کد خبر 640523
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴

استاندار حماه سوریه اوضاع امنیتی و خدمات‌رسانی در این شهر را خوب توصیف کرد و گفت: در روزهای آتی شاهد غیرمنتظره‌های مسرت بخش ارتش سوریه و متحدانش برای حومه حماه خواهیم بود.

به گزارش مشرق، «غسان خلف»، استاندار حماه در سوریه اوضاع شهر حماه را خوب توصیف کرد و گفت: زندگی طبیعی در حماة مثل هر شهر امن دیگر سوریه که خالی از تروریست‌هاست جریان دارد و انفجار انتحاری اخیر اوضاع عمومی شهر را تغییر نداده است.

وی با بیان اینکه انفجار تروریستی که دوشنبه گذشته مقر شاخه حزب بعث عربی در میدان العاصی شهر حماه را هدف گرفته بود با هدف ارعاب شهروندان و اهالی این شهر صورت گرفت، گفت: گروه‌های تروریستی به دنبال تلافی کردن مقاومت مردم حماه و حمایت آنها از ارتش کشورشان هستند که رویای تروریسم برای نفوذ به این شهر و نابودی آن را ناکام گذاشته است.

خلف با بیان اینکه انفجار حماه در واکنش به پیروزی‌های ارتش سوریه و متحدانش در عملیات نظامی ریف حماة و دیگر استان‌ها صورت گرفت، گفت: گروه‌های تروریستی و حامیان آنها در منطقه و جهان که با تزریق سلاح به سوریه خواهان کشتار مردم این کشور هستند طی مدت اخیر متحمل خسارات مالی و جانی سنگینی شده‌اند و نتوانسته‌اند طرح آمریکا و اسرائیل را در سوریه به اجرا گذارند.

استاندار حماه تصریح کرد: انفجار دوشنبه گذشته توسط سه عامل انتحاری انجام انجام شد که شناسایی زودهنگام آنها دشوار بود، آن هم به دلیل اینکه نیروهای امنیتی از شدت تدابیر امنیتی در ورودی های حماة کاسته اند چون این شهر خالی از سلاح و افراد مسلح شده و خواهان تسهیل ورود و خروج شهروندان بودیم.

وی افزود: با این وجود عوامل انتحاری قبل از اجرای عملیات خود در میدان العاصی شناسایی شدند و نیروهای امنیتی یکی از آنها را قبل از منفجر کردن کمربند انفجاری خود به هلاکت رساند  و همین امر موجب شد که 2 عامل انتحاری دیگر خود را سریعا منفجر کنند که در نتیجه آن سه نفر شهید و 12 نفر دیگر زخمی و به بیمارستان منتقل شدند.

استاندار حماه تاکید کرد: اهالی حماه و به طور کلی ملت سوریه به رفتارهای تروریسم که به هر شکلی علیه آنها اقدام می‌کند عادت دارند و با وجود خسارتی که مغازه‌های منطقه وقوع انفجار دید اما فعالیت خود را از سر گرفته و زندگی طبیعی شهروندان و عبور و مرور آنها برای خرید مایحتاجشان دچار مشکل نشده است.

خلف درباره اوضاع عمومی استان حماه نیز گفت: شهر حماه ایمن و باثبات است و در پی انفجار اخیر تدابیر امنیتی پیشگیرانه‌ای اتخاذ شده تا مانع تکرار چنین حوادثی شویم.

وی افزود: در ریف حماه که گروه‌های تروریستی در آنجا برای نابودی کشور حضور دارند ارتش سوریه و متحدانش ضمن عمل به مسئولیت خود آمادگی کامل برای دفع حملات تروریست‌ها راداشته و اقدام تروریست‌ها در بکارگیری عوامل انتحاری پیاده خود گواهی بر ورشکستگی آنها در این استان است.

خلف درباره وضعیت خدمات رسانی به شهروندان در حماه گفت: همه مایحتاج زندگی طبیعی در این استان فراهم است و استانداری برای آبادانی هر چه بیش‌تر و سریع‌تر این منطقه تلاش می‌کند و جاده حماة به دمشق هم کاملا ایمن است و استان حماه با کمبود هیچ کالای مصرفی برای شهروندان روبرو نیست.

استاندار حماة در پایان سخنان خود اظهار داشت: در روزهای آتی شاهد غافلگیری‌های مسرت بخشی از سوی ارتش سوریه و متحدانش در حومه حماه خواهیم بود چون نظام سوریه در حال پیاده کردن دستور نظام دمشق برای یکسره کردن کار تروریست ها در این استان هستند.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس