کد خبر 644186
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۷

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی گفت: اعلام کرده‌ایم در انتخابات ریاست جمهوری نامزد داریم و اگر جمع اصولگرایان تصمیم دیگری بگیرند تمکین می‌کنیم.

به گزارش مشرق، محمدنبی حبیبی صبح امروز در دیدار با آیت‌الله جعفری امام جمعه کرمان اظهار داشت: تلاش می‌کنیم، اصولگرایان در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری با ائتلاف به میدان آیند.

وی بیان داشت: روحانیت مبارز تهران اعلام کرده به میدان می‌آید و اصولگرایان را هم برای ائتلاف دعوت می‌کند و می‌خواهند همه اصولگرایان را در مرکز دعوت کنند و به ائتلاف برسند و با یک نامزد به میدان آیند.

حبیبی اضافه کرد: پیش‌بینی‌ام برای انتخابات ریاست جمهوری این است که آقای روحانی نامزد اصلاح‌طلبان است و اصولگرایان اگر با یک نامزد نیایند، باید قبول کنند که شکست می‌خورند.

وی عنوان کرد: در حال حاضر نظرات متفاوت است، اما اگر روحانیت مبارز محوریت را بر عهده گیرد، احتمال ائتلاف افزایش می‌یابد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی از نشست مشترک شورای مرکزی این حزب با جامعه مدرسین سخن به میان آورد و تصریح کرد: استنباط ما این شد که تا حالا جامعه مدرسین قصد ورود به انتخابات با معرفی نامزد را ندارد هر چند شاید در آینده شرایط تغییر کند.

وی تاکید کرد: معتقد هستیم، اگر هر تشکل اصولگرا بخواهد حرف خودش را به کرسی بنشاند، قطعا شکست می‌خورند و باید با یک نامزد به میدان آییم و این نامزد با تصمیم جمعی انتخاب شود.

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: درباره اینکه نامزدمان در حزب موتلفه چه کسی باشد، بحث و بررسی می‌کنیم اما هنوز به نتیجه خاصی نرسیده‌ایم.

حبیبی ابراز داشت: اعلام کرده‌ایم نامزد خواهیم داشت و اگر جمع اصولگرایان تصمیم دیگری بگیرند، ما تمکین می‌کنیم و نظر شورای مرکزی حزب موتلفه این است که نامزد داشته باشیم و در زمان تصمیم‌گیری وی را به میدان بحث و تبادل نظر بیاوریم.

وی افزود: چنانچه جمع اصولگرایان در ائتلاف به نامزدی به غیر از نامزد ما برسند، ما از نامزد خودمان صرف نظر می‌کنیم و امیدواریم دیگران هم همین کار را انجام دهند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی اضافه کرد: اصلاح‌طلبان چاره‌ای به غیر از روحانی ندارند و اگر فردی را بیاورند و روحانی هم باشد، شکست می‌خورند و هرچند بعضی‌ها نق می‌زنند، اما این نق‌ها در نهایت تبدیل به پشتیبانی واحد می‌شود.

حبیبی عنوان کرد: مرامنامه حزب موتلفه که پایبندی به مبانی اسلام و مرجعیت است و مثل گذشته به قوت خود باقی است و این علت ثبات ماست، اما یک حزب به اعتبارات فراوان نیاز دارد و بر خلاف آنچه شهرت دارد، ما در مسائل مالی حزب موتلفه با مشکلات مالی فراوانی مواجه هستیم، اما احتیاط‌مان این است که پول حرام وارد حزب نشود در حالی که بعضی از حزب‌ها این احتیاط را ندارند در حالی که ما بر حلال و حرام در حزب تاکید داریم.

وی تصریح کرد: ما همیشه مصلحت نظام را به مصلحت حزب موتلفه ترجیح داده‌ایم و این را نامشروع می‌دانیم که رشد حزب خدایی ناخواسته به قیمت خدشه‌دار شدن اصل نظام تمام شود.

حبیبی تصریح کرد: حزب موتلفه امتحانش را از قبل از انقلاب اسلامی داده است و اینکه ادعا کرده پشت سر مرجعیت قرار دارد به قیمت تیرباران شدن برخی از پایه‌گذاران حزب در زمان حکومت طاغوت بوده است و ما این قبیل هزینه‌ها را بر اساس اعتقادات دینی پذیرفته‌ایم و بعدا هم ان‌شاءالله خواهیم پرداخت.
 
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس