همزمان با روز نهم محرم‌الحرام هزاران عاشق حسینی در قالب دسته‌های عزاداری با به اهتزاز درآوردن پرچم‌های سیاه عزا در صحن و سرای حرم رضوی عشق و ارادت خود را به سالار شهیدان نشان دادند.

 به گزارش مشرق، نهم محرم‌الحرام، آخرین روزی است که اباعبدالله و یارانش، شبانگاه آن را تجربه کرده‌اند. این روز نزد شیعیان ارزش والایی داشته و آن را منتسب به حضرت عباس بن علی می‌دانند.

امروز در مشهد خیل عظیم عزاداران سیاه‌پوش حسینی در قالب هیئت‌های مذهبی برای عرض تسلیت و برگزاری سوگواری به سمت بارگاه نورانی ثامن‌الحجج راهی شدند.

در  تمام‌مسیرهای منتهی به حرم مطهر رضوی از هر  قومیت و با هر زبانی دسته‌های عزاداری به حرم امام هشتم (ع) مشرف می‌شدند. از انتهای بلوار طبرسی تا حرم مطهر، از پایانه مسافربری تا میدان بسیج و از میدان توحید تا حرم مطهر مملو از هیئت‌ها، پرچم‌ها و کاروانی‌هایی بودند که آمده‌بودند تا با عرض ارادت و تسلیت به امام رضا(ع) و سوگواری برای جد بزرگوار این امام رئوف به همگان اعلام کنند که پرچم‌های حسینی همچنان برافراشته و راه ایشان همچنان پابرجا است.

هیئت‌ها پس از عزاداری به شیوه و سبک‌های مخصوص به خود و بعد از تشرف به ساحت مقدس امام هشتم(ع) در صحن‌های حرم مطهر به مرکزیت صحن جامع رضوی به یکدیگر پیوستند و تشکیل اجتماع عظیم حسینی را دادند و به ندای «هل من ناصر ینصرنی» سرور و سالار شهیدان لبیک گفتند و در صحن‌های حرم خورشید که یکپارچه سیاه‌پوش شده بود به عزاداری پرداختند.

با طنین‌انداز شدن صدای اذان در حرم مطهر صف‌های به‌هم‌پیوسته نمازگزاران در ظهر تاسوعا تشکیل شد و سوگواران حسینی نماز ظهر و عصر خود را به امامت آیت‌الله علم الهدی امام‌جمعه مشهد برگزار کردند.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس