کد خبر 640982
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸

با وجود آنکه سخنگوی دولت خبر از ابلاغ حذف کارت سوخت از سوی رئیس جمهور داده است، اما زیر مجموعه وزارت نفت مدعی شده تا به امروز دستورالعملی در راستای کارت سوخت دریافت نکرده و همچنان این کارت هوشمند به عنوان کلید نازل‌های بنزین شناخته می‌شود.

به گزارش مشرق، اواخر هفته گذشته سخنگوی دولت از ابلاغ حذف کارت سوخت در قالب اصلاحیه بودجه 95 توسط رئیس جمهور خبر داد، که این خبر را می‌توان پایان کار کارت سوخت قلمداد کرد.

در اخبار منتشر شده از سوی نوبخت، جزئیات بیشتر مبنی بر اینکه حذف کارت سوخت بنزین یا گازوئیل رقم می‌خورد نیامده است اما با توجه به اطلاعات اعلامی از سوی بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت، می‌توان مدعی شد که کارت سوخت بنزین حذف و کارت سوخت گازوئیل حفظ خواهد شد.

در چند روز گذشته اخبار ضد و نقیض از کارت سوخت از سوی برخی افراد منتشر شده که می‌توان به خبر جمع آوری کارت سوخت طی 10 روز آینده از سوی رئیس جایگاه داران سوخت اشاره کرد، بیژن حاج محمدرضا با اشاره به جمع آوری کارت سوخت در طی 10  روز آینده پیش بینی کرد که قیمت بنزین تا پایان سال به 1200 تومان در هر لیتر افزایش پیدا کند که البته این خبر آنچنان دوام نیاورد و مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی آن را تکذیب کرد.

ریاحی روز گذشته اعلام کرد، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران به عنوان متولی سوخت رسانی در کشور موضوع افزایش قیمت سوخت را از پایه بی اساس و فضاسازی می‌داند.

وی درباره سخنان اخیر جایگاه‌داران درباره دستور جمع آوری کارت سوخت بنزین تا ١٠ روز آینده گفت: این موضوع صحت ندارد و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران به هیچ جایگاهی دستوری مبنی بر جمع آوری کارت سوخت نداده است.

به گفته مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، هنوز مصوبه‌ای از سوی دولت برای حذف کارت سوخت بنزین به ما ابلاغ نشده است.

وی همچنین گفته است، کارت‌های سوخت بنزین تا زمان ابلاغ مصوبه از سوی دولت، اعتبار دارند.

با این تفاسیر پیگیری‌های میزان از وزارت نفت و شرکت ملی پالایش و پخش نشان از آن دارد که تا به امروز از سوی دولت هیج ابلاغیه‌ای به دست معاونت حقوقی وزارت نفت نرسیده و این معاونت نیز دستوری در رابطه با حذف کارت سوخت به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ارائه نکرده است.

اما فارغ از این‌ها حال جای سوال است که آیا در شرایط فعلی دفاتر پلیس +10 چه رویه‌ای را در پیش گرفته‌اند و آیا همچنان به ارائه کارت سوخت المثنی می‌پردازند؟

کارت سوخت وسیله نقلیه در ابتدای امر بعد از ثبت سند به نام مالک اولیه به صورت خودکار برای صاحب وسیله نقلیه صادر می‌شود و در مراحل بعد اگر به هر دلیلی کارت سوخت وسیله نقلیه به اصطلاح بسوزد، صاحب وسیله نقلیه با مراجعه به دفاتر پلیس +10 می‌تواند کارت سوخت جدیدی دریافت کند.

در مراجعه به یکی از دفاتر مرکز شهر پلیس +10 تهران، متصدی امور کارت سوخت به میزان گفت: تا به امروز دستورالعملی مبنی بر حذف کارت سوخت به دفاتر اعلام نشده و تا زمانی که دستور العملی صادر نشود، دفاتر ملزم به دریافت مدارک از متقاضیان کارت سوخت هستند.

وی افزود: کارت سوخت طی 10 روز تا دو هفته به نام مالک وسیله نقلیه صادر خواهد شد و هزینه صدور کارت سوخت جدید 10 هزار تومان است.

این متصدی دفتر پلیس +10 در رابطه با مدارک مورد نیاز، گفت: کپی و اصل سند وسیله نقلیه، کپی و اصل شناسنامه یا کارت ملی مالک، تکمیل فرم مربوطه، پرداخت مبلغ 10 هزار تومان با دستگاه pos و حضور شخص صاحب سند، برای صدور کارت جدید سوخت الزامی است.

حال با این تفاسیر می‌توان گفت که تا زمانی که به صورت رسمی ابلاغیه ریاست جمهوری به شرکت ملی پخش فرآورده‍‌های نفتی ارسال نشود، کارت سوخت به عنوان کلید نازل‌های سوخت شناخته می‌شود و از سوی دیگر با توجه به صحبت‌های وزیر نفت، تنها کارت سوخت خودروهای بنزینی حذف خواهد شد.
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۷
    0 0
    همیشه با تکذیب شروع شده!
  • ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
    0 0
    چون نوبخت گفته حتما گران می شود. مثل تمام تکذیبای دیگش، این سخنگو خیلی صادقه!!!!!
  • ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
    0 0
    خدا وکیلی کی میخواین کشور روی ارامش را به خود ببیند ؟چرا با این اخبار جو جامعه را خراب می کنید؟ اگه بر فرض هم قراره بنزین گرون بشه از حالا گفتن اون چه دردی را از شما دوا میکنه؟ آیا تو کشورهای دیگه هم همینطور با قضیه برخورد می کنند ؟تا کی......؟؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس