کد خبر 639993
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰

یک استاد دانشکده طب سنتی راهکار رفع برگشت اسید معده از منظر طب سنتی را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، غلامرضا کردافشاری درباره مشکلات معده اظهار داشت: در کسانی که مشکل ریفلاکس و برگشت غذا یا اسید به مری و ترش کردن دارند، می‌توانند تقویت کننده های معده رانیم ساعت بعد از غذا به همراه کمی عرق نعنا و آبجوش و عسل مصرف کنند.
 
به گفته وی همچنین افرادی که مشکل برگشت اسید معده دارند می‌توانند کمی تخم بارهنگ نیز به آبجوش و عسل و عرق نعنا اضافه کنند. این دارو باید حتما بعد غذا مصرف شود تا با خاصیت قبضی که دارد دهانه معده را تنگ کرده و مانع برگشت غذا یا اسید شود.
 
این استاد دانشکده طب سنتی افزود: اکثر کسانی که دچار نفخ و یا سایر مشکلات گوارشی هستند, دچار یبوست نیز می‌شوند و نکته مهم این که ممکن است خود فرد متوجه به یبوست نبوده و در جواب سوال شما هم اعلام کنند که یبوست ندارند ولی وقتی دقیق پرسیده شود, متوجه خواهید شد که تخلیه کامل معده و روده روزانه صورت نمی‌گیرد.
 
کردافشاری افزود: در این موارد استفاده از روغن مالی شکم با روغن‌های گرم و ملین مثل زیتون، کرچک، مصطکی، قسط و سیاهدانه و ... روزی 4-5 بار در جهت عقربه‌های ساعت می‌تواند کمک کننده باشد.
 
وی یاداور شد: بادکش شکم نیز باعث گرم شدن و افزایش حرکات روده و تحلیل نفخ می‌شود, استفاده از داروهایی مانند آلو، انجیر، خاکشیر، ترنجبین, مالجبن و ... می‌تواند کمک کننده باشد.
 
این استاد دانشکده طب سنتی خاطرنشان کرد: البته همانطور که می‌دانید مبحث یبوست از مباحث کلیدی طب سنتی است همچنین یکی از علل ایجاد مشکلات گوارش نزله و ضعف دماغ (مغز) است که باید به آن نیز توجه شود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس