یک منبع آگاه در خصوص جلسه شب گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی که به ریاست رئیس‌جمهور برگزار شد، گفت: رئیس جمهور در این جلسه دستور داد تا انتخابات ریاست شورای فرهنگی، اجتماعی زنان مجدداً بررسی شود.

به گزارش مشرق، یک منبع آگاه درباره آنچه در جلسه شب گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی گذشت، گفت: در این جلسه با وجود اینکه بررسی انتخابات ریاست شورای فرهنگی، اجتماعی زنان در دستور کار نبود اما رئیس جمهور دستور داد تا این انتخابات مجدداً بررسی شود.

وی ادامه داد: همچنین رئیس جمهور تأکید داشت که نتیجه استعلام کاندیداهای انتخابات ریاست شورای فرهنگی، اجتماعی زنان و افراد منتخب مورد بررسی قرار گیرد. 

انتخابات ریاست شورای فرهنگی، اجتماعی زنان 27 شهریور ماه بر اساس دستور کار قبلی و با حضور اکثریت اعضا برگزار شد، پس از رأی‌گیری «زهرا  آیت‌اللهی» و «زهرا راستی» به عنوان افرادی که بیشترین آرا را به خود اختصاص داده بودند به دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی شدند. 

این در حالی است که در همان جلسه شهیندخت مولاوردی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده به عدم کاندیداتوری اشرف بروجردی به عنوان نماینده اصلاح‌طلبان اعتراض کرده و بیان کرده بود بنده در این جلسه حاضر شدم تا بگویم اگر فرد مورد نظر ما در این انتخابات شرکت داده نشود و به عنوان برگزیده معرفی نشود، رئیس دفتر رئیس جمهور گفته است این جلسه را به رسمیت نمی‌شناسد.

و شب گذشته در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی روشن شد که واقعاً دولتی‌ها جلسه انتخابات را به رسمیت نشناخته‌اند!

با اصرار مولاوردی معاون رئیس جمهور، اعضای حاضر در جلسه با کاندیداتوری اشرف بروجردی با وجود اینکه هنوز جواب استعلام او از دستگاه‌های نظارتی نیامده بود، موافقت کردند در حالی‌که با تمام این ارفاق‌ها بروجردی توانست فقط 2 رأی به دست آورد.

در آن جلسه مولاوردی به عدم حضور برخی از اعضا در جلسه انتخابات نیز اعتراض داشت که بر اساس اطلاعات به دست آمده تمام اعضایی که مراحل قانونی عضویت در شورا را سپری کرده بودند برای حضور در جلسه دعوت شده و در جریان برگزاری انتخابات بودند و در صورتی‌که تمایلی برای شرکت در انتخابات داشتند می‌توانستند در جلسه حاضر شوند.

در حالی رئیس جمهور دستور بررسی مجدد انتخابات ریاست شورای فرهنگی، اجتماعی زنان را داده است که انتظار می‌رفت به عنوان یک حقوقدان با توجه به برگزاری قانونی این انتخابات و سپری شدن تمام مراحل لازم و حضور اکثریت اعضا در این جلسه بر برگزاری سالم انتخابات صحه بگذارد و به جای دستور بررسی مجدد، حکم زهرا آیت‌اللهی را به عنوان فردی که بیشترین رأی را از آن خود کرده‌ است ابلاغ کند.

همچنین این سؤال از مولاوردی، معاون رئیس جمهور که درس‌خوانده حقوق است مطرح است که اگر برگزاری انتخابات شورای زنان را به هر دلیلی قبول نداشتید چرا در جریان رأی گیری شرکت کردید و به فرد مورد نظر خود رأی دادید؟!

بسیاری از اصلاح‌طلبان و معاون رئیس جمهور در امور زنان که به نتایج آرا اعتراض دارند فردی را به عنوان کاندیدای ریاست شورا پیشنهاد می‌دهند که سابقه رد صلاحیت در دو دوره انتخابات مجلس از سوی شورای نگهبان را دارد و چگونه انتظار دارند امور زنان جامعه به دست فردی سپرده شود که صلاحیت حضور او در مجلس شورای اسلامی از سوی شورای نگهبان تأیید نشده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس