عضو هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه تحقیق و تفحص از امور کشور حق نمایندگان مجلس است گفت: صندوق ذخیره فرهنگیان باید سرمایه‌ای برای قشر فرهنگی کشور باشد اما متأسفانه این صندوق عملکرد مناسبی نداشته است.

به گزارش مشرق، احمد امیرآبادی نماینده مردم قم و عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به تقاضای برخی از نمایندگان ملت برای تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان، اظهار داشت: تحقیق و تفحص حق همه نمایندگان مجلس است و آنان باید بتوانند از مسائل و امور مهم کشور تحقیق و تفحص داشته باشند، یکی از وظایف مجلس «نظارت بر حُسن اجرای قوانین» است، یکی از ابزارهای نظارت هم «تحقیق و تفحص» است.

وی افزود: با توجه به این موضوع کمیسیون آموزش و تحقیقات پارلمان انجام تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان را پذیرفته است، چرا که تحقیق و تفحص در راستای شفاف‌سازی و روشن شدن مسائل انجام می‌شود.

این عضو هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه مسئولان صندوق ذخیره فرهنگیان و همچنین مسئولان وزارت آموزش و پرورش باید از این امر استقبال کنند، تصریح کرد: طبق قانون، بعد از تقدیم گزارش کمیسیون به هیأت رئیسه، آن را باید در دستور کار نشست‌های علنی مجلس شورای اسلامی قرار دهیم و در صحن هم به رأی وکلای ملت بگذاریم.

امیرآبادی با بیان اینکه صندوق ذخیره فرهنگیان باید سرمایه‌ای برای فرهنگیان کشور باشد، تأکید کرد: فرهنگیان از اقشار آسیب‌پذیر جامعه هستند و از نظر اقتصادی و مسائل معیشتی مشکلاتی دارند، این صندوق می‌توانست پشتیبان خوبی برای فرهنگیان عزیز کشور باشد، اما متأسفانه تا به امروز صندوق ذخیره فرهنگیان عملکرد خوب و مناسبی نداشته است.

وی اضافه کرد: بحث تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان به دلیل فسادی که در این صندوق اتفاق افتاده و بازداشت‌هایی هم توسط قوه قضاییه در همین رابطه انجام شده، صورت می‌گیرد.

امیرآبادی در پایان خاطرنشان کرد: مسائل و مشکلات پیش آمده برای صندوق ذخیره فرهنگیان اعتماد فرهنگیان را از این صندوق سلب می‌کند، صندوق ذخیره فرهنگیان یک بنگاه اقتصادی است که باید در آنجا اقدامات مالی انجام شود و سرمایه و منابع مردم یا فرهنگیان را جذب کند و با ارائه خدماتی، ایجاد اعتماد نماید نه سلب اعتماد؛ با اتفاقات پیش‌آمده در صندوق ذخیره فرهنگیان، این فرهنگیان کشور هستند که آسیب می‌بینند، لذا مجلس شورای اسلامی باید طبق وظیفه‌ای که بر عهده دارد، در این موضوع وارد شود و رسیدگی کند تا مسائل شفاف شود و به اطلاع مردم و فرهنگیان برسد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس