سخنگوی دولت گفت: در دولت درباره تراریخته ستادی تشکیل شده و نظرات مختلف را جمع کرده است و موضع رسمی دولت در قالب ستاد اعلام می‌شود.

به گزارش مشرق، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت صبح امروز در نشست هفتگی با خبرنگاران در تشریح نحوه تصویب برنامه ششم توسعه در مجلس، گفت: این برنامه از سال 93 نگارش شد، از همه ظرفیت‌ها استفاده کردیم و یک لایحه کاملی را مبنی بر 29 موضوع فرابخشی و 14 موضوع دیگر به عنوان چالش مطرح کردیم.

وی افزود: کمیسیون تلفیق 27 رای مثبت به کلیات برنامه ششم داد و وارد جزئیات شد، همه حرف و حدیث‌ها با عزم نمایندگان مجلس به پایان رسید.

سخنگوی دولت گفت: تا دهه فجر امسال 500 پروژه عظیم عمرانی در سراسر کشور افتتاح خواهد شد.

نوبخت همچنین افزود: بیش از 20 هزار و 500 میلیارد تومان از بدهی به پیمانکاران را تسویه خواهیم کرد.

وی درباره خارج کردن خودروهای فرسوده تصریح کرد: مصمم بودیم 90 هزار تاکسی فرسوده را از ناوگان خارج کنیم که براساس آخرین گزارش دریافتی بیش از 56 هزار و 626 صاحب خودرو فرسوده ثبت‌نام کردند و تا الان 21 هزار و 818 تاکسی یا خودروی جدید تحویل داده شده است.

نوبخت به سرشماری نفوس و مسکن اشاره کرد و گفت: تا ساعت 6 صبح امروز بیش از 1 میلیون و 300 هزار خانوار نیز در برنامه سرشماری نفوس و مسکن ثبت‌نام کردند و جا دارد تشکر ویژه‌ای از مردم شریف ایران داشته باشیم.

سخنگوی دولت درباره افزایش قیمت ارز در بازار خاطرنشان کرد: فضا مناسب است و برای تک نرخی کردن ارز همکاران من در حال تهیه بودجه 96 هستند، ضمن آن که آن را در وقت مقرر به مجلس تقدیم خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه افزایش نرخ ارز باید تعدیل شود و لزومی ندارد افزایش قیمت ارز رخ دهد، گفت: ساز و کاری تعیین خواهیم کرد که ارز قیمت معقول‌تر بگیرد.

نوبخت درباره فیش‌های حقوقی نجومی خاطرنشان کرد: از دستگاه‌های نظارتی می‌خواهیم هر کسی را در هر جایگاهی تخلفی کرده و دریافتی‌اش خلاف قانون بوده تعقیب کند و ما نیز در این زمینه تابع قانون هستیم.

سخنگوی دولت در بخش دیگری از نشست‌خبری خود گفت: مقدمات شکایت درباره بازگرداندن 2 میلیارد دلار در شورای عالی امنیت و وزارت اقتصاد فراهم شده و در این زمینه کوتاه نخواهیم آمد.

وی درباره ادعای آلمان مبنی بر گذاشتن پیش شرط برای عادی‌سازی روابط با ایران، خاطرنشان کرد: واقعیت امر این است که هیچ کشوری در جهان نمی‌تواند برای نظام جمهوری اسلامی ایران شرط و شروط قائل شود. نیازمند ارتباط با کشورها با هیچ پیش شرطی نیستیم. پیش شرط ما این است که کشورها به قوانین و باورهای ملت ایران احترام بگذارند. این مسئله کاملا روشن است و همه گروه‌های سیاسی در امر اینکه ما باید از استقلال برخوردار باشیم قبول دارند.

نوبخت تاکید کرد: اسرائیل یک رژیم جعلی است که توسط قدرت‌های پیروز جنگ جهانی دوم ایجاد شده و دست‌شان به خون فلسطینی‌های بی‌گناه آلوده است.

سخنگوی دولت در ادامه تصریح کرد: از معاون صدراعظم و وزیر اقتصاد آلمان سوال کردم که شما پس از برجام به ایران آمدید و نشان دادید که هوشمند هستید، اما این چه جمله‌ای بود که گفتید و ایشان اعلام کردند این حرفی که از طرف من گفته شده تحریف است و من کاملا موضع جمهوری اسلامی ایران را درک می‌کنم. من فقط دیدگاه مردم آلمان را درباره اسرائیل توضیح دادم.

وی در ادامه گفت: وزیر اقتصاد آلمان تایید کرد که اسرائیل حقوق بشر را رعایت نمی‌کند.

نوبخت اظهار داشت: موضع ما همان موضع نظام است و اسرائیل را به هیچ وجه  به رسمیت نمی‌شناسیم.

سخنگوی دولت درباره تراریخته گفت: در این باره دیدگاه‌های علمی وجود دارد، البته مراجع معظم در مقاطع مختلف اظهارنظر کرده‌اند. ما بحث علمی را به مباحث فقهی و شرعی نکشانیم و نظر مراجع برای ما بسیار مهم است. در این باره اختلاف نظر وجود دارد. در دولت ستادی تشکیل شده و نظرات مختلف را جمع کرده و موضع رسمی دولت در قالب ستاد اعلام می‌شود. هم‌اکنون هم از تراریخته استفاده می‌شود و هر حرفی می‌تواند بر بازار عرضه و تقاضا تاثیر بگذارد. ما نظرات مراجع را قابل احترام می‌دانیم

وی درباره بحث‌های حاشیه‌ای علیه دولت گفت: برخی مسائل حاشیه‌ای علیه دولت تا انتخابات 96 ادامه خواهد داشت، البته بعضی اظهارنظرها را دلسوزانه می‌دانیم.

نوبخت در واکنش به سئوالی که در خصوص اظهارنظرهای اخیر در خصوص برگزاری کنسرت موسیقی در قم عنوان شده بود، گفت: دولت به شدت احتراز دارد در ایامی که برای جمع بندی فعالیتها و ارائه خدمت به مردم نیاز به تمرکز و صرف انرژی برای تکمیل کارهاست به مباحثی بپردازیم که هر روز ایجاد می شود. قبلا هم عرض کردم این سریال تا انتخابات 96 ادامه دارد. البته هر مطلبی که از سوی هر شخصیتی بیان می شود ممکن است از روی دلسوزی باشد. دولت درباره موسیقی اصیل ایرانی موضع مشخصی دارد و می گوید باید در چهارچوب قواعد شرعی و قوانین موجود این موسیقی گسترش یابد. هنر مدیریت با مجموعه ای از تضادها مواجه است. هنر این است که با همین تضادها بیشترین منفعت برای ملت تامین شود. از حقوق ملت کوتاه نمی آییم و در برخی مواقع با مذاکره این حقوق را دنبال می کنیم.

وی در ادامه گفت: هیچ کس نمی تواند اختیارات قانونی برای اجرای کنسرت را لغو کند. درباره بحث قم هم موضع دولت مشخص است. ما برای روابط خوبمان با بیوت آیات عظام و ارتباط با علمای بزرگوار، اعتبار و اهمیت زیادی قائلیم و برای نظرات حضرات احترام ویژه ای را در عمل نشان داده ایم. منتهی مدیران ما باید بسیار آگاهانه و هوشمندانه وارد این عرصه شوند. عرصه بسیار پرموج و متلاطمی است. نباید کاری کنیم که رقبا از فرصتها استفاده کنند. باید معقول عمل کنیم. هم باید از کنسرت ها و هنرمندان اصیل و عزیز حمایت کنیم و هم به نظرات ارزشمند علما توجه کنیم.

سخنگوی دولت  درباره رایزنی های رسانه ای اخیر در خصوص افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان دولت در سال آینده توضیح داد: اینها بحث بودجه سال 96 است و الان همه وقت سازمان برنامه و بودحه معطوف به این است. رسانه ها به پیش‌نویس لوایح قناعت نکنند و این ارقام را به عنوان ارقام اصلی بیان نکنند چون هیچ چیز الان قطعی نیست. افزایش حقوق کارکنان دولت قطعی است و برای کاهش نابرابری ها در پرداخت حقوق کارکنان و بازنشستگان اقدام قطعی خواهیم کرد ولی هر زمان اعداد و ارقام قطعی شد اولین اطلاع رسانی را به مردم خواهیم داشت.

سخنگوی دولت درباره آینده برجام و گره خوردن آن به نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: انتخابات آمریکا را به دقت رصد می کنیم. پیش بینی همه این موارد در آینده صورت گرفته و اقدام خاصی الان انجام نمی دهیم. محدود و موسع بودن اختیارات مقامات آمریکایی را اطلاع داشتیم و برای هر کنشی که صورت بگیرد، واکنشها طراحی شده است.

سخنگوی دولت در پاسخ به خبرنگاری که پرسیده بود آیا رئیس جمهور برای انتخابات سال آینده تشکیل ستاد داده است، گفت: تشکیل ستادهای انتخاباتی در دولت مطرح نیست. آقای دکتر روحانی هم به شدت درگیر وظایف خود در زمینه اجرای اصل 113 قانون اساسی هستند و فرصتی برای این کار ندارند.

نوبخت درباره پاداش معوق بازنشستگی فرهنگیان گفت: ما برای پرداخت این معوقات از مجلس اجازه گرفتیم اسناد خزانه منتشر و در بازار بورس به فروش برسانیم تا بدهی های دولت تادیه شود. این کار برای پرداخت مطالبات گندمکاران در نظر گرفته شده. الان نیز فرآیند اداری تبدیل این اوراق به ریال، در حال انجام است و در آینده ای نزدیک همه این اسناد به ریال تبدیل می شود. این اسناد، دارای سود زیادی هستند و ما حاضریم این سود را بپردازیم تا برای 4 هزار و 500 میلیارد تومان معوقات فرهنگیان منابع تهیه کنیم. هر موعدی بگوییم ثبت و ضبط می شود. ما استقراض می کنیم تا بدهی دولت را هرچه زودتر بپردازیم. واقعیت این است که بار مالی زیادی به دولت تحمیل شده. همین الان هزینه های زیاد صندوق بازنشستگی کشوری از سوی دولت تامین می شود. این بار بسیار سنگین است. وظیفه ما همین است که با لب خندان و دل خون، تمامی مطالبات عزیزان را مهیا کنیم.

سخنگوی دولت با اشاره به سفرهای خارجی رئیس جمهور گفت: این سفرها ادامه دارد و هر زمان که تاریخ سفر قطعی شد از سوی دفتر ایشان اعلام می شود. سفرها تابع مسایل مختلفی است که ممکن است تا آخرین ساعات، وضعیت متفاوت شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
    0 0
    ماست مال؟
  • اقا نوری ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
    0 0
    هیهات منا الذلة
  • ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
    0 0
    کارشناس اقتصادی جناب دکتر محسن رضایی کاملا درست فرموده اند با توجه به دو برابر شدن درامدهای دولت نسبت به سال آغاز یارانه چرا دولت یارانه را صد هزار تومان نمی کند و جواب نوبخت بدترین جواب بود که حتی یک نوجوان هم اینطور جواب نمی دهد واقعا متاسفم ولی اگر می خواهید بدانید چرا افزایش نمی یابد به سخنان سفر یکصدم آقای دکتر احمدی نژاد در جوار حرم رضوی مراجعه نمایید تا بدانید اگر او هم این گونه ار علیه مصالح مردم عمل می کرد الان محبوب قلب ها بود امان از این اصلاح طلبان که خیر و شر خود را نمی شناسند و فقط حرف های زیاد ولی کم مغز برای گفتن دارند
  • ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
    0 0
    ببخشید احترام آقاییان دولت به نظر مراجع از همان نوع احترام وزیر اقتصاد آلمان از موضع جمهوری اسلامی ایران است. چطور شد که اقای نوبخت راجع به حقوقهای نجومی با کلمات بازی میکنند و فکر میکنند ما ملت هم اصلا تو باغ نیستیم. شاید آراری مردم نبوده که این دولت روی کار آمده و سرمایه و پشتیبانی برخی از آقایان نجومی بوده که ... واقعا این طور فکر و عمل و لا پوشانی به نظر شما کار ساز است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس