وزیر بهداشت شاید در ماه چندین سفر و بازدید انجام دهد و در هرکدام از این بازدیدها وعده و مصوباتی را تصویب و ابلاغ کند؛ یکی از این وعده‌ها دستوراتی بود که هاشمی سال گذشته در بیمارستان قائم مشهد به بیماران داد و حالا پس از یک سال این قول وزیر بهداشت را بررسی کرده‌ایم.

به گزارش مشرق، شانزدهم بهمن 94 بود که قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از بخش‌های مختلف بیمارستان قائم (عج) مشهد بازدید کرد که این اتفاق با حاشیه‌های متعدد همراه و در نهایت منجر به خروج همراه با عصبانیت وزیر از بیمارستان شد.
 
وزیر بهداشت در پایان بازدید خطاب به رئیس بیمارستان قائم مشهد گفت: اگر بیماری تخت بیمارستانی ندارد یا همراهش نمی‌تواند استراحت کند، حداقل یک پرستار هر یک ساعت وضعیت بیمار را بررسی کند.
 
قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: پرستار با تجربه در بیمارستان بگذارید، من تعجب می‌کنم در این ساعت شب، حتی یک نورولوژیست و یا یک پزشک متخصص در هیچ‌یک از بخش‌های این بیمارستان وجود ندارد. این کمبودها تقصیر آقای محرابی بهار رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد است و من به هیچ عنوان نمی‌گذرم.
 
گفتنی است بسیاری از همراهان بیماران بستری در بیمارستان قائم مشهد (عج) هنگام بازدید وزیر از این بیمارستان خواستار رسیدگی سریع به کمبودها در حوزه درمان و مشکلات این بیمارستان شدند.
 
یکی از همراهان بیمار خطاب به وزیر بهداشت که در حال بازدید از بخش اورژانس بیمارستان قائم (عج) بود، گفت: التماس می‌کنم به فکر ما باشید و مشکلات بیمارستان را برطرف کنید. نحوه ارائه خدمات در این بیمارستان بسیار نامطلوب است. من پدرم را از عصر روز گذشته که سکته کرده بود به بیمارستان آوردم، اما چندین ساعت بر روی تخت در راهروهای بیمارستان بدون حتی رسیدگی یک پرستار افتاده بود.
 
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پاسخ به این همراه بیمار وعده رسیدگی سریع به مشکلات و بهبود نحوه ارائه خدمات درمانی به بیماران داد.
 
معاونت درمان وزارت بهداشت مامور رسیدگی به موضوع
 
پس از این اتفاق و رسانه‌ای شدن موضوع کاستی‌ها در بیمارستان قائم مشهد، مسئول روابط عمومی وزارت بهداشت مجبور به واکنش و ورود به موضوع شد. زارع نژاد در مصاحبه‌ای در تاریخ 19 بهمن نود وچهار به رسانه‌ها گفت: پیرو بازدید وزیر بهداشت از بیمارستان قائم با دستور دکتر هاشمی بلافاصله تیمی متشکل از مدیران ارشد معاونت درمان با همراهی معاون پرستاری وزارت بهداشت به منظور بررسی وضعیت خدمات بخش اورژانس این بیمارستان به مشهد اعزام شد.
 
زارع نژاد گفت:‌ روز گذشته تیمی از معاونت درمان شامل دکتر ماهر معاون فنی، دکتر شهرامی معاون اجرایی، دکتر عسگری معاون اجرایی دفتر نظارت و اعتبار بخشی و دکتر واعظی رییس اداره اورژانس پیش بیمارستانی معاونت درمان برای بررسی مشکلات موجود به مشهد اعزام شدند و از دو بیمارستان قائم و امام رضا (ع) بازدید کردند.
 
وی با اشاره به نظارت‌ها و بررسی‌های تیم اعزامی به بیمارستان‌های قائم و امام رضا (ع) مشهد، گفت: نتایج بررسی‌های این تیم طی گزارشی به وزیر بهداشت ارائه شده است.
 
وعده‌هایی که در حد حرف باقی ماندند
 
حالا نزدیک به 250 روز از وعده وزیر بهداشت مبنی بر حل مشکل این بیمارستان می‌گذرد و خبری از تغییر در روند و اوضاع قبلی مشاهده نمی‌شود.
 
بازدید میدانی از این بیمارستان حاکی از آن است که ظرفیت اورژانس تغییری نکرده و همچنان با کمبود شدید تخت و نبود امکانات و همچنین مناسب نبودن رسیدگی به بیماران مخصوصاً در قسمت اورژانس مواجه است.
 
از آنجا که ورود خبرنگاران به مراکز درمانی و تهیه گزارش - البته به جز خبرنگاران همراه وزیر بهداشت- از مراکز درمانی ممنوع است، تصاویر فوق به‌طور مخفیانه از این بیمارستان تهیه گرفته شده است.
یکی از مشکلات و انتقادات به طرح تحول سلامت، افزایش مراجعات به اورژانس‌هاست که با توجه به اینکه زیرساخت‌های لازم برای این طرح در نظر گرفته نشده، مشکلاتی از این دست را در پی داشته است.
 
«تلاش ما برای پیگیری و گرفتن جواب و اینکه چه اقداماتی در این حوزه انجام شده است از معاونت درمان وزارت بهداشت بی نتیجه ماند و روابط عمومی نیز حاضر به پاسخگویی در این خصوص نشد.»
 
 
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۷
    0 0
    این وزیر هم گاهی شلوغ میکنه تا بگن دولت داره کار می کنه
  • احسان ۰۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
    0 0
    من دانشجوی پزشکی در مشهد هستم و دچار عذاب وجدان هستم با این بیمارستان ها. بخش اعصاب بیمارستان قائم که بین همه معروفه به کشتارگاه نورولوژی! استادان این رشته در دانشگاه علوم پزشکی مشهد به مقاصد دنیوی و ظالمانه در حق بیماران اجازه تاسیس هیچ بخش اعصاب در هیچ بیمارستانی در خراسان را نمیدهند! در بیمارستانهای مشهد نزدیک 20 بخش قلب هست اما برای بیماران اعصاب استان باتعداد مساوی بیماران قلب فقط یک بخش! از زمام بازدید وزیر هم هیچی عوض نشده است.. از انتخاب این رشته پشیمانم! خدا کمکم کن
  • محمد ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
    0 0
    هاشمی و امثال هاشمی در حدی نیستند که مشهدی ها به اونها التماس کنند مشرق تیتر قشنگتری پیدا نکردی.
  • احسان ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
    0 0
    دیوونه ها چرا کامنت من رو پخش نکردین؟ من دانشجوی پزشکی ام و از فساد درون سیستمی خبرهایی دارم که اگر بگم بالای کله هرکدومتون 7 شاخ گوزنی درمیارین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس