انجمن بین المللی خبرنگاران تحقیقی (icij) مستقر در واشنگتن مدعی شد: سازمان املاک و مستغلات ترامپ در فاصله سال‌های ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۳ میلادی به یک بانک ایرانی که در لیست تحریم‌های آمریکا وجود داشت، خدمات ارائه کرده است.

 به گزارش مشرق، به نقل از شبکه خبری ان بی سی، سازمان املاک و مستغلات ترامپ یک اداره در نیویورک را از سال 1998 تا سال 2003 به یک بانک ایرانی که از نظر مقامات آمریکایی با گروه های تروریستی و برنامه هسته ای ایران مرتبط بوده، اجاره داده است.

بر اساس این گزارش که از سوی انجمن بین المللی خبرنگاران تحقیقی (icij) مستقر در واشنگتن منتشر شده است، زمانی که ترامپ ساختمان جنرال موتورز در خیابان پنجم منهتن را خریداری کرد، موجر بانک ملی ایران شد.

بر اساس این گزارش، سازمان املاک و مستغلات ترامپ به مدت چهار سال  بانک ملی ایران را به عنوان مستاجر پذیرفت.

این در حالیست که مقامات امریکایی مدعی هستند بانک ملی ایران مواد حساس برای برنامه هسته ای ایران خریداری می کرده و از سال 2002 تا 2006 نیز برای سپاه پاسدارن پول جا به جا می کرده است که این دوران، با زمانی که بانک مذکور مستاجر ترامپ بوده، همپوشانی دارد.

ان بی سی مدعی شد که این همکاری در تضاد با شعارهای ترامپ در کارزار انتخاباتی اوست. او در حالی هیلاری کلیتون به دریافت کمک مالی از بنیاد علوی و بنیادهای مالی مشابه نزدیک به ایران متهم کرده که اکنون مشخص شده خود با بانکی ایرانی و دولتی در ارتباط بوده است. «ریچارد نفیو» که در فاصله سال های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ میلادی به عنوان هماهنگ کننده اصلی سیاست های تحریمی وزارت خارجه امریکا کار کرده و در زمینه تحریم ایران به دولت بوش و اوباما مشاوره داده است در این باره می گوید: این اقدامی بسیار ریاکارانه بوده است. این نشان می دهد که ترامپ از اصولی که خود مدعی آن است عدول می کند.

این شبکه خبری اشاره می‌کند که اسناد بدست آمده توسط دادگاه نشان می‌دهد که ارتباط میان سازمان ترامپ و بانک ملی آنجا مشخص می‌شود که اجازه‌ای تقریبا یک میلیون دلار در سال را به ساختمان جنرال موتورز داده است و در این‌باره سازمان ترامپ نقش داشته است. پیامدهای حقوقی و قانونی این موضوع در صورت اثبات مشخص نیست.

ان بی سی اشاره می‌کند این در حالی است که در آن زمان دولت امریکا هرگونه تجارتی با ایران از جمله دریافت مالیات را ممنوع کرده بود. دولت اعلام کرده بود که برای کسب معافیت در موارد خاص نیاز به دریافت مجوز وجود دارد. کارزار ترامپ در این‌باره نظری نداده است.

"هوپ هیکس"  سخنگوی کارزار ترامپ اما دراین‌باره، گفته است: "تنها تمرکز ترامپ اکنون بر روی انتخابات است و این‌که کشورمان را دوباره همان کشور بزرگ کنیم". ان بی سی اعلام کرده است که بانک ملی و دفاتر آن در تهران، لندن و پاریس نیز پاسخی نداده است.
منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس