کد خبر 640057
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۹

مسوؤل کمیته جست‌و‌جوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه پیکر 3 شهید در دو روز اخیر در چم هندی تفحص شده است، گفت: پیکر شهدا در دهه سوم محرم و پایان ماه صفر تشییع خواهند شد.

به گزارش مشرق، سردار سید محمد باقرزاده در جمع خبرنگاران در رابطه با پیکر شهدای که روز گذشته از مرز بین‌المللی شلمچه وارد میهن شده‌اند، اظهار کرد: در حدود 20 روز اخیر و در مناطق عملیاتی فاو، ام‌الرصاص، جزیره قطعه، مجنون، شرق دجله و زویدات پیکر 78 شهید تفحص شده است.

وی با تاکید بر اینکه پیکر 24 شهید در منطقه زویدات پیدا شده است و متعلق به عملیات محرم است، ادامه داد: عملیات محرم در سال 61 شمسی انجام شد و مانند شهدایی که در سال 61 هجری در میدان کربلا به امام حسین(ع) لبیک گفتند، شهیدان عملیات محرم نیز در سال 61 شمسی لبیک گفتند و اکنون در ایام محرم وارد کشور شدند.

مسوؤل کمیته‌ جست‌و‌جوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: در مرحله اول و بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، تعداد 20 شهید شناسایی شدند و امیدواریم که در دهه سوم محرم تشییع و به خانواده خود تحویل داده شوند.

وی در رابطه با تشییع دیگر شهدایی که هنوز هویت آنها مشخص نشده است، بیان کرد: سایر شهدا هم برای شناسایی آنها تلاش می‌شود و در نهایت در پایان دهه صفر و پس از اربعین حسینی(ع) در اقصی نقاط کشور تشییع خواهند شد.

باقرزاده خبر داد: دیروز پیکر 3 شهید در منطقه چم هندی تفحص شده است و آنها را به اهواز منتقل کردیم، که برای مراحل تکمیلی به تهران منتقل خواهند شد.

مسوؤل کمیته‌ جست‌و‌جوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در پایان خاطرنشان کرد: مناطقی که اکنون در حال کاوش آن هستیم، عموما جنوب عراق است، البته در منطقه کردستان عراق نیز فعال هستیم.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس