یک کارشناس نظامی سوری تاکید کرد آزادسازی شهرک الدرخبیه قطعا بر عملیات قنیطره تاثیر دارد، چرا که این شهرک گذرگاه اساسی تروریست‌های جبهه النصره و گروه‌های متحد آنها به شمار می‌رفت.

 به گزارش مشرق، «علی مقصود» کارشناس مسائل نظامی سوری درباره عملیات نظامی ارتش در حومه غربی دمشق تاکید کرد پیشروی ارتش در این مناطق تاثیرات مثبتی بر روند نبرد با تروریسم در قنیطره واقع در جنوب سوریه خواهد داشت.

وی که با خبرنگار تسنیم گفت‌وگو می‌کرد،  درباره اهمیت آزادسازی شهرک الدرخبیه در غوطه غربی دمشق اظهار داشت : اهمیت استراتژیک این شهرک که ارتش سوریه آن را به طور کامل آزاد کرد، در این نهفته است که حلقه ربط شهرک‌های «زاکیه» و «خان الشیح» قلمداد می‌شود که تروریست‌های جبهه النصره در آن(خان الشیح) به سر می‌برند، الدرخبیه همچنین شهرک‌هایی را که شاهد حضور تروریست‌هاست با شهرک‌های داریا و المعضمیه در نزدیک دمشق مرتبط می‌کند، این شهرک همچنین به سبب موقعیت جغرافیایی و با توجه به ارتباط با مزارعی که بر مجتمع‌های مسکونی است، یک موقعیت مستحکم است.

مقصود افزود: الدرخبیه در دامنه کوه قرار دارد که سبب شده است بر شهرک الکسوه مشرف باشد، به خاطر همین موقعیت بود که گروه‌های تروریستی دو هفته پیش، مواضع ارتش و برخی مناطق حومه دمشق و حتی شهر دمشق را با خمپاره هدف قرار داده بودند.

وی خاطر نشان کرد: به همین سبب ارتش سوریه عملیات آرام اما حساب‌شده‌ای را به دقت آغاز کرد تا عنصر غافلگیرکردن تروریست‌ها به سبب استحکاماتی که ایجاد کرده بودند، محقق شود، تروریست‌های جبهه النصره چندین مقر و موضع برای خود در کوه‌ها ایجاد کرده بودند تا سپر مستحکمی برای خود ایجاد کنند، ارتش سوریه از صبح جمعه(بیست و سوم مهر) عملیات تهاجمی سرنوشت‌سازی را از دو طرف آغاز کرد و تنها در مدت کمتر از سه ساعت توانست این شهرک را به طور کامل از اشغال تروریست‌ها آزاد کند و پس از متلاشی کردن گروه‌های تروریستی و ضبط جنگ افزارهای آنها، عرصه را بر تروریست‌ها به سمت خان الشیح و تروریست‌های مستقر در «زاکیه» تنگ کند.

وی درباره تاثیر عملیات آزادسازی الدرخبیه بر روند عملیات نظامی در حومه قنیطره در جنوب سوریه به تسنیم گفت : پاکسازی این شهرک قطعا بر عملیات قنیطره تاثیر دارد، الدرخبیه گذرگاه اساسی تروریست‌های جبهه النصره و گروه‌های متحد آنها به شمار می‌رفت که از شهر قنیطره و مزرعه بیت جن با عبور از کفرحور و بیت تیما به منطقه خان الشیح می‌رسیدند و عملیات ارسال جنگ افزار یا مهمات یا تروریست از این محور انجام می‌شد.

کارشناس نظامی سوری افزود: اگر این دستاورد را با بازگشت داریا(پایگاه پیشرو تروریست‌ها در اطراف دمشق) و المعضمیه به آغوش میهن و پیشروی ارتش مرتبط کنیم، معنایش این است که این خط و شریان امدادرسانی به تروریست‌ها به طور کامل قطع شده و دیگر برای بازمانده‌های جبهه النصره و گروه‌های تروریستی دیگر امکان حفظ مواضع خود در خان الشیح و برخی محله‌های زاکیه وجود ندارد.

وی درباره راهکارهای سیاسی و آشتی در قدسیا و الهامه و خروج تروریست‌ها از این مناطق به سمت ادلب گفت : آنچه اکنون در قدسیا و الهامه رخ می‌دهد، تقویت کننده امنیت و ثبات پایتخت و اطراف آن و گسترش حلقه ایمنی آن در برابر هرگونه حمله تروریست‌هاست.

مقصود افزود: راهکار آشتی در قدسیا و الهامه پس از آن دنبال می‌شود که ارتش در پی حملات گروه‌های تروریستی به ایست‌‌های بازرسی و نقض آتش س در قدسیا، عملیات قاطع و برق آسایی را آغاز کرد و توانست در عملیات منحصر به فردی، این دو شهرک را به کنترل کامل خود درآورد و گروه‌های تروریستی را در برابر دو گزینه قرار داد یا مرگ و یا تسلیم و در نتیجه موضوع آشتی محقق شده است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس