کد خبر 639734
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۸

سرپرست معاونت نظارت سازمان مقررات از میانگین زمانی ۴۸ ساعت برای جابه‌جایی سیم‌کارت‌های ترابرد شده خبر داد و مدت زمان لازم برای ترابرد سیم‌کارت‌های اعتباری را سه و سیم‌کارت‌های اعتباری را پنج روز دانست.

به گزارش مشرق، حسین فلاح جوشقانی درباره استقبال مشترکان تلفن همراه از طرح ترابردپذیری شماره‌ها، عنوان کرد: طی مدتی که از اجرای این طرح می‌گذرد استقبال خوبی از آن صورت گرفته است، چرا که در دنیا نیز به‌طور میانگین حدود پنج تا ۱۰ درصد مشترکان تلفن همراه وارد این طرح می‌شوند.
 
سرپرست معاونت نظارت سازمان مقررات با بیان این‌که در این زمینه کشور ترکیه یک استثنا محسوب می‌شود که در آن حجم ترابردپذیری نسبت به سایر کشورها بالاتر است، اظهار کرد: همان‌طور که اشاره شد این آمار در ایران پایین نبوده و حتی فراتر از میانگین جهانی احساس می‌شود، چرا که ما در حال حاضر روزانه حدود چهار تا پنج هزار درخواست مهاجرت داریم.
 
وی همچنین، عنوان کرد: در ابتدای اجرای این طرح سیستم خطاهایی داشته که ممکن بود به دلایل متعدد از جمله بحث احراز هویت درخواست مشترکان متعدد رد شود، اما اکنون با گذشت بیش از دو ماه بخش قابل توجهی از این مشکلات برطرف شده و تعداد درخواست‌های رد شده به حداقل رسیده است حتی همین تعداد کم نیز در موارد متعدد به دلایل قانونی درخواست ترابردپذیری مشترک مردود اعلام می‌شود.
 
فلاح جوشقانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به این‌که اکنون تعداد ترابردهای موفق به بالای ۵۰ درصد رسیده در قیاس با گذشته که حدود ۲۰ درصد بود به مراتب بهتر دانست و گفت: البته هنوز نمی‌توان گفت شرایط ما در این بخش کاملا رضایت‌بخش است، اما به هرحال این‌که پس از ۴۰ روز از اجرای طرح بسیاری از ایرادهای برطرف شده، موضوع قابل توجهی به شمار می‌رود.
 
وی در عین حال به تشکیل جلسات متعدد در این زمینه خبر داد و ادامه داد: بخشی از نارضایتی‌های مردم مربوط به آنونسی بود که زمان اجرای این طرح برای مشترکان پخش می‌شود که ما به دلیل نارضایتی مردم از اپراتورها خواستیم که مدت زمان این پیام را از هفت تا هشت ثانیه به سه ثانیه کاهش دهند. در آینده نیز پس ازاین‌که بوق ترابردپذیری از سوی مردم شناخته شد تنها به پخش این بوق اکتفا خواهد شد اما اکنون به دلیل این‌که ممکن است فردی با یک شماره تماس گرفته و نداند فرد تماس‌ گیرنده اپراتور خود را تغییر داده برای جلوگیری از اعمال هزینه اضافی این پیام پخش می‌شود.
 
سرپرست معاونت نظارت سازمان مقررات همچنین به بحث مدت زمان مورد نیاز برای فعال‌سازی سیم‌کارت جدید برای مشترکان این طرح اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات ما مربوط به فرآیند زمانی اجرای این طرح است به عنوان مثال ما اعلام کرده‌ایم که سیم‌کارت‌ها باید ظرف ۴۸ ساعت به دست مشترکان برسند، اما گاه در فرآیند توزیع این رقم افزایش پیدا می‌کند.
 
وی همچنین عنوان کرد: به‌طور میانگین برای بحث تجاری این بخش اینگونه دیده شده است که سیم‌کارت‌های اعتباری سه روز و سیم‌کارت‌های دائمی پنج روز زمان لازم داشته باشند که از این میان یک روز به بحث تایید اپراتورها مربوط می‌شود و دو روز دیگر به جابه‌جایی‌ها اختصاص پیدا می‌کند، البته در سیم‌کارت‌های دائمی به دلیل تهیه و تایید صورت حساب دو روز دیگر به این پروسه افزوده می‌شود.
 
فلاح جوشقانی همچنین خاطر نشان کرد: تاکنون وضعیت ترابردها به گونه‌ای نبوده که بخواهیم بگوییم مشترکان به سمت یک اپراتور خاص اقبال بیشتری نشان می‌دهند، بلکه توزیع به نسبت نرمالی در میان تمام اپراتورها وجود داشته است.
 
سرپرست معاونت نظارت سازمان مقررات در پاسخ به این سوال که برخی اپراتورها اینگونه مطرح می‌کنند که ۲۰ درصد افرادی که سیم‌کارت خود را ترابرد کرده‌اند پس از مدتی به شبکه اصلی خود بازگشته‌اند، اظهار کرد: چنین آماری وجود ندارد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس