رئیس مجمع نمایندگان مازندران از مخالفت قطعی نمایندگان مازندران با انتقال آب خزر به سمنان خبر داد.

به گزارش مشرق، قاسم احمدی‌ لاشکی با اشاره به جلسه دو و نیم ساعته با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور اظهار کرد: در این جلسه سه موضوع انتقال آب دریای خزر به سمنان، بحث زباله مازندران و نیروگاه‌های زباله‌سوز نوشهر و ساری مطرح شد.

وی افزود: نمایندگان مردم مازندران در مجلس شورای اسلامی در این نشست با انتقال آب دریای خزر به سمنان به طور کامل و قطعی مخالفت کردند و این در حالی بود که دولت در حال کار کارشناسی برای تحقق این امر را آغاز گرده بود.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران کرد تصریح کرد: به رئیس سازمان محیط زیست کشور اعلام کردیم  انتقال آب دریای خزر بلای جان سه استان گیلان، گلستان و مازندران خواهد بود و از او خواستیم تا نظر مخالف و قطعی نمایندگان مردم مازندران در مجلس شورای اسلامی را به رئیس جمهور منتقل کند.

وی بیان کرد: درباره معضل زباله در استان مازندران نیز مباحثی مطرح شد و این یکی از مشکلات جدی در استان است و به همین منظور مسأله پسماند مازندران در اولویت نخست دولت در سطح کشور قرار گرفت.

احمدی‌لاشکی عنوان کرد: مشکل ادامه روند احداث نیروگاه‌های زباله‌سوز نوشهر و ساری نیز در این جلسه بحث شد و در نهایت سازمان محیط زیست اعلام کرد که مشکل مجوز را حل خواهد کرد و روند احداث ادامه می‌یابد.

وی گفت: همچنین موضوع راه دسترسی مستقیم نوشهر به کجور هم از دیگر مباحثی بود که درباره آن گفت‌وگو شد و قرار شد تا محیط زیست مجدداً در این‌باره بررسی‌های خود را انجام دهد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
    0 0
    انتقال اب دریای کاسپین چه ربطی به استان مازنداران داره؟ فقط سیاسی کاری
  • ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
    0 0
    دریا که ملک باباش نیست بخواد مخالفت بکنه، زمین و زیرزمین و هوا واسه همه بچه محل های این خاکه. افتاد؟
  • ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
    0 0
    انتقال این آب باعث فجایع زیست مهمی زیادی در ساحل ودر جنگل میشود
  • ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
    0 0
    یه جوری میگن انگار آب خزر ملک شخصیشونه. کشور هر تصمیمی بگیره باید اجرایی شه
  • ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
    0 0
    زمین و آب و هوا و زیر زمین و کوه و جنگل مشاع است واسه همه ایرانیان. همین
  • ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
    0 0
    امسال وقتی به قسمتی از سواحل نوشهر که همه ساله اونجا میرم در کمال نا باوری دیدم که آب دریا حدودا 100 متر عقب نشینی داشت . خدایا خودت رحم کن .
  • سلمان ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
    0 0
    نماینده های ما دلیلشون برای این امر چیه وقتی که با توجه به اتصال دریای سیاه به دریای خزر و آب شدن یخچالهای طبیعی در روسیه که دبی آب رودها خصوصا رود ولگا رو افزایش داده و باعث شده که ورودی آب به خزر از شمال افزایش پیدا کرده و در دو دهه اخیر بخشی از زمینهای ساحلی ما زیر آب رفته انتقال آب به کویر سمنان ضمن کاهش اثرات ورود حجم گسترده آب به خزر موجب افزایش تولید محصولات کشاورزی در سمنان هم خواهد شد با توجه به اینکه آب خزر شوری کمتری نسبت به خلیج فارس داره با هزینه بسیار کمتری میشه آب رو شیرین کرد که لزوم ایجاد تاسیسات آب شیرین کن در شمال موجب اشتغالزایی مستقیم و غیر مستقیم در استانهای شمالی میشه همچنین حتی اگر آب شیرین شده رو برای کشاورزی هم مصرف نکنیم فقط با آبیاری کویر میشه ضمن سرسبز کردن سطح کویر میشه فقط با پرورش شتر ضمن تامین نیازهای گوشتی صادرات زیادی هم انجام بدیم مثلا برای نمونه کشوری مثل سومالی تا پیش از جنگ داخلی با جمعیت زیر 10 میلیون نفر نزدیک به 30 میلیون شتر پرورش می داد
  • ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
    0 0
    دلم می خوتد دلایلش رو هم می گفتند تا ببینیم واقعا از روی دلیل کارشناسی بوده یا اینکه خدای ناکرده.....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس