کد خبر 639529
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۶

روسیه از برنامه‌اش برای برگزاری جوایز سالانه سینمایی موسوم به «اسکار اوراسیایی» پرده برداشت، اما در عین حال اعلام کرد که این حرکت به معنای نبرد با هالیوود نیست.

به گزارش مشرق، نیکیتا میخالکوف کارگردان برنده جایزه اسکار و رئیس اتحادیه فیلمسازان روسیه گفت: «اوراسیا به عنوان بخش بزرگی از جهان سزاوار دریافت توجهی بیشتر است.» البته میخالکوف تاکید کرد که راه‌اندازی این جایزه به هیچ وجه به معنای مقابله با سینمای هالیوود نیست.

این کارگردان در جشنواره فیلم «اوراسیا بریج» در کریمه سخن می‌گفت. قرار است این جشنواره فیلم سکوی پرتابی برای راه‌انداختن «اسکار اوراسیایی» باشد.

از آنجا که تمام جشنواره‌های بزرگ سینمایی روسیه با هزینه دولتی برگزار می‌شوند انتظار می‌رود که جوایز «اسکار اوراسیایی» نیز از این قاعده پیروی کنند.

به گفته میخالکوف در «اسکار اوراسیایی» سینمای کشورهایی چون کره، هند و پاکستان جایگاه والایی خواهد داشت. او در ادامه گفت: «در این کشورهای مشکلات واقعی وجود دارد و از این روی سینمای آن‌ها سینمای واقعی است.»

میخالکوف سال 1995 با فیلم «آفتاب‌سوخته» برنده جایزه اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان شد. او همواره از رفتار ناعادلانه آکادمی علوم و هنرهای سینما با فیلم‌های روسیه انتقاد کرده است.

در همین مسیر، اواخر ماه جاری میلادی روسیه مراسمی را راه‌اندازی می‌کند که معادل جوایز «گلدن گلوب» است.


منبع: خبرآنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
    0 0
    سینمای هند واقعی است؟ خخخخخخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس