سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در تهدید تلویحی گفت گزینه‌های واشنگتن در سوریه به دیپلماسی محدود نیست، با این حال کاخ سفید هنوز دیپلماسی را بهترین گزینه می‌داند.

 به گزارش مشرق، «جان کربی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز پنج‌شنبه بار دیگر به صورت تلویحی روسیه را به اقدام نظامی در سوریه تهدید کرد.

وی که در نشست خبری روزانه صحبت می‌کرد، با بیان اینکه وضعیت شهر حلب همچنان برای آمریکا مایه نگرانی است، گفت واشنگتن «به دنبال توقف درگیری‌ها در حلب» است و این مسئله را از «مسیر چندجانبه» دنبال می‌کند.

او در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری آسوشیتدپرس در مورد هشدار امروز وزارت دفاع روسیه نسبت به تبعات هرگونه اقدام نظامی در سوریه، گفت: «هیچ کس به دنبال افزایش تنش میان روسیه و ایالات متحده نیست. هنوز هم معتقدیم که راهکار نظامی رویکردی درست نیست.»

کربی افزود: «آنچه می‌توانم بگویم این است که (داخل دولت آمریکا) هنوز گفت‌وگوهای فعالی در مورد گزینه‌های پیش روی ما در سوریه در جریان است. همانطور که دو هفته قبل هم گفتم، همه این گزینه‌ها حول محور دیپلماسی نمی‌گردند.»

او گفت اینکه آمریکا گزینه‌های دیگری را که در اختیار دارد نادیده بگیرد، اقدامی «غیرمسئولانه» است.

وی با این حال گفت واشنگتن هنوز هم معتقد است که هیچ کدام از گزینه‌هایی که آمریکا امروز در اختیار دارد، «نتیجه‌ای بهتر از دیپلماسی نخواهد داشت.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت کاخ سفید با وجود تعلیق مذاکرات دوجانبه با روسیه، هنوز هم رویکرد دیپلماتیک را دنبال می‌کند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۵
    0 0
    خفه امریکای حرومزاده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس