رهبر معظم انقلاب ضمن فرمایشاتی در سالهای ۹۲ و ۹۴ لخت شدن و بالا پایین پریدن را سبب سبک شدن مجلس عزای سیدالشهدا دانسته و ضمن تأکید بر گنجاندن مضامین قرآنی و انقلابی در اشعار فرموده‌اند: «حسین وای» گفتن هیچ فایده‌ای ندارد.

لخت شدن و بالا پایین پریدن، مجلس عزای سیدالشهدا را «سبک» می‌کند/ «حسین وای» گفتن فایده‌ای ندارد + فیلم
حسینیه مشرق-  دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای به تازگی 2 فیلم را از دیدار سالهای 92 و 94 رهبر معظم انقلاب با مداحان و دست‌اندرکاران هیئتهای عزای حسینی منتشر کرده که نوع سینه‌زنی و برخی از عبارات استفاده شده در آن مورد انتقاد ایشان قرار گرفته است.

چند سالی است که انواعی خاص از سینه زنی و سبکهای نوحه خوانی در تعداد قابل توجهی از هیئتها رواج یافته است و سال گذشته در پی نقل قول یکی از مداحان اهل‌بیت(ع) از رهبر معظم انقلاب در خصوص «اجتناب از لخت شدن به هنگام سینه‌زنی» بسیاری از این هیئتها در لبیک به نظر معظم له، ضمن تغییر سبک و سیاق خود در سینه زنی از در آوردن پیراهنهای خود به هنگام سینه زنی خودداری کردند.

در ادامه، فیلم فرمایشات رهبر انقلاب را تماشا کنید.
 
{$sepehr_media_1793387_400_300}
 
{$sepehr_media_1793388_400_300}
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 8
  • میلاد ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
    0 0
    لبیک یا خامنه ای
  • ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
    0 0
    در بعضی هیئت ها انقدر صدای بلندگوها زیاده که نمیشه یک دقیقه هم نشست
  • ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
    0 0
    درود بر رهبر انقلاب
  • رضا کریمی ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
    0 0
    بعضی ها صداشون انقدر زیاده که تا چندتا خونه اونورتر میرسه این هیات ها معمولا تا دیروقت هم ادامه داره
  • ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
    0 0
    چرا تو هیاتها زمان منبر خیلی کم تر از زمان روضه و سینه زنیه؟ شور بیشتر لازمه یا شعور؟!
  • ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
    0 0
    منم همینطور :'(
  • ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
    0 1
    ما هم هیئتمون همینطوریه لخت نشی اصلا راه نمیدن .از بیرون مثل دنس کلوپه رقص نور هم با بالا پریدن آدما به وجود میاد یکی هم اون پشت با اکو تکنو میزنه سین سین سین ... حالی میکنن کنار هم. نمیدونم واقعا امام حسین این مجلسو ببینه چی میگه
  • حسین ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
    0 0
    در ظهر عاشورا ما در این دنیا نبودیم که بتونیم تن نا قابلمون را فدای اهل بیت و دفاع از حریم اهل بیت کنیم. ولی‌ الان بچه‌هایی که از همین آب و خاک و از سرزمین سلمانهای فارسی هستند که تنشون را سپر کردند برای محافظت از حرم حضرت زینب ( سلام الله علیها ) و آماج حملات یزیدیان زمان هستند. باید روی این قضیه به شدت صحبت بشه و مداحی‌ها و سخنرانیها باید به شدت به این بپردازند ، این مساله بسیار بسیار مهم هست.
  • ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
    0 1
    برای حضرت حسین (ع) وای وای نکنیم برای کی بکنیم پس؟ داغ حسین آتشیست که هرگز خاموش نمیشود
  • سیمرغ ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
    0 0
    وای وای کردن بدون شعور منظور آقا بوده است نه شور همراه با شعور. وای وای کردن خالی را که رضا خان پهلوی هم قبل از رسیدن به قدرت برای عوام فریبی انجام میداد. وای وای کردنی که فطرت ما را بیدار نکند به درد جرز لای دیوار هم نمی خورد. صدام هم برای عوام فریبی گاهی اوقات به زیارت امام حسین علیه السلام می رفت. وای وای کردن بدون تلنگر و بدون تفکر که هنوز نتوانسته ظهور حضرت حجت را محقق کند به چه درد می خورد؟! وای وای کردن بدون شعور می شود همانی که دستور و فتوا برای قمه زدن به سر خود می دهند ولی اما هیچ گاه در مقابل شمر و یزید زمان یعنی آمریکا و اسرائیل فریادشان را هم بلند نمی کنند. دستور به قمه زدن در سر خود می دهند اما در مقابل داعشیون و جسارت های آنان سکوت اختیار می کنند. اینگونه وای وای کردن های بدون شعور و تفکر را هم کفار و استکبار و شمری ها و یزیدی ها هم از آن استقبال و بازار گرمی هم می کنند.
  • رحیمی ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
    0 0
    کسی با سوگواری شما مخالف نیست.اما حرمت سوگواری باید رعایت شود. مسلم بدانید رهبر از شما در این زمینه آگاه ترند. لبیک به رهبر زمان همانند لبیک به حسین است، با این تفکر شما ظهر عاشورا بودید چه می کردید؟
  • تبریز ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
    1 0
    رهبرمعظم درست انگشت روی ضعفها گذاشته اند عملکرد بعضی از هیئت ها نه تنها شرایط جذب کنندگی ندارد بلکه شرایط دفع کنندگی دارد روحانیون و علما بزرگ جامعه مان باید در جهت بهبود وضعیت هیئت ها اقدامات لازمه را مبذول فرمایند بااین وضعی که پیش می رود اثرات منفی در جامعه داخلی و خارجی می گذارد
  • ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
    1 0
    حرف امام خامنه ای کاملا درسته
  • ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
    1 0
    تو پسر خوب که نوشتی برای امام حسین علیه السلام وای وای نکنیم برای کی وای وای کنیم داغ حسین ع آتشیست که هرگز خاموش نمیشود؟ در جواب شمایی که ولایت فقیه رو اصلا قبول نداری بدان امام حسین ع رو قبول نداری پس شعار نده
  • ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
    0 1
    منه حقیر چند سالیست که پامو توی هیئت نگذاشتم اگر توفیق شده باشه فقط مسجد اکثر هیئت ها دو مداحه کنار هم یکی حسین حسین میگه به سبک خودشان یکی هم نوحه میخوانه جالبش اینه اخر مجلسشان همه بگو بخند دارند بعدشم از هم دیگه سوال میکنند امشب چطور بود نوحه خوب خواندیم یا نه مجلس رو خوب گرم کردیم یا نه ؟ فقط نمیدانیم چرا همین حرفها رو به صاحب عزا نمیگن
  • گمنام IR ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
    1 0
    لبیک یا خامنه ای

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس