار دوم هم با عصبانیت برخورد کردند... به خانه که رفتیم نوزاد در راهرو به دنیا آمد و جان داد...
 
خانم نخشین محمد امینی در گفتگو با خبرنگار هزار ماسوله در خصوص تولد فرزند زن برادر خود در راهرو منزل شخصی اظهار داشت: روز شنبه مورخه 17 مهر ماه ساعت 6 و نیم صبح هفته جاری بود که زن داداشم با اینکه فرزند داخل شکمش نزدیک شش ماهه بود، درد زیادی را متحمل شد تا اینکه وی را پس از دو مرحله به بیمارستان رساندیم اما نمی دانستیم که این قصه سر دراز دارد.
 
وی افزود: هم زن داداشم و هم خود ما نیز اصلا، فکر نمی‌کردیم که او فرزندش را در راهرو منزل شخصی خود به دنیا بیاورد.
 
محمد امینی گفت: ساعت شش و نیم صبح روز شنبه بود که درد زیاد، رنگ را از روی زن داداشم پرانده بود. با تماس با یکی از آشنایان در کرمانشاه که پزشک نیز بود، او بیان کرد که فورا وی را به مرکز بهداشت و یا بیمارستان جهت اکو قلب فرزندش انتقال دهیم.
 
وی که از این قضیه خیلی ناراحت بود، تاکید کرد: پس از آن زن داداشم را به اسم سلمی دولتیاری به مرکز بهداشت انتقال دادیم که اعلام کردند ما چون دستگاه اکو قلب را نداریم نمی توانیم تشخیص دهیم که فرزند شما سالم است یا نه.
 
وی افزود: پس از آن به بیمارستان پاوه رفتیم و پرستاران و مسئولان ذیربط با گرفتن آزمایشات و معاینات نیز بیان کردند که بچه شش ماهه شما سالم است و هیچ گونه مشکلی ندارند و می توانید وی را به خانه انتقال دهید و این در حالی بود که سلمی از درد زیاد، قادر به حرف زدن نبود.
 
وی ادامه داد: پس از آن که مسئولان زایشگاه بیمارستان اعلام کردند که مریض ما هیچ گونه مشکلی ندارد، ما را به خانه فرستادند، اما سلمی درد و رنج زیادی را متحمل می شد. مجددا او را به بیمارستان بردیم ولی در این هنگام با برخورد تند مسئولان واحد زایشگاه مواجه شدیم و گفتند "چرا دوباره به بیمارستان امدید، مریض شما که گفتیم مشکلی ندارد، چرا مزاحم ما می شوید".
 
خانم محمد امینی گفت: این بار یک آزمایش سونوگرافی را برای سلمی نوشتند، اما قسمت سونوگرافی نیز تعطیل شده بود، و مطب پزشکان نیز در آن هنگام تعطیل شده بود و گفتند که فردا برای سونوگرافی برگردین، اما درد بیشتر و بیشتر شد و چاره‌ای نبود. ‏
 
وی افزود: پس از آن ما به منزل برگشته و به محض رسیدن به منزل، سلمی در راهرو خانه شخصی خود که درد امانش را بریده بود، زایمان کرد و فرزند نزدیک به شش ماهه خود را بدون امکانات  و وسایل در راهرو به دنیا آورد. ما نیز که هیچ گونه آشنایی با زایمان در آن هنگام نداشتیم، دست و پاهای خود را گم کرده و واقعا نمی دانستیم که چکاری انجام دهیم.
 
محمد امینی ادامه داد: فرزند به دنیا آمده که ناف آن هم به مادر متصل بود، در حد دو دقیقه زنده ماند تا اینکه بر روی دستانمان که دست و پا می زد، فوت کرد.
 
وی خاطر نشان کرد: پس از مدتی به فوریت های پزشکی تماس گرفتیم که در محل حضور یابد بلکه بتوانند، سلمی را با این وضعیت مجددا به بیمارستان انتقال دهند.
 
وی افزود: اورژانس هم به محض روبرو شدن با این واقعه سخت ناراحت شدند و اعلام کردند که علت عدم پذیرش این مادر در بیمارستان چه بوده است و این برای ما غیر قابل باور است که چنین کرده اند، و پس از آن مسئولان فوریت های پزشکی در همان لحظه ناف متصل شده به فرزند را بریدند.
 
وی می گفت: پس از آن، داستان تولد کودک در راهرو منزل شخصی بدلیل عدم پذیرش بیمارستانِ پاوه در محله زمین شهری و شهر پیچید، و پس از آن مدیر بیمارستان نیز با اطلاع از این وضعیت، اظهار ناراحتی کرد و گفت که ما با مسئول زایگشاه هم برخورد قاطع کرده ایم.
 
محمد امینی گفت: اگر حتی قرار بود که فرزند ما فوت کند، حداقل بیمارستان، سلمی را پذیرش می کرد تا اکنون این همه ناراحتی با بی توجهی بیمارستان، برای خانواده فقیری مثل ما به وجود نمی آمد.
 
وی خواستار رسانه ای شدن این موضوع در سایت خبری تحلیلی هزارماسوله شد و در ناراحتی کامل تاکید کرد: با رسانه ای شدن موضوع عدم پذیرش بیمارستان پاوه و اینکه اکنون ما فرزند خود را از دست داده ایم، باید برای همگان مشخص شود که طرز برخورد آنها چنین است و ان شاالله چنین اتفاقی برای هیچ خانواده ای در پاوه نیافتد.
 
تشخیص درد کلیه به جای زایمان ومرگ نوزاد پاوه‌ای/توضیح دانشگاه علوم پزشکی درباره علت فوت جنین مادر پاوه‌ای
 
در پی فوت جنین مادر پاوه‌ای به دنبال سهل‌انگاری پرسنل بیمارستان شهرستان پاوه، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در نشستی خبری به تشرح جزییات ماجرا پرداخت.
 
به گزارش مهر، پس از این اتفاق مدیر بیمارستان پاوه (که پرسنل آن قصور داشته اند) به جای پاسخگویی و یا اتفاقی مثل استعفا که در چنین شرایطی مرسوم است، در موضع منتقد قرار گرفت و به یک خبرگزاری دولتی گفت: با عوامل زایشگاه برخورد می کنیم.
 
پس از این اتفاق ظهر امروز ساره محمدی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز در نشست توضیح این ماجرا اظهار نظرهای عجیبی داشت.
 
وی گفت: قصور ۳ نفر از پرسنل بیمارستان قدس پاوه محرز است اما به دلیل نیاز مبرم به وجود آنها نمی توانیم از کار بیکارشان کنیم! جانی بالفطره که نیستند...
 
محمدی همچنین ادامه داده است: در مراحل ابتدایی تشخیص در هنگام حضور این مادر در بیمارستان درد زایمان با درد کلیه اشتباه گرفته شده است.
 
وی همچنین در توضیحی قابل توجه اعلام کرده که نوزاد ۲۲ هفته ای (حدودا ۶ ماهه) اگر در بیمارستان هم به دنیا می آمد ممکن بود سقط شود چرا که مراکز بهداشت پیشتر برای مادر باردار "تهدید به سقط" پیش بینی کرده بودند.
 

نماینده مردم پاوه در مجلس: قطعا باید دانشگاه علوم پزشکی جوابگو باشد

نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس گفت: این قضیه را در مجلس نیز پیگیری کرده ام و قطعا باید دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه جوابگو باشد و من نیز شخصا پیگیر این قضیه خواهم بود.

 

به گزارش هزار ماسوله، نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی در گفتگویی با خبرنگار ما در خصوص اتفاق به وجود آمده در زایشگاه بیمارستان پاوه با اشاره به کمبود امکانات در اورامانات اظهار داشت: همواره یک سری ضعف مدیریتی در منطقه وجود دارد و در خصوص کمبود امکانات نیز با مسئولان و معاونین سازمانهای مربوطه به بحث و تبادل نظر پرداخته ام که در این رابطه نیز مسئولان قول مساعد را برای تجهیز سازمان داده اند.

شهاب نادری افزود: برای بیمارستان پاوه که با پیشرفت 95 درصدی در حال اتمام است، ما اکنون ضعف تجهیزات برای این بیمارستان را داریم که با پیگیری های به عمل آمده ان شالله با همکاری بنیاد برکت تل ،این بیمارستان را که حدود 10 میلیارد تومان تجهیزات پزشکی نیاز دارد، تامین خواهیم کرد.

وی گفت: بیش از هر چیز که ما در حوزه درمان به آن نیاز داریم، وجود پزشکان متخصص در منطقه اوارمانات است که پس از آن هم پیگیر حضور این متخصصان در منطقه شده ام.

وی ادامه داد: اکنون هم مراجعه این زن باردار به بیمارستان پاوه و عدم پذیرش وی واقعا برای بنده سخت و ناراحت کننده است و گفته ام که باید با عوامل این مورد برخورد شود و بی توجهی، سهل انگاری و بی دقتی دست اندرکاران به ارباب رجوع، نیاز به پیگری دارد.

وی خاطر نشان ساخت: همین قضیه در هفته گذشته برای چندین نوزاد در بیمارستان محمد کرمانشاهی اتفاق افتاده است که باید کمیته مرگ ومیر نوزادان استان کرمانشاه وجود داشته باشد.

نادری گفت: مرگ نوزادان، طبیعی است ولی باید این طرح نظام سلامت، کنترل لازم را در زنده ماندن نوزادان داشته باشد.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مورد افزایش جمعیت در کشور گفت: طرح نظام سلامت باید با نهایت تلاش خود کنترل لازم را در زنده ماندن نوزادان به کار گیرند تا سن جمعیت کشور ،بنا به فرموده معظم له رو به پیری تمایل نداشته باشد.

وی ادامه داد: این برای من سخت و ناراحت کننده است که عاملین این قضیه چطور باید تشخیص ندهند زنی که باردار و مشکل زایمان دارد ، بیان کنند که مشکل کلیه دارد؟

نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس گفت: این قضیه را در مجلس نیز پیگیری کرده ام و قطعا باید دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه جوابگو باشد و من نیز شخصا پیگیر این قضیه خواهم بود.

منبع: رجا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
    0 0
    وای
  • ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
    0 0
    خيلي تاسف باره .... اكثر بيمارستانهاي دولتي و تامين اجتماعي حتي در شهرهاي بزرگ نه دستگاه نوار قلب دارند نه سونوگرافي البته به گفته ي خودشان
  • میم ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
    0 0
    مشرق چرا با این اخبار کار روانپزشکا رو زید می‌کنید؟؟؟!!! نمی‌بینی همه چیز آرومه مردم ما چقدر خوشحالن!!
  • ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
    0 0
    وزير محترم بهداشت فرمايش فرمودند كه در دولت گذشته مردم در كف خيابان زايمان مي كردند !
  • بنده ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
    0 0
    عجب دردناكه اين خبر حالا اگر يه فتنه گر نياز به درمان داشته باشه ، وزير بهداشت شخصا براي خدمت به ايشان مي شتابد بيچاره مردم ضعيف بيچاره مردم بي پارتي بيچاره مردم فقير
  • محمد ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
    0 0
    لعنت بهشون اینا با داعش هیچ فرقی ندارن بی شرفهای پست فطرت انشاالله تو همین دنیا به بدترین شکل تقاص این جنایت رو پس بدن
  • ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
    0 0
    آه از این دولت
  • ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
    0 0
    اشکم دراومد بیاد عمه ام افتادم عمه ی منم همینطور بابچش فوت کردن ..
  • ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۹
    0 0
    وزیر بهداشت به دلیل عملکرد و نظارت ضعیف باید استعفا دهد.
  • رسول ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۹
    0 0
    حالا هی بگین مرغدار و تولید کننده بدن. بابا یکی نیست یه تذکر به این دکترا بده . حقوقا بالا و بدون نظارت و همراه با اضافه حقوق ولی مرغدار بدبخت در حال سر کله زدن با مرغ مازاد دولت
  • ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۹
    0 0
    یقین اگر این اتفاق در دولت سابق رخ می داد وزیر که هیچ رییس جمهور استیضاح می شد.
  • قاسم ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۹
    0 0
    جای تبریک داره به وزیر محترم بهداشت با طرح تحول نظام سلامت و پر کردن جیب برخی پزشکان.تاسف آوره که ایشون بجای رسیدگی به مردم بیچاره سرداران حرم و قلم را زیر سوال می برند!!!
  • ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۹
    0 0
    وقتی برخورد مناسبی با متخلفدنمیشه، عاقبت از این بهتر نیست.وقتی به یک تعلیقه نهایت 1ساله ، برای یک حرکت غیرانسانی و اخلاقی، رای میدن، همینه!
  • امین ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۹
    0 0
    حالا تو دولت دهم تو کف بیمارستان زایمان میکردند یا دولت یازدهم تو کف بیمارستان زایمان میکنند کدام؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • قریشی ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۹
    0 0
    خداوند رحمتشان کند
  • قریشی ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۹
    0 0
    اول باید بازخواست شوند بعد تشریف ببرند، الکی که نیست، هرکی بیاد گندبالابیاره بعد بگن برو!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس