کد خبر 643627
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی گفت: با رواج «ازدواج سفید» یا «روابط فراخانوادگی» در بین جوانان،نشانه‌های آسیب آن را از ۱۰ سال پیش در مراجعه به دفاتر مشاوره دیده‌ایم بطوری که میزان مراجعه افراد بیشتر شده است.

به گزارش مشرق، مجید رضازاده در رابطه با وضعیت آسیب‌های اجتماعی پس از رواج ازدواج سفید در جامعه گفت: از نظر اینکه ازدواج سفید باعث افزایش آسیب‌ها و آسیب‌رسانی به خانواده‌ها شده شکی نیست اما آماری از میزان این آسیب‌ها به دست نیامده است.
 
وی ادامه داد: آسیب‌های ناشی از ازدواج سفید در بین جوانان به شرع و وضعیت کشور ما ربطی ندارد هر جند که در کشور ما آسیب‌رسانی‌اش بیشتر می‌شود چرا که چنین سنتی نبوده اما در هر کجا که ازدواجی صورت بگیرد و ثبت نشود آسیب‌رسان خواهد بود.
 
رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی گفت: اگر ازدواج ثبت شود قابل پیگیری خواهد بود در غیر اینصورت هر یک از طرفین مخصوصاً زن‌ها آسیب بیشتری می‌بینند و ممکن است آسیب‌های اجتماعی دیگری به تبع آن رخ دهد.
 
رضازاده با بیان اینکه انجام تحقیقات گسترده در زمینه آسیب‌های ناشی از ازدواج سفید ساز و کار و بودجه زیادی می‌طلبد،‌گفت: در دفاتر مشاوره ما وضعیت آسیب‌های ناشی از این موضوع کاملاً مشهود است چرا که بعد از اینکه ارتباطات فراخانوادگی و فرافردی (ازدواج سفید) رخ می‌دهد آمار مراجعان به دفاتر مشاوره ما بالاتر رفته است.  
 
رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی گفت:‌این امر شاید مربوط به 10 سال پیش باشد که نشانه‌های آن را در مشاوره‌های خط تلفنی 1480 دیدیم که بیشتر شکایات نگرانی‌ها و مشکلات به این دست از روابط و مشکلات جنسی برمی‌گشت.
 
وی گفت: بنابر این پیش‌بینی کرده بودیم که چنین اتفاقات و آسیب‌هایی بیشتر شود اکنون هم اگر رصد و برنامه‌ریزی‌های ما انجام شود بهتر می‌توانیم آسیب‌های اجتماعی را برای آینده ارزیابی کنیم.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
    0 0
    ازدواج سفید بیشتر در مورد دانشجویانی که در شهر دیگه زندگی میکنند و به عنوان همخونه زندگی میکنند صدق میکنه ،،همین یه نمونه فساد مشخص و واضح رو دوستان برنامه ریزی کنند جاوش گرفته شه خودش کلی از امار اژدواج سفید و این مسخره بازیا کم میکنه .
  • ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
    1 0
    ملتی که از ریشه ها و اصول خودش برگرده لیاقتش همینه.
  • ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
    0 0
    ازدواج سفید بیشتر در مورد دانشجویانی که در شهر دیگه زندگی میکنند و به عنوان همخونه زندگی میکنند صدق میکنه ،،همین یه نمونه فساد مشخص و واضح رو دوستان برنامه ریزی کنند جاوش گرفته شه خودش کلی از امار اژدواج سفید و این مسخره بازیا کم میکنه .
  • ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
    0 0
    این وضع بدتر میشه که بهتر نمیشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس