کره‌ای‌ها سه شنبه در حالی مقابل ایران به میدان می روند که مدافع بین المللی خود را به همراه ندارند و این امر کارشان را در ایستگاه چهارم رقابتهای انتخابی جام جهانی سخت خواهد کرد.

سرویس ورزش مشرق - محمد ایزوان داور مالزیایی، در دقیقه ۶۶ دیدار کره جنوبی برابر قطر، برای دومین بار کارت زردش را به نشانه جریمه جئونگ هو هونگ بیرون آورد تا این مدافع کره ای با دریافت کارت قرمز دیدار برابر ایران را از دست بدهد.
 
مدافع محروم کره مقابل ایران را بیشتر بشناسید +عکس و کارنامه 

کره‌ای‌ها سه شنبه در تهران به میدان خواهند رفت و در غیاب این مدافع بین المللی، کارشان برای رقابت در ایستگاه چهارم رقابتهای انتخابی جام جهانی سخت خواهد شد.

اما مدافعی که با دریافت دو کارت زرد در دقایق ۱۵ و ۶۶ شانس بازی کردن برابر ایران را از دست داد چه کسی است؟

مدافع بوندس لیگایی
جئونگ ۲۷ ساله در سه فصل اخیر بوندس لیگا برای آگزبورگ ۵۶ بازی انجام داد تا دو گل هم در فصل ۱۶-۲۰۱۵ به شالکه ۰۴ و وردربرمن بزند. جالب اینکه این مدافع ۴ میلیون دلاری در فصل اخیر لیگ برتر چین به جیانگ سونینگ پیوست. نتیجه این جا به جایی هم انجام ۸ بازی و زدن یک گل در هفته نوزدهم به هنان جیان بوده است.

هم به پارتیزان گل زد هم به تیم هیتسفیلد
جونگ هو هونگ در فصل ۱۶-۲۰۱۵ لیگ یوفا هم برای آگزبورگ ۲ بازی انجام داد تا طی ۱۳۹ دقیقه یک گل به پارتیزان بلگراد بزند.

پنجشنبه ۱۹ آذرماه سال ۹۴ مصدومیت مدافع آگزبورگ عاملی شد تا جونگ ورودی زود هنگام به عنوان یک بازیکن تعویضی داشته باشد. این مدافع دردقیقه ۴۵+۲ هم یکی از گلهای تیم آلمانی را در خانه حریف زد تا نقش پررنگی در پیروزی ۳-۱ میهمان داشته باشد.

این مدافع کره‌ای ۳۸ بازی ملی برای تیم بزرگسالان کره انجام داده تا حاصل این تلاش رویاندن یک گل درون دروازه سوییس باشد.

هونگ یکشنبه ۱۹ آبان ماه سال ۹۲ با گل دقیقه ۵۹ خود شاگردان اوتمار هیتسفیلد را در دیدار دوستانه ورزشگاه سئول وادار به قبول شکست ۱-۲ نمود.

البته این بازیکن در سالهای اخیر به مهره اصلی خط دفاعی تیم ملی کره تبدیل شده است. به نحوی که در سه بازی تیم کلی کشورش برابر بلژیک،الجزایر و روسیه – در جام جهانی برزیل- وارد ترکیب اصلی شد.

دومین اخراج عمرش
شاید جالب باشد اگر بدانید که جئونگ هونگ در دیدار برابر قطر برای دومین بار در عمر فوتبالی اش از زمین مسابقه اخراج شد. این مدافع ۵ سال و ۷ ماه و ۳ روز قبل وقتی پیراهن جف یونایتد را بر تن داشت در دقیقه ۹۳ بازی با بوسان پارک کارت قرمز مستقیم داور را پیش چشم خود دید. و حالا نه به صورت مستقیم که با کارت زرد دوم محمد المیران ایزوان مالزیایی برای دومین بار طعم تلخ اخراج از یک دیدار فوتبال را چشید.

هت تریکی که از دست رفت
هو هونگ قبل از این یک مرتبه شانس بازی برابر تیم امید ایران را پیدا کرده بود. در بازیهای آسیایی ۲۰۱۰ گوانگژو تیم ایران اگر چه که با ضربات انصاری فرد، علی عسگری و غلام رضا رضایی به سه گل رسید، اما در نهایت ۴-۳ به کره ای باخت که در ترکیب خط دفاعی اش از جئونگ هو هونگ بهره می برد.

این مدافع البته که با تیم ملی بزرگسالان کره تاکنون دو بار برابر ایرانی ها قرار گرفته است.هو اولین بار ۸۹ دقیقه عضو تیمی بود که سه شنبه ۱۶ شهریورماه سال ۱۳۸۹ نتیجه دیدار دوستانه اش برابر ایران را پیش چشم تماشاگران کره ای ۱-۰ به ایرانی ها واگذار کرد. دیداری که پرونده اش با تک گل دقیقه ۳۴ مسعود شجاعی به نام شاگردان افشین قطبی بسته شد.

تجربه دوم هونگ برابر تیم ملی بزرگسالان ایران شیرین بود. این مدافه شنبه دوم بهمن ماه سال ۱۳۸۹ در شرایطی که کره در وقتهای اضافه دیدار حذفی برابر ایران با گل دقیقه ۱۰۵ خو پیش بود از دقیقه ۱۱۱جایگزین سونگ یونگ شد تا شریک پیروزی ۱-۰ تیمش در جام ملت های ۲۰۱۱ قطر باشد.

و بالاخره باید سومین تقابل ایران و کره در ایستگاه چهارم رقابتهای انتخابی جام جهانی برزیل به وقوع می پیوست تا این مدافع برای سومین بار برابر ایرانی ها کسب تجربه کند اما سرنوشت برای او چیز دیگری بود فعلا هت تریک هونگ مقابل شاگردان کی روش به ثبت نرسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۷
    0 0
    اگه با این خبرا تیم ببره وگرنه تیم ملی را چه به برد؟؟؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس