یکی از مراجع تقلید با اشاره به اینکه مشارکت در اجرای سرشماری وظیفه واجب مردم است، گفت: آمار و اطلاعات سرشماری در فرهنگ، اقتصاد و حوزه‌های مختلف اجتماعی تاثیرگذار است.

به گزارش مشرق، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با امیدعلی پارسا رئیس مرکز آمار ایران که در دفتر این مرجع تقلید انجام شد، با بیان اینکه سرشماری یکی از اقدامات مورد نیاز جامعه اسلامی است، اظهار کرد: افرادی که در این راستا فعال هستند رسالت مهمی را بر عهده دارند که نباید در اجرای این رسالت کوتاهی کنند.

وی با تاکید بر اینکه مردم باید به آمارگیران اعتماد داشته باشند، اضافه کرد: با توجه به اینکه سرشماری با سرنوشت کشور و ملت ارتباط دارد، مردم نباید نسبت به سرنوشت خود بی‌توجه باشند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: ارائه آمارها و اطلاعات بر اساس حقیقت می‌تواند برای جامعه اسلامی مفید باشد اما ارائه اطلاعات نادرست نه تنها مفید نبوده بلکه برای نظام اسلامی خسارت‌های جبران‌ناپذیری به دنبال دارد.

وی با اشاره به اینکه مشارکت در اجرای سرشماری وظیفه واجب و لازم مردم است، عنوان کرد: آمار و اطلاعات سرشماری در فرهنگ، اقتصاد و حوزه‌های مختلف اجتماعی تاثیرگذار است چرا که افرادی که از این آمار استفاده می‌کنند به دنبال رفع بیکاری و مشکلات معیشتی مردم هستند.

نوری‌همدانی تامین رفاه جوانان را از اولویت‌های مورد نیاز جامعه برشمرد و تصریح کرد: بیکاری و مشکلات اقتصادی مردم جامعه اسلامی باید رفع شود و سرشماری در تحقق این هدف نقش قابل توجهی دارد.

وی با بیان اینکه نظام اسلامی با مدیریت ولایت فقیه به سمت اهداف مورد نظر حرکت می‌کند، اظهار کرد: دخالت در امور مردم باید با نظر ولایت فقیه باشد به همین علت دخالت در امور مردم خارج از این قاعده جایزه نیست.

این مرجع تقلید در حاشیه این دیدار در سرشماری اینترنتی عمومی نفوس و مسکن سال 95 شرکت کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس