کد خبر 638533
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۲

هیئت رزمندگان اسلام به مناسبت فرارسیدن ماه محرم بیانیه ای صادر کرد.

بیانیه هیأت رزمندگان اسلام به مناسبت ماه محرم
به گزارش مشرق، هیئت رزمندگان اسلام به مناسبت فرارسیدن ماه محرم بیانیه ای صادر کرد. در ادامه این بیانیه را می خوانید:

بار دیگر ماه محرم، ماه عاشورایی ها و حسینی ها از راه رسید و سیمای کشور ایران اسلامی را به طور معنا دار سیه پوش کرد. ملت بزرگ ایران با انقلاب اسلامی خویش، ثابت کرد که در صراط مستقیم حسین بن علی (علیه السلام) و در صراط عاشورا حرکت می کند. حفظ پیوند عمیق بین انقلاب اسلامی و آن حادثه عظیم، تحقق بخش آرمان های ملت ایران خواهد بود. آرمان هایی که از مکتب عاشورا سرچشمه می گیرد.

عاشورا مکتب انقلاب و انقلابی گری، مکتب آزادی خواهی و استکبار ستیزی، مکتب ساختن انسانهای مومن و مجاهد بصیر است. عاشورا مکتب تمامی فضیلت ها است؛ و امروز جبهه مستکبرین برای نابودی تمامی این فضیلت ها صف آرایی کرده اند. در چنین شرایطی، محرم ماه فرصت های بزرگ برای خنثی سازی توطئه ها علیه اسلام و انقلاب اسلامی و احیای ارزش های عاشورایی است.

دست اندرکاران مجالس و محافل روضه خوانی و عزاداری بر سالار شهیدان، مسئولیت بزرگی را بر دوش دارند که باید به آن توجه کنند. بر هیاتهای مذهبی، برپا کنندگان خیمه های عزای حسینی، سخنرانان و مداحان است که، این فرصت را مغتنم شمرده و با تشریح صحنه نبرد حق و باطل امروز بر اساس منطق «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا»، به تبیین راهبردهای عاشورا برای مردم و خصوصا نسل جوان همت گمارند. بهترین مجالس و محافل عزای حسینی، آن مجالس و محافلی است که در کنار شور آفرینی و جاری ساختن اشکها بر مصائب امام حسین (علیه السلام)، به تبیین درس ها و عبرت های عاشورا بپردازد. عاشورا به همه مسلمانان این درس را می دهد که برای حفظ دین باید فداکاری کرد و از همه چیز در راه اسلام و قرآن گذشت. درس بزرگ عاشورا آن است که در میدان نبرد حق و باطل، بصیرت و دشمن شناسی لازم است؛ چرا که بی بصیرت ها به راحتی فریب می خورند و به جبهه باطل می پیوندند.
در کنار این درس های بزرگ نجات بخش، عبرت های عاشورا باید مورد توجه قرار گیرد. عبرت هایی که اگر از آن غفلت شود، عاشورا های دیگر در تاریخ تکرار خواهد شد. بزرگترین عبرت از عاشورا، با بررسی چرایی پیدایش آن حادثه عظیم حاصل می شود. به راستی به چه دلایلی مسلمانان در کژ راهه ای حرکت کردند تا یزید فاسق فاجر بر آنان حاکم شد و امام حسین (علیه السلام) را، خود شهید کردند و خاندانش را به اسارت بردند؟ اگر آن دلایل را نفهمیم، جامعه اسلامی و انقلاب ما هم ممکن است در آن کژ راهه قرار گیرد. اگر می خواهیم انقلاب اسلامی حفظ گردد و انقلابیون منزوی نشوند، باید عبرت های عاشورا را مورد توجه قرار دهیم. بررسی ها نشان می دهد که، دور شدن از یاد خدا، فاصله گرفتن از ایمان، معنویت، دعا و توسل از یک طرف، و رفتن به سمت شهوات، هوا و هوس ها و دنیا گرایی و مال اندوزی از طرف دیگر، زمینه ساز آن حادثه بزرگ شد. رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی در سال های اخیر، مرتب نسبت به این قبیل خطرات هشدار داده اند. نقشه اصلی جبهه استکبار در تهاجم فرهنگی و جنگ نرم، قراردادن ملت ایران در همین کژ راهه است. تلاش ها برای تحریف امام (ره)، نفوذ، تهی کردن جامعه از روحیه انقلابی گری و منزوی ساختن انقلابیون، هدفی جز خارج کردن مکتب عاشورا از صحنه دنبال نمی­کند دشمنان با دور کردن ملت از مکتب عاشورا، به دنبال احیای سلطه خود بر ایران هستند. آنان برای رسیدن به این هدف، به جریان اشرافیت داخلی دل بسته اند و از طریق افراد این جریان، به دنبال مطیع سازی ملت استکبار ستیز ایران می باشند. در چنین شرایطی مقام معظم رهبری ملت را به جهاد کبیر و عدم تبعیت از کفار بر اساس آموزه های قرآنی فراخوانده اند. امروز تحقق این جهاد کبیر، در گرو بصیرت افزایی عمومی و روشنگری است. محرم و مجلس عزای حسینی، بهترین فرصت برای روشنگری در این عرصه با تکیه بر درس ها و عبرت های عاشورا است. در ماه محرم، باید نقشه های شوم استکبار و پیروان اسلام آمریکایی، گروه های تکفیری و تشیع لندنی را برای مردم فاش ساخت. به طور قطع، جهت دادن به مجالس عزا و عزاداری ها بر اساس این سر فصل ها، خشنودی امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و نائب بر حقش امام خامنه ای عزیز (مدظله العالی) را در پی خواهد داشت.
 
 
منبع: عقیق
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس