انتشار عکس سردار قاسم سلیمانی در کنار دیگر مدافعان حرم که چهره آنها تار شده، امری رایج در رسانه‌هاست؛ این بی‌احتیاطی در حالی رخ می‌دهد که می‌توان با ابزارهای جدید، تصاویر چهره‌ها را به سادگی بازیابی و شناسایی کرد.

سرویس جنگ نرم مشرق- استفاده از تکنیک بلور (یا تار کردن) در عکس‌ها برای جلوگیری از مشاهده‌ اطلاعات حساس مثل پلاک خودرو، تبلیغات خیابانی و حتی صورت افراد امری فراگیر بوده و توسط اکثر کاربران فضای مجازی و همچنین رسانه‌های دنیا اجرا می‌شود. این کار بیشتر برای جلوگیری از تعرض به حریم خصوصی افراد صورت می‌گیرد اما در رابطه با چهره افراد نظامی و یا امنیتی در تصاویر، پوشاندن چهره با تکنیک‌های بلور یا پیکسل (شطرنجی کردن) به‌صورت جدی‌تری مورد استفاده قرار گرفته است.

 
انتشار عکس سردار قاسم سلیمانی در کنار دیگر رزمنده‌ها و مدافعان حرم به امری رایج تبدیل شده است

اعمال این روش در ایران در رابطه با چهره افراد نظامی و امنیتی در عکس‌ها، بعد از شروع درگیری‌ها در سوریه و عراق به امری متداول توسط کاربران و رسانه‌ها درآمد تا مخاطبان به‌صورت کلی با فضای پشت جنگ در آن مناطق آشنا شوند.

انتشار عکس سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه در مناطق جنگی و در کنار دیگر رزمنده‌ها و مدافعان حرم نیز به امری رایج تبدیل شده و رسانه‌ها برای شناسایی نشدن افراد حاضر در کنار حاج قاسم در تصویر، از تکنیک‌های بلور و غیره استفاده می‌کنند تا از طبیعی بودن و مساحت قاب عکس کاسته نگردد.


 
استفاده از تکنیک بلور در عکس‌ها برای پوشاندن چهره افراد نظامی و یا امنیتی در ایران متداول است

اکنون در حالی که رسانه‌ها همچنان به بلور و پیکسل کردن چهره‌ها در قاب تصاویر به جهت حفظ امنیت آنها مشغول هستند، خبری در رابطه با ایمن نبودن تصاویر بلورشده، منتشر گردیده که هشدار می‌دهد که جلوی استفاده از این تکنیک به منظور عدم شناسایی چهره‌ها را بگیرد.

پژوهشگران دانشگاه‌های تگزاس و کورنل، با استفاده از سیستم یادگیری ماشینی Machine Learning و هوش مصنوعی قادر به خواندن دیتای حساس داخل تصاویر بلورشده در اینترنت شدند و به همین دلیل توصیه می‌شود که از ارسال دیتا به‌صورت تصویری روی اینترنت خودداری شود.


 اخیرا مشخص شده روش پیکسل پیکسل کردن تصاویر برای بلوره شدن و قرار دادن دیتا داخل پیکسل‌ها به‌هیچ عنوان امن نیست و می‌توان با ابزارهایی، تصاویر بلور شده را بازسازی یا بازیابی کرد 

روش پیکسل پیکسل کردن تصاویر برای بلوره شدن و قرار دادن دیتا داخل پیکسل‌ها روشی است که سازمان‌های امنیتی در جهان از آن استفاده می‌کنند، اما کاری که محققان دانشگاه آستین انجام داده‌اند، نشان می‌دهد که این روش دیگر برای ارسال دیتا امن نیست.

محققان مذکور با قرار دادن تصویر و متن کنار هم در یک شبکه عصبی Neural Network توانستند ابزار بلورسازی در یوتیوب را بازکرده و با بازتعریف الگوریتم P3 بتوانند تصاویر افراد بلورشده را به‌صورت عادی نشان دهند. آن‌ها در این تحقیق بین 80 تا 90 درصد به اصل تصویر دست پیدا کردند
.
 
 پژوهشگران دانشگاه‌های تگزاس و کورنل با استفاده از سیستم یادگیری ماشینی Machine Learning و هوش مصنوعی قادر به خواندن دیتای حساس داخل تصاویر بلورشده در اینترنت شدند

آن‌ها همچنین از Torch به‌عنوان فریم ورک اپن سورس یادگیری ماشینی به‌خوبی بهره گرفتند و با متدی که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، موفق به شناسایی دیتای پنهان شدند؛ هرچند بعید نیست که سازمان‌های اطلاعاتی دنیا خیلی زودتر از انتشار این خبر، به فناوری بازسازی تصاویر بلور شده دست یافته باشند.

محمود رادمهر از شهدای مدافع حرم در کنار دیگر نیروهای سپاه که چهره آنها با استفاده از تکنیک ناامن بلور پوشانده شده است

چندی پیش در آمریکا نیز سریالی به نام «اینتلیجنس» پخش گردید و در آن از این فناوری رونمایی کرده بود (گزارش مشرق را درباره این سریال در اینجا بخوانید). حال اکنون این حقه هالیوودی دیگر در سطح کاربران عمومی و نه در سطح سازمان‌های اطلاعاتی تبدیل به واقعیت شده و نشان می‌دهد خبر که حریم خصوصی در حال کم‌رنگ شدن است.

 
 ابراهیم حاتمی کیا در سوریه در کنار مدافعان حرم

فارغ از بحث حریم خصوصی، افشا شدن چهره‌های نظامی و امنیتی ایران و جبهه مقاومت که در تصاویر با تکنیک‌های مانند بلور و پیکسل، پوشانده شده است، خطر شناسایی آنها را به همراه خواهد داشت.

 
شهید احمد مایلی فرمانده گردان هوایی یگان ویژه صابرین در کنار دیگر نیروهای سپاه که چهره آنها با استفاده از تکنیک ناامن بلور پوشانده شده است

بسیاری از این تصاویر توسط خود رزمنده‌ها گرفته می‌شود و ممکن است توسط آنها یا دوستانشان با پوشاندن چهره‌های افراد حاضر در عکس با تکنیک بلور، در فضای مجازی قرار گیرد که اکنون با غیرامن بودن این کار، انتظار می‌رود که این اقدام ضدامنیتی تکرار نشود.

رسانه‌ها و کاربران نیز بهتر است از این تکنیک برای جلوگیری از افشای اطلاعات حساس و خصوصی استفاده نکنند تا از حریم‌های خانواده و جان‌های نیروهای خدمت‌گذار محافظت گردد.

 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 64
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 35
  • ۰۱:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
    1 5
    دیگه چهارتا جنگجو که این همه سکرت بازی نداره.
  • ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
    15 2
    ببین مشرق جون آمریکا با ماهواره می تونه حتی اسم نوشته شده روی لباس نظامی رو هم بخونه چه برسه به چهره فکر کردی هابل چطوری از کهکشانی که میلیون ها سال دورتر هست عکس می گیره؟ آمریکا سال 1945 که ما هنوز نمی دونستیم تانک چیه بمب اتم داشته.
  • علی ۰۱:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
    0 2
    بابا خیلی پرت تشریف دارید من 15 سال پیش تو یک فیلم دیدم این کار رو میکنن ...
  • ۰۳:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
    0 2
    عزیزم یک تعدادی عکس صورت انحرافی هست ، قبلش کات می کنن رو صورت عکس واقعی می زارن،misdirection می دن.فقط مبتدی هایی مثل شما از این سوتی ها رد می کنن.
  • ۰۳:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
    2 0
    باید هشیار بود
  • ۰۴:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
    3 15
    بنام خدای شهیدان خط شکن حزب الله هم الغالبون صرفا جهت اطلاع هموطنان گرامی و تمامی دوستان شهدا و همراهان بزرگوار خطر شناسایی همراهان سردار حاج قاسم سلیمانی حفظه الله تعالی حتی در تصاویر تارشده!!!! سلام علیکم جمیع هموطنان سرافراز و بزرگوارمان تقاضا می شود ،با درنظر گرفتن توطئه های جدیدی که دشمنان قسم خورده مجاهدین راستین اسلام و انقلاب اسلامی و جمع عزیزان رزمنده مدافعین حرم آل الله ارواحناله الفداه و مخصوصا فرماندهان نظامی بزرگوار کشور،جهت دفاع با تمام قوا و جان و مال و هستی خود درحال مبارزه و دفاع از کشور و اسلام و انقلاب می باشند،از انتشار هرگونه عکس این عزیزان چه به صورت شفاف و یا به صورت حتی شطرنجی در تمامی فضای مجازی کشور عزیزمان جدا خودداری فرمائید.دشمن خناس ،به تازگی با سیستمی تازه روتوش عکسها را پاک و بازیابی عکسها و فیلمها را در دستور کار خود قرار داده اند و با به روز کردن عکسها و تشخیص هویت عزیزانمان ،حتی در ترور شخصی آنها و یا دسته جمعی آنها به راحتی و سهولت می تواندفکر شیطانی خود را انجام دهند.خواهشمند است با دقت در این مسئله بسیار بسیار حیاتی و مهم توجه لازم را داشته باشید و حتی المقدور دیگر عزیزان هموطن را نیز از این خطر آگاه نمائید که جدااز انتشار هرگونه عکس و فیلم سربازان گمنام امام زمان ارواحناله الفداه به هرشکلی خودداری نمایند. این را بدانیم که یقینا اگر اتفاقی برای عزیزان مجاهدمان رخ دهد،کسانی که به عمد در این کار دست دارند،در خون به ناحق ریخته ای شریک محسوب خواهند شد و در نزد خداوند متعال حق الناس بزرگی برگردن آنها نیز خواهد بود. والسلام علی عبادالله الصالحین . اللهم عجل لولیک الفرج تنها ره سعادت ،ایمان ،جهاد ،شهادت
  • ۰۴:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
    1 0
    بهترین و ساده ترین و شاید امن ترین راه پوشاندن صورت رزمندگان با یک تکه کاغذ یا یک قبل از انتشار عکس ها است.
  • ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
    1 0
    اصلا چه إصراري است كه عكس اين افراد منتشر شود ، يا عكس هاي سردار سليماني ، من اصلا نميفمم ، عكس مياندازند از سردار كه سردار به سوريه رفت ، باز عكس از سردار كه سردار به عراق رفت براي چه سايت هاي ايراني اين خبرها را منتشر ميكنند و ادرس سردار را ميدهند كه كجاست ، ايا نادان هستند يا خيانتكار؟
  • سمندری ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
    0 21
    گیرم شناسایی بشن، دشمن چه غلطی می تونه بکنه، حاج یاسم را تمام دنیا می شناسند، چه توانسته اند بکنند؟!
  • ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
    0 0
    آفرين مشرق، پس اگه عکس فرستادن شما هم نذار، یا میشه صورت ها را به شکل دایره ای ، کات کرد که اساسا چیزی برای بازیابی وجود نداشته باشه
  • بهرام ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
    0 0
    اگر تصویر با چهارخانه های بزرگ حذف شود شانس بازسازی ندارد چون تقریبا اطلاعاتی وجود ندارد که بازسازی شود!
  • کیان ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
    0 0
    مسئله خیلی خوبی را عنوان کردین، ولی امیدوارم که عکسهایی را که خودتان درج کرده اید قابل بازیابی نباشد و برای آن هم حربه ای اندیشیده باشید که حتما همینطور است.
  • ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
    0 0
    از اول هم مشخص بود! كساني كه نرام افزارها را توليد مي كنند برنامه اي هم براي بازگرداندن اطلاعات آن دارند
  • ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
    0 1
    تا خودمون سردارو بکشتن ندیم دست برنمی داریم!!
  • بچه دهاتی ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
    0 0
    آفرین مشرق! مدتها بود که نگران این موضوع بودیم . آن اوایل درباره خود سردار سلیمانی هم همین دغدغه را داشتم . بعد به این نتیجه رسیدم که علنی ساختن چهره سردار سلیمانی بعد از پایان ریاست جمهوری دهم ، سیاست نظام بوده تا نشان دهد با تغییر دولت ، تغییری در راهبرد منطقه ای جمهوری اسلامی ایجاد نشده . لطفا هرازچندگاهی این هشدار را تکرار کنید تا خوب جا بیفتد ؛ مبادا از سر محبت ، فرزندان مجاهدمان را بدهیم دم گلوله تروریست ها .
  • ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
    0 0
    ببخشیدا ولی فکر کنم این حرف حرف مفته. همچنین چیزی نشدنیه
  • امیر ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
    0 0
    داداش من اگه آمریکایی اینی که تو میگی هست چرا جاسوس استخدام میکنه و اینهمه جاسوس تو سراسر جهان پخش کرده؟
  • سید علی ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
    0 0
    شما راحت باش یانکی جون
  • ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
    3 0
    جنگجو باباته! اينا رفتن از ناموس تو دفاع كنند.
  • ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
    0 0
    مات کردن چهره ها در موقعی که علنا وارد جنگ شده اند کار بی معنایی است
  • مجید ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
    1 0
    سلام دوست عزیز مواظب باشیم اسیر گنده نمایی امریکاییها نشیم تاونا اگه این توان رو داشتند بداد اسرائیل میرسیدند اونم در فضای کوچکی مثل جنوب لبنان وجای موشک اندازها رو پیدا می کردند
  • ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
    0 0
    ببینید ، وقتی از توانمندیهای بسیار بالای خودمان و ضعف مفرط "انها" سخن می گویید مشکلی که پیش می اید این است که واقعا "باورمان" می شود انها چیزی نیستند و همه ماییم و شکست از همین جا شروع میشود. زیرا که اظهر من الشمس است که تکنولوژی دست اول انحصارا در اختیار امریکاست (به ویژه در زمینه فناوری دیجیتال). مشرق راست میگه که معلوم نیست سازمان های اطلاعاتی به ویژه NSA از کی به این فناوری دست یافته باشند؟
  • سرور ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
    0 0
    از دو تا کاندیدای ریاست جمهوری اشان معلوم است که امریکا چیه. یعنی اذعان دارید که امریکا خدای ناکرده به تروریستها در عراق و سوریه کمک می کنه؟ای بی وفا!
  • مانترا ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
    0 0
    بید موقع عکس گرفتن از ماسکهایی که نیروهای ویژه انتظامی هنگان عملیان به چهره میزنند موقع عکس گرفتن استفاده کنند یا از پشت سرشان عکس بگیرند فقط نگویید که فناوری کشف شده که با استفاده از پشت سر اشخاص چهره شان را بازسازی میکنند در ضمن اول بی احتیاط گر خود صدا وسیماست که در مستندهایش از این روش استفاده میکند
  • حاجی ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
    0 0
    متاسفانه این بی احتیاطی ها قبلا درمشرق هم تکرارشده است خدارو شکر که بالاخره مشرق متوجه شد
  • ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
    0 0
    اعضای حزب الله لبنان نورمیگذارنداونجوری بهتره
  • شهرام ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
    0 0
    اصلا لازم نیست تصاویر سردار و رزمندگان محور مقاومت را رسانه ای کنید. ختم کلام.
  • مجید ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
    0 0
    اخه تو عراق کی به کیه
  • ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
    0 0
    بستگی به روش بلوریزاسیون داره. اگر دیتای پیکسلها تابعی از قیافه زیرش باشه میشه یه کارهایی واسه شناسایی کرد وگرنه بعید به نظر میاد.
  • ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
    0 0
    عکس سند مهمی است بهترین راه این است که عکسهای گرفته شده در مکانی امن بایگانی شوند و مسئول ان هر چند وقت یکبار چندتا را منتشر کند
  • ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
    0 0
    تو که اینقدر حس فقدان میکنی چرا هنوز زنده ای
  • 1362 ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
    0 0
    داداش...بیانیه دادی؟؟؟!!
  • ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
    0 0
    سلام 1362 خوب کاری هست باید دوستان در تمام فضاها پخش کنند تا خدایی ناکرده جان این سربازان گمنام به خطر نیفته . باید جوری مطلب برای همه درکل کشور قابل فهم باشه به نظرم خیلی خوبه دعا کن داداش برای خودت برای ما برای همه برای مدافعین برای حزب الله اللهم عجل لولیک الفرج
  • دریجانی ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
    0 0
    احمق جون امریکایی این مدافعان حرم خون مردم ایرانن /
  • ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
    0 0
    مواظب باش همین 4 تا حنگجو امریکا رو فتح نکنند یه موقع !
  • ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
    0 0
    کسانی که ایمانشون ضعیف باشه از دشمن (امریکا) خواهند ترسید (حضرت علی) . حالا شده حکایت شما ما حاظریم مثل سربازان امام حسین شهید بشویم ولی زیر بار ظلم نروزیم و با قاتل بچه های ویتنام ، عراق ، لبنان ، سوریه و ... زیر بار بیعت نرویم زیرا اگر برویم از مولایمان حسین عقب مانده ایم
  • مهدی ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
    0 0
    در اوایل انقلاب می گفتند اسرائیل با ماهواره هاش میتونه اون دونه کنجد روی نون سنگک که ساندویچ کردی و داری می خوری رو ببینه.بعد تو جنگ غزه محل شلیک موشک ها رو تو اون باریکه نمی تونست تشخیص بده.به عمل کار برآید به سخن دانی نیست
  • ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
    0 0
    فیلم با واقعیت فرق داره دوست من .. تو فیلم مانیتورسه بعدی محازی نشون میدهند ولی در واقعیت چنین چیزی هست ؟! خیر
  • ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
    0 0
    دمت گرم کاش به دستشون برسه
  • ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
    0 0
    حاج قاسم نمیتونند کاری کنند ولی سرابازش رو که میتونند
  • مهدی ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
    0 0
    خدایی خیلی سخته بفهمی؟!
  • هادی ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
    0 0
    بدتر از بلور کردن، نرم افزارهایی هستند که برای بلور کردن استفاده می شن؛ عمده نرم افزارهای ادیت عکس یک نسخه از عکس اولیه را در اگزیف عکس ذخیره دارند و این قابل بازیابی است. بهترین راه اینه که چهره ها را رنگ کنند و بعد هم از صفحه اسکرین شات بگیرند
  • مسعود ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
    0 0
    ببینم تو وجودشو داری ی نصفه روز در کنارشون باشی؟ اصلا مامی جونت میذاره تنهایی بری سوپری سر کوچه خرید؟ پس سکوت کن و با دیدن این مردها لذت ببر
  • ایرانی ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
    0 0
    کسی که از انتشار عکسش میترسه اصلا عکس نمی اندازه !!! مدافعین حرم که جونشونو کفت دستشون گرفتن دیگه از انتشار عکس میترسن داداش؟؟؟ اونا افتخار میکنن
  • مسعود ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
    0 0
    فیلم زیاد میبینی عزیزم ی بچه هم میتونه بفهمه برای دیدن اتیکت اسم باید دید افقی داشت نه عمودی در ضمن شاید اینطوری باشه که تو توهم زدی . پس چرا توی عراق و سوریه زاییدن؟
  • ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
    0 0
    من هم نگران این موضوع بودم. اما: ۰- هر تصویری را نمی‌توان مورد استفاده قرار داد. تصاویر باید شرایط حداقلی‌ای داشته باشند تا بتوان بازیابی نمود. به نظرم کمی بزرگنمایی شده. ۱- وقتی تصویر «مات» می‌شود، نقاط رنگی تفکیک شده بسیار زیادی در تصویر وجود دارد. هر نقطه به منزله یک داده قابل استفاده است. چون در تصویر مات شده، این نقاط به شدت زیاد هستند، تصویر اصلی با تکنیک‌هایی قابل بازیابی است. ۲- وقتی تصویر با «موزاییکهای بزرگ» مخدوش می‌شود، بایستی کاشی‌های بزرگی استفاده شود تا نقاط با رنگ تفکیک شده بسیار کمی بوجود بیاید، (هر کاشی یک رنگ متفاوت سالید) در اینصورت بازیابی آن بسیار سخت می‌شود. مثل آنچه که برای تصویر شهید رادمهر قرار دادید. ۳- برای امنیت بیشتر، کل صورت شخص باید موزاییک شود نه تنها قسمت وسط آن. تصویر موزاییک شده از شهید احمد مایلی چنین نقصی دارد. میزان گردی صورت و پیشانی و مدل مو و چانه و ... حتی سن نسبی، از تصویر قابل بازیابی است. ۴- با چه وسیله‌ای این تصاویر تهیه می‌شود؟ احتمالا با تجهیزات خارجی نیست؟ چه تضمینی برای عدم ربایش اطلاعات است؟ آیا این وسایل در هنگام نبرد هم همراه رزمندگان هست؟ چه تضمینی برای عدم شنود و موقعیت‌یابی وجود دارد؟ می‌خواهم عرض کنم که اصل وجود ابزارهای با منشاء خارجی همراه رزمنده‌ها خطر بالقوه است.
  • ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
    0 0
    عزیز جان! من پروژه های متعددی بر اساس شبکه عصبی کوهنن (بهترین نوع بر اساس عدم وجود داده آموزشی)، انجام داده ام، تقریبا هم در این زمینه به روز هستم. از طرفی مطالعات زیادی در مورد روشهای بازیابی اطلاعات و الگوریتم های فشرده سازی و رمز نگاری و رمزگشایی داشته ام. چیزی که الان بیان کردی با آنچه واقعیت دارد، متفاوت است. نمی توان با 4 تا داده (پیکسل) یک تصویر مثلا 64 در 64 ساخت که واقعی باشد. از طرفی الگوریتم های بلورسازی، اندکی قابل بازیافت هستند، البته تصویر واضحی هم هرگز ایجاد نمی کنند. بهترین راه، برداشتن پیکسلهای صورت است (جایگزینی با کد 255 سفید)
  • ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
    0 0
    سلام به همه دوستان خوب هرکسی که می تونه درتلگرام و وات ساپ و هرفضای مجازی که حضور داره و درگروه ها تا می تونه منتشر کنه کاری نداره .دستتون درد نکنه رفقا .اولیش خودم با ذکر یاعلی مدد
  • علی ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
    1 0
    سلام. قطعاً مدافعان حرم از مرگ نمی‎ترسن، موضوع وظیفه و مسئولیت‎پذیری ما است که سهم خودمون در محافظت از جهان این بزرگان رو به جا بیاریم.
  • حسام ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
    0 0
    امریکا چه خبره جانی دپ خوبه؟؟
  • حمید ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
    0 0
    راستی اگر آمریکا اینقدر قوی و دقیقه که کهکشان هایی رو با میلیون ها سوال نوری رصد می کنه، پس چرا این همه تو سوریه و افغانستان، اشتباهی بمب رو سر مردم بی گناه میندازه؟
  • ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
    0 0
    بیخود شلوغ نکن مشرق. مگه مردم ایران در راهپیمایی های سالهای گذشته نوشته دستشون نگرفتن که ما همه حاج قاسمیم؟! حالا داری بیخودی مردم و بسیجیا رو میترسونی! بسیجیان هیچ باک و ترس و دلهره ای از شناسایی شدن ندارن.
  • ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
    0 0
    عزیز یانکی نه مانکی!
  • ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
    0 0
    وقتی قراره چهره افراد در این عکسها پوشانده شود چه لزومی به پخش و انتشار آنها می باشد؟
  • ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
    0 0
    خفه کارکن
  • ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
    0 0
    خدا حافظت باشد سردار دلير اسلام درود خدا بر شما و رزمندگان اسلام الان در برهه زمان كه تمام ايادي كفر و استكبار تمام منطقه را گرفته مواظب خودت باش سردار رشيد اسلام دوستت داريم دلاور
  • امیر ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
    0 0
    اشتباه + دادم ..باید به این نظر منفی به توان ....9999999 داد . بی غیرت
  • فدایی حرم ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
    0 0
    دوستان عزیز برای اعزام به جبهه های نبرد چه کار باید کرد لطفا التماسا خواهش می کنم راهنمایی کنید با تشکر
  • ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
    0 0
    امریکا هیچ غلطی نمیتونه بکنه رزمندگان مقاومت روی لباسشان اسم ندارند فقط ارم و علایم نوشته شده لبیک یا زینب سلام الله و دیگر اسمهای اهل بیت علیه السلام است
  • ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
    0 0
    بهترین کار اینه که تیم فیلم بردار و عکاسهای خودی به این عزیزان مدافع حرم کلاهای کشی بدهند تا این خطرات خنثی بشه ن شا الله هر چند به فرموده امام خمینی رحمته الله امریکا هیچ غلطی نمیتوانند بکنند
  • majid ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
    0 0
    همین چهار تا جنگجو هست که ناموس تو را نگه داشتند و گرنه که باید به جان کری می گفتی آق دایی
  • ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۷
    0 0
    شادی روح شهدا صلوات
  • ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۸
    0 0
    همین الانشم نرم افزارهایی واسه این کار هست ولی اینا از خداشونه به شهادت برسن و ترسی ندارن
  • علیرضا ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
    0 0
    یکی از من پرسید داستان این اپلیکیشنِ که میگن باهاش میتونی از طریق دوربین گوشی آدمای اطراف رو لخـت ببینی (با اهدای پوزش) چیه؟ تعجب کردم از این‌که طرف باورش شدهـ و گفتم نمونه نداری استاد... امّا با مطالعه کامنتـِ شما متوجه شدم اشتباه می‌کردم و نمونه‌های متعددی موجودهــ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس