تهیه کننده «مختارنامه» گفت: اگر بخواهم حس درونی خودم را بیان کنم باید بگویم که هیچ گاه از دیدن این سریال سیر نمی‌شوم.

به گزارش مشرق، «محمود فلاح» تهیه کننده سریال «مختارنامه» گفت: این روزها مشغول پیگیری برای ساخت سریال «میرآب» هستم اما متاسفانه تا این لحظه نتیجه‌ای حاصل نشده است،‌حتی به دفتر آقای آشنا هم نامه‌ای فرستادیم برای درخواست قرار حضوری اما با اینکه بارها پیگیری کردیم، اما هنوز با این قرار موافقت نشد.

وی در ادامه درباره سریال‌های تلویزیون در محرم امسال نیز گفت: متاسفانه امسال دست سازمان برای پخش سریال محرمی خیلی خالی است و همانطور که می‌بینیم بیشتر شبکه‌ها به بازپخش سریال‌های قدیمی بسنده کرده‌اند. اما امیدوارم در سال‌های آینده اینچنین نباشد و آثار خوب و الف ویژه‌ای برای این ماه عزیز تولید شود،‌حال اصلا مهم نیست که من بسازم و یا دوستانم.

وی با اشاره به بازپخش هر ساله سریال «مختارنامه» در این روزها نیز بیان داشت: اگر بخواهم حس درونی خودم را بیان کنم باید بگویم که هیچ گاه از دیدن این سریال سیر نمی‌شوم.

این تهیه کننده در ادامه افزود: برایم جالب است که هر بار این سریال را تماشا می‌کنم، بیشتر و بهتر درباره دیالوگ و مفاهیم درونی آن متوجه می‌شوم و به همین دلیل دیدنش برایم بسیار خوشایند است.

فلاح ادامه داد: امیدوارم باز هم لطف خداوند شامل حالم شود و بتوانم از این دست سریال‌ها برای تلویزیون بسازم که به عبارتی توشه دنیا و آخرتم باشد. اما در این میان ساخت این سریال‌ها بودجه زیادی می‌خواهد و نمی‌توان با هزینه شخصی آن را تولید کرد.

وی درباره سکانس‌های حذف شده از این سریال نیز گفت: همانطور که همه می‌دانید سکانس شهادت حضرت عباس (ع) از این سریال حذف شده بود که حدود 18 دقیقه بود،‌اما فقط 4 دقیقه از آن در اینترنت پخش شد. امیدوارم روزی مردم این سکانس را به طور کامل ببینند.

تهیه کننده سریال «کلانتر» ادامه داد: از سالها پیش دوست داشتم اثری درباره زندگی زهیر بن قین بسازم. حتی نویسنده و کارگردان آن نیز مرحوم فریبرز صالح بود، در ادامه رئیس وقت سازمان آقای ضرغامی بود که با نیمی از بودجه تولید این اثر که حدود 2 میلیون تومان بود،‌ موافقت کردند. این شخصیت مذهبی تاریخی از آن دسته افرادی است که می‌توان بیشتر به آن پرداخت. اگر روزی قرار باشد تا این سریال را بسازیم به همان 10 قسمت اکتفا می‌کنیم که در دهه محرم پخش شود.

وی با اشاره به تولید و ساخت سریال «مختارنامه» نیز صحبت‌هایی را مطرح کرد و گفت: در تولید سریال «امام علی (ع) مدیر کل تولید بودم و همانجا با میرباقری همکاری کرده بودم. همان زمان آقای رضابالا (مدیر طرح و برنامه سیما) پیشنهاد ساخت سریالی با نام «توابین» که بعدها به «مختارنامه» تغییر نام داد را به ما ارائه دادند.

فلاح در ادامه بیان داشت: گزینه اول کارگردانی برای مسئولین سیما سیف الله داد بود،‌ اما معتقد بودم که میرباقری توانایی ساخت اینگونه آثار را در ساخت سریال «امام علی (ع)» نشان داده است و ایشان را به سازمان پیشنهاد دادم که آن زمان بعد از تولید سریال «امام علی (ع)» اختلافی بین میرباقری و تلویزیون بوجود آمده بود و من تصمیم گرفتم تا این اختلاف را برطرف کنم. در نهایت و بعد از برگزاری چندین جلسه با لاریجانی،‌مهاجرانی و ... این کدورت‌ها برطرف شد و میرباقری به عنوان کارگردان «مختارنامه» انتخاب شد.

تصویربرداری سریال «مختارنامه» به کارگردانی داوود میرباقری و تهیه کنندگی محمود فلاح از سال 83 تا 88 ادامه داشت و پخش این سریال در مرداد ماه 90 به پایان رسید. این اثر درباره قیام مختار برای شبکه یک سیما تولید و در سال این سریال به داستان مختار ثقفی مکنی به ابواسحاق، که پس از حادثه عاشورا به خونخواهی برمی‌خیزد، می‌پردازد. این سریال در 40 قسمت 60 دقیقه‌ای از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
    0 1
    این افراد را از کجای تاریخ این اعراب ملخ خوار پیدا می کنید چرا هزینه ساخت این فیلم ها را صرف قهرمانان ملی خودمان نمی کنید
  • ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
    0 0
    بهت منفی دادم چون از حرفت بوی نژاد پرستی شنیدم اینکه به مختار یا هر شخصیت اسلامی پرداختن دلیل بر اینه که مردم ما از شیعه و سنی و بعضا اقلیت ها در محرم و صفر فکر و ذکرشون امام حسینه و طبق اعتقادشون دوست دارن با تاریخ مصور این واقعه هم اشنا بشن پس طبیعیه بیشتر بهش پرداخته بشه جای شما و امثال شما باش به جای نفی این و اثبات دیگری توصیه میکنم در کنار پرداختن به مضامین دینی و اسلامی به تاریخ ملی هم پرداخته بشه و شخصیت های تاریخی البته هر چه به عقب بریم شخصیت های تاریخ ما با اسلام عجین مث بوعلی سینا حافظ سعدی ابوریحان شیخ طوسی و امثالهم
  • ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
    0 0
    اعراب عراق از خود ما هستند (فارق از شیعه یا سنی بودن) و با عربستانی ها(آن هم فارق از شیعه یا سنی بودن) فرق می کنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس