علیرضا شجاع نوری با گلایه از وضعیت ساخت فیلم های عاشورایی راه حل این مساله را خلوص در تولید چنین آثاری عنوان کرد.

به گزارش مشرق، علیرضا شجاع نوری بازیگر فیلم "روز واقعه" جایگاه فعلی فیلم های عاشورایی را جایگاه خوبی ندانست و گفت: از جایگاهی که فیلم های محرمی و دفاع مقدسی دارند متاسفم٬ یعنی در حد شأن شان به این  مسائل  پرداخته نشده است.

وی ادامه داد: مقصر اصلی این اتفاق و پایین بردن شأن آثار ارزشی، مسئولین سینمایی ما هستند. متاسفم که بگویم فیلم های دفاع مقدسی و ارزشی ما تبدیل به فیلم های دست گرمی شده است.

نوری در خصوص رانت موجود در سینما تصریح کرد: هرکس تازه از راه می رسد یک فیلم در مورد محرم می سازد. این افراد از رانت استفاده می کنند و بیشتر برای سودجویی و تامین بودجه کارهای بعدی هست که این فیلم ها را می سازند و خلوصی در ساخت چنین آثاری ندارند.

وی ادامه داد: من اگر تصمیم گیرنده بودم اجازه نمی دادم کسی تا سیمرغ نگرفته راجع به محرم و مسائل ارزشی ما فیلم بسازد. وقتی این اتفاق بیافتد آن وقت شأن این ارزش های مذهبی هم رعایت می شود.

بازیگر فیلم "محمد رسول الله" افزود: متاسفانه این کارها و سودجویی ها آنقدر شأن فیلم های ارزشی را پایین آورده که کسی رغبت نمی کند سراغ این ژانر از فیلمسازی برود مگر دلش خیلی به درد آمده باشد که آن هم تعداشان خیلی محدود است.

نوری اذعان کرد: مثلا در حوزه دفاع مقدس معدود حرکت های بسیار ارزشمندی مثل "بادیگارد" و "ایستاده در غبار" داریم اما در حوزه محرم و عاشورا همین ها را هم نداریم.

بازیگر فیلم محمد رسول الله مشکل اصلی را نبود اخلاص در عمل توصیف کرد و ادامه داد: این مساله کاملاً به مسئولین بر می گردد. متاسفانه برای انجام چنین برنامه هایی اخلاصی نیست. در مسئولین هم این اخلاص دیده نمی شود که اگر اخلاص باشد همه چیز خودش پیش می رود.
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
    0 0
    متاسفانه کاملا درسته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس