شهید مایلی و شهید محمد ناظری نیروهایی را تربیت کردند که پس از شهادت‌شان نیز در سوریه و در مرزها در حال دفاع از اسلام هستند. مایلی‌ و ناظری‌ هنوز از کشور دفاع می‌کنند.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق،‌ «احمد مایلی» فرمانده‌ای بود که از دوران دفاع مقدس تا به امروز تمام تلاش خود را در صدد حفظ امنیت در مرزهای کشور به کار گرفت تا هموطنان در آرامش روزگار خود را بگذرانند.

چند روز پیش یک فروند هواپیمای فوق سبک جایروپلن نیروی زمینی سپاه در حین بازگشت از ماموریت شناسایی در حوالی ایرانشهر دچار سانحه شد و این فرمانده به شهادت رسید.

مایلی آموزش‌ بسیاری از نیروها را عهده‌دار بود. وی از نخبگان عرصه چتر بازی، سقوط آزاد و پرواز با هواپیماهای فوق سبک به شمار می‌رفت.

جانباز «جواد جبلی» دوست و همرزم شهید مایلی در گفت‌وگو با ما، اظهار داشت: هر دو بزرگ شده یک محل (آذری – امامزاده حسن(ع)) بودیم. پیش از انقلاب همزمان با آغاز فعالیت‌های نیروهای مسجدی علیه رژیم شاهنشاهی با هم آشنا شدیم. در دو مسجد مجزا فعالیت می‌کردیم اما تقریبا از فعالیت‌های یکدیگر با خبر بودیم.

وی ادامه داد: ارتباطمان بعد از انقلاب تا شهادت حاج احمد ادامه یافت. در غائله کردستان، جنگ تحمیلی و تشکیل بسیج حضور داشتیم و هر دو به عضویت سپاه درآمدیم. من به لشکر 27 محمدرسول الله(ص) رفتم و حاج احمد به لشکر 31 عاشورا رفت. در آن زمان هم دورادور و در جلسات یکدیگر را ملاقات می‌کردیم.

جبلی تصریح کرد: پس از مدتی من به واحد حفاظت نیروی زمینی سپاه و حاج احمد به یگان چتربازی وارد شدیم. او در دوران دفاع مقدس رشادت‌های بسیاری از خود نشان داد. شهید «داود مایلی» برادر این شهید بزرگوار نیز در عملیات کربلای 5 به شهادت رسید.

این رزمنده دوران دفاع مقدس مردم داری را از خصوصیات بارز اخلاقی این شهید بزرگوار دانست و گفت: شخصیت آرامی داشت. اگر از او سوال نمی‌کردی وارد بحث و گفت‌وگو نمی‌شد و اگر از او سوالی می‌پرسیدی ابهام را برطرف کرده و به طور خلاصه پاسخ می‌داد.

وی افزود: حاج احمد با شجاعت تا آخرین نفس با اشرار و دشمنان در مرزهای کشور جنگید. شهید مایلی و شهید محمد ناظری (فرمانده یگان نیروهای ویژه دریایی سپاه) از نعمت‌های این محل هستند. آنها نیروهایی را تربیت کردند که پس از شهادت‌شان نیز در سوریه و مرزها در حال دفاع از اسلام هستند. مایلی‌ها و ناظری‌ها هنوز از کشور دفاع می‌کنند.

جبلی در پایان اظهار داشت: شهید مایلی در یادواره‌های شهدا نخستین فردی بود که وارد سالن می‌شد و تا پایان مراسم حضور داشت. او با تمام توان در جبهه‌های نظامی، فرهنگی و اقتصادی تلاش می‌کرد. از بعد نظامی در مقابله با دشمنان اسلام و کشور، از بعد اقتصادی در اشتغال جوانان و در سنگر فرهنگی نیز با جذب نیروهای جوان در تبلیغ فرهنگ اسلامی کوشا بود.
منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۴
    0 0
    لطفا سروده زیر را بیاد سردار شهید و با وزن {کاروان رفته منزل به منزل} بخوانید حاج احمد قرینی به جنت گشته ای هم نشین با حقیقت ---------- زین سبب زنده و بی زوالی رفتنت میدهد این گواهی -----------جمله شبها عبادت نمودی گوی سبقت ز یاران ربودی ---------- در میان همه یار و همکار بوده ای همچو افعال پرگار --------- عاقبت زین همه انس و مخلوق شد نشان خداوند معبود --------- چون خدایش نشان کرده وی را خون بهایش خداوند او را ----------------------ده امیدی که ما را شفیقی در قیامت تو ما را شفیعی --------- انشاالله که روحش شاد و دعا گوی مان باد......

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس