کد خبر 64288
تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۶

صبح امروز فضل الرحمان اوریا (روزنامه نگار و کارشناس افغان) در برنامه زنده تلویزیونی شبکه خبر با بی شرمی تمام در رسانه ملی مواضع ضد ایرانی خود را بار دیگر تکرار کرد و سخنانی را مبنی بر انزوای کامل ایران در جهان بیان نمود. این کارشناس افغانی در پاسخ به سوال مجری برنامه مبنی بر اثر گذاری ایران در منطقه نیز گفت که در حال حاظر ایران تنها کشور دنیا است که در انزوای کامل به سر می برد و با هیچ یک از همسایگان خود رابطه دوستانه ندارد!

به گزارش مشرق به نقل از 598، صبح امروز شبکه خبر در گفتگوی زنده ای  با فضل الرحمن اوریا، روزنامه نگار افغانی که بارها نوک پیکان تهاجمات خود را بر ضد مواضع دیپلماتیک جمهوری اسلامی وارد کرد، به تحلیل اوضاع افغانستان پرداخت.
 
فضل الرحمان اوریا در این برنامه زنده تلویزیونی با بی شرمی تمام در رسانه ملی مواضع ضد ایرانی خود را بار دیگر تکرار کرد و سخنانی را مبنی بر انزوای کامل ایران در جهان بیان نمود.
 
این کارشناس افغانی در پاسخ به سوال مجری برنامه مبنی بر اثر گذاری ایران در منطقه نیز گفت که در حال حاظر ایران تنها کشور دنیا است که در انزوای کامل به سر می برد و با هیچ یک از همسایگان خود رابطه دوستانه ندارد!
 
وی همچنین در بخش دیگری در پاسخ به این سوال که دلیل ناکامی قدرت های غربی و ناتو برای ایجاد امنیت در افغانستان چه بوده است، با بیان مواردی غیر واقعی و همسو با منافع بیگانگان، عامل اصلی این وضعیت را مداخله کشورهای همسایه ما از جمله ایران و پاکستان و موجودیت مدیریت ضعیف افغانستان دانست.
 
چندی پیش نیز فضل الرحمن اوریا در مصاحبه ای با آژانس خبری روز گفته بود که نظام فعلی ایران تلاش می کند تا امنیت کشورهای همسایه ومنطقه راتهدید نماید وازاین طریق می خواهد نیروی خود را تقویت ببخشد.
 
اوریا تصریح نمود که: ایران نه تنها نایجیریا (نیجیریه) را بلکه ازآن طریق یمن، اردن،عربستان سعودی، لبنان، امریکای لاتین ودرمجموع کشورهای عربی را تهدید میکند.
 
وی چندی پیش نیز در مصاحبه ای ابراز داشته بود، که نقش ایران در سی سال گذشته در امور داخلی افغانستان منفی و مخرب بوده است و فعلاً این پروسه با شدت خود ادامه دارد. او می افزاید:"حال که کشور های غربی میخواهند برای حل بحران افغانستان به ایران سهم دهند، هدف شان کاهش تخریب و عنصر مداخلاتی ایران در امور داخلی افغانستان است. در طول سی سال گذشته ایران هم مداخله مستقیم در افغانستان داشته است و هم و از تعدادی باند های جنایتکار و اوباش، گروه ها و سازمانهایی حمایت کرده که همین گروه ها و سازمانها در افغانستان همیشه بحران آفرین بوده اند و به شیوه های مختلف بی ثباتی را در کشور ایجاد کرده و گسترش بخشیده اند.
 
جای سوال است که مسئولان رسانه ملی با چه توجیهی اقدام به دعوت از فردی با چنین پیشینه می کنند در حالی که برای دعوت از یک کارشناس داخلی چندین فیلتر وجود دارد و هر کسی نمی تواند در رسانه ملی، حتی با سوابق دانشگاهی و انقلابی و جهادی، حضور یابد. برای آشنایی جزئی به مواضع و تحلیل های این روزنامه نگار افغانی ، فقط کافی بود لحظه ای در اینترنت نام ایشان را جستجو می نمودند. درست است که رسانه باید انعکاس دهنده ی تحلیل های مختلف باشد ولی این گونه تحلیل های تک بعدی و تنگ نظرانه و همسو با اهداف مستکبران جهانی ، در رسانه ملی آن هم از سوی چنین افرادی، واقعا جای تاسف دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • مرتضي ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۷
    0 0
    ضرغاميه ديگه!
  • مشتاق ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۸
    0 0
    مي گن آب كه سربالا بره قورباغه هم هفت تير مي كشه . من جاي مسئولين صدا و سيما باشم سرتاسر جام جم را غسل مي دم كه اثر نجاست اين آقا پاك بشه
  • ناشناس ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۸
    0 0
    rast mige baba
  • حسین ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۹
    0 0
    داداش گوشاتون رو عادت بدین که نظر مخالف رو هم بشنوین. فخش خواهر مادر که نداد. نظرش رو گفت و خیلی محترمانه هم گفت. کسی که مشکل نداره نباید از انتقاد بدش بیاد
  • یاسمن ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۹
    0 0
    فعلا" که هم تلویزیون "انحصاری" و هم سایت انحصاری مثل شما طاقت و ظرفیت چند جمله خلاف میلتان را ندارید. روزی هزاران تبادل نظر در شبکه های رسانه ای آزاد دنیا اتفاق می افتد و کسی اینطور واکنش نشان نمی ده. شما هم به جای اینکه جواب کارشناسانه و منطقی بدین، اعتراض دارید که چرا تلویزیون رودست خورده ! من که دلم خنک شد
  • ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۹
    0 0
    مگه نمگیت ازادی بیان هست .. خوب همینه دیگه
  • سیما ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۱
    0 0
    هه هه پس افغانستان ویرانه ی ما بهتر از تهران شما است. وقتی که اینقدر ازادری بیان نداشته باشیم.
  • ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۳
    0 0
    چرا دستپاچه نشه وقتی که فکر یه نظر مخالف به مخیله اش هم راه پیدا نمیکنه
  • ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۷
    0 0
    شرق جون خوب رفتی هزار فیلتر؟؟؟؟؟!!!!!!!! داری توهم گند می زنی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس