عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، گزارش دیوان محاسبات درباره حقوق های نجومی را گزارشی دولتی خواند و از مبنا قرار دادن مصوبه اخیر شورای حقوق و دستمزد برای تهیه این گزارش انتقاد کرد.

به گزارش مشرق، محمد دهقان عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، در خصوص علت عدم قرائت گزارش کمیسیون اصل 90 در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی گفت: گزارش کمیسیون اصل 90 قوی‌تر از گزارش دیوان محاسبات نوشته شده بود، به همین دلیل در جلسه علنی روز یکشنبه قرائت نشد.

وی با بیان اینکه گزارش دیوان محاسبات بر مبنای یک اشتباه تهیه شده است، افزود: گزارش دیوان محاسبات بر مبنای مصوبه شورای حقوق و دستمزد تنظیم شده بود؛ در حالی که گزارش باید بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری تهیه می‌شد.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با اشاره به تفاوت های قانون مدیریت خدمات کشوری با مصوبه شورای حقوق دستمزد گفت: مصوبه شورای حقوق و دستمزد اخیرا در دولت یازدهم به تصویب رسیده است.

دهقان حقوق های نجومی را دریافت هایی نامشروع از بیت‌المال خواند و اظهار داشت: اگر قانون خدمات کشوری ملاک تنظیم گزارش دیوان محاسبات قرار می‌گرفت، این گزارش بسیار متفاوت با گزارشی بود که در صحن علنی مجلس خوانده شد.

وی خاطرنشان کرد: شورای حقوق و دستمزد بر خلاف قانون، مبنای دیگری را برای حقوق مدیران گذاشته است که نباید مبنای گزارش دیوان محاسبات قرار می‌گرفت؛ این گزارش به یک گزارش دولتی شبیه بود تا گزارش دیوان محاسبات مجلس.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • عباس حق گو ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
    0 0
    خدا را شكر كه يكي از نمايندگان مطلع و حقوقدان متوجه نكته اصلي و به اصطلاح عيب بزرگ اين گزارش كذايي شد! اما ايشان بايد اضافه مي نمودند اگر گزارش بر مبناي مديريت خدمات كشوري قرائت مي شد بايد فرد ديگري آن را ارائه مي نمود زيرا لازم بود قاري خود جزء آنان ليست قرار نگيرد. والله با اين آدم ها و اين كلاه شرعي گذاشتن ها فساد از اين مملكت رخت بر نمي بندد. فقط به قول معروف دستمال پاكيزه شيشه را از آلودگي ها پاك مي كند. مي دانم منتشر نمي كني مشرق جان! اما براي ثبت در محضر خدا نوشتم.
  • حمید موریان ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
    0 0
    آفرین برآقای محمد دهقان که الحق والانصاف از بین این همه آدم وعالم که در مجلس شورای اسلامی گزارش سرتاس اشتباه دیوان محاسبات را دیدند وشنیده اند تنها کسی است که واقعاص مسئله را کاملاٌ درک نموده و حرف دل مردم ازهمه جا دست بریده این مملکت را برروی زبان مبارکشان جاری نموده اند. در اینجا من خوزستانی اهوازی باید صد مرتبه به خودم لعنت بدهم که چرا به اشخاصی رای دادم که از هیچ چیزی سر در نمی اورند و در جلوی چشم خودشان ودر روز روشن قانون مدیریت خدمات کشوری که مصوب خود نمایندگان و تصویب شده شورای نکهبان بوده است و میبایست ملاک فص الخطاب گزارش دیوان محاسبات باشد یعنی اینک مبلغ سقف ملاک عمل در قانون مذکور 63 میلیون ریال بوده است ومیبایستی ملاک مقایسه باشد اما دیوان مذکور با یک ترفندی خاص و کلاه گزاری بر سر این نمایندگان محترم وبا قراردادن مبلغ 20 میلیون تومان به عنوان ملاک مقایسه که مبلغ من درآوردی وفاقد هیچگونه محمل قانونی بوده است، آمار نجومی بگیران و متجاوزان به بیت المال را به جهت تحریف افکار عمومی وبه شکل صوری پایین منعکس نمود است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس