به نوشته نشریه تلگراف، شطرنج بازان زن مطرح ساعاتی بعد از انتشار خبر میزبانی ایران برای مسابقات شطرنج گفته اند که بازی های ایران را تحریم می‌کنند.

ایران اسلامی میزبانی سربلند در جام جهانی شطرنج

سرویس ورزش مشرق - چند ساعتی از اعلام رسمی خبر میزبانی جمهوری اسلامی ایران در جام جهانی شطرنج 2017 می گذشت که دیلی تلگراف انگلیس نوشت: فدراسیون جهانی شطرنج تصمیم گرفته مسابقات قهرمانی شطرنج زنان در سال ۲۰۱۷ در ایران برگزار شود اما بر سر برگزاری این رقابتها در ایران یک مشکل بزرگ وجود دارد و آن مخالفت شطرنج بازان با استفاده از پوشش اسلامی در این رقابتهاست!

به نوشته نشریه تلگراف، شطرنج بازان زن مطرح ساعاتی بعد از انتشار خبر میزبانی ایران برای مسابقات شطرنج گفته اند که بازی های ایران را تحریم می کنند.

اما این اعلام مخالفت و حرکت به ظاهر خودجوش قهرمانان شطرنج جهان تا چه حد صحت داشت؟ آیا فدراسیون جهانی شطرنج نیز در این کمپین مجازی از قبل شکست خورده، نقش داشت؟ چه کشورهایی سردمدار این مخالفت بی اهمیت بودند؟ رسانه‌های غربی به هر موضع کوچک و بزرگی که می‌تواند علیه ایران اسلامی باشد، چقدر علاقه دارند که اینگونه از کمترین فرصت ممکن برای حمله رسانه‌ای استفاده می کنند؟

با پیگیری فدراسیون شطرنج میزبانی رقابت های قهرمانی بانوان جهان در سال ۲۰۱۷ به ایران رسید. این بزرگترین میزبانی ایران در ورزش بانوان خواهد بود و مقامات فدراسیون شطرنج ایران بدون تردید از این فرصت بزرگ برای معرفی کشور عزیزمان ضمن همکاری با سازمان‌های دیگر داخلی، استفاده خواهند کرد.

 
در کنار رسانه‌های غربی، بنگاه‌های متخصص سیاه نمایی و ایران هراسی معاند نظام جمهوری اسلامی نیز دست به کار شدند و از موضوعی ساده و بدون منبع خبری یک فضای وسیع برای بهره برداری سیاسی و دینی تهیه کردند.

البته این شایعه در خلأ شکل نگرفته است، نازی پایکیدزه شطرنج باز گرجی تیم آمریکا در مصاحبه با تلگراف به تصمیم انتخاب ایران به عنوان کشور میزبان اعتراض کرده و آن را بیرحمانه و ناراحت کننده دانسته است و حاضر نیست در مسابقات قهرمانی زنان جهان در ایران شرکت کند. نایجل دیویس مرد سابق شماره یک جهان از انگلیس هم گفته که اگر یک نفر مسیحی بسیار معتقد باشد برای چه باید حجاب را که نماد مسلمانان است رعایت کند.

  

در این میان کسی که آپ پاکی را روی دست جوسازان خبری ریخته، رئیس آمریکایی کمیسیون شطرنج بانوان فدراسیون جهانی است، سوزان پولگار از اعطای میزبانی به ایران دفاع و اعلام کرده است: نزدیک به 60 کشور سفر کرده‌ و مکان های مختلف با فرهنگ های مختلف را دیده‌ام. من شخصا هیچ مساله ای با پوشیدن روسری (حجاب) ندارم و به نظرم باید به سنت و فرهنگ کشورها احترام گذاشت.

پولگار البته در مصاحبه ای نیز اعتراض شطرنج‌بازان را جوسازی اعلام کرده است. ایران پیش از این میزبان رقابت های گرند پری زنان بوده و چند تن از بهترین شطرنج‌بازان جهان در این مسابقات حضور داشتند و مشکلی با حجاب در ایران نداشته‌اند.


 
مهرداد پهلوان‌زاده رئیس فدراسیون شطرنج ایران نیز به جو سازی دو شطرنج باز آمریکایی و انگلیسی واکنش نشان داده و تلاش آنها را از قبل شکست خورده توصیف کرده است اما رسانه‌های فارسی زبان و معاند خارج از کشور همان طور که پیش بینی می‌شد برای ماهیگیری کنار این آب نه چندان گل آلود آمدند و چیزی هم نصیبشان نشد.

آنها در چند گزارش هماهنگ شده که متنی مشترک و مشابه داشت، نوشتند: مسابقات قهرمانی شطرنج قهرمانی زنان جهان قرار است در بهمن ماه سال آینده و به میزبانی ایران برگزار شود، میزبانی ایران در این مسابقات که برای اولین بار در چنین سطحی از ورزش زنان قرار است اتفاق بیفتد واکنش‌های متعددی را در شبکه های اجتماعی در پی داشته است. برخی از شطرنج بازان زن جهان مانند نازی پایکیدزه به دلیل حجاب اجباری در ایران خواستار تحریم این مسابقات شده اند و گروهی دیگر مانند سوزان پولگار رییس کمیسیون شطرنج زنان فدراسیون جهانی معتقدند این مسابقات باید برگزار شود و در نتیجه باید به "تفاوت های فرهنگی" کشور میزبان احترام گذاشت.

میترا حجازی پور استاد بزرگ شطرنج ایران و قهرمان مسابقات قاره آسیا در سال ۲۰۱۵ به شدت مخالف تحریم مسابقات است و آن را به ضرر وضعیت زنان در این کشور می داند.

او در گفتگویی با روزنامه گاردین گفته تحریم احتمالی این مسابقات باعث آسیب زدن به وضعیت رو به رشد ورزش زنان در ایران می‌شود:" این مسابقات بزرگترین رویداد ورزشی زنان در تاریخ ایران است. ما هیچ وقت نتوانستیم میزبانی مسابقات قهرمانی جهان در دیگر رشته های ورزش زنان را در ایران داشته باشیم و این فرصتی برای پیشرفت ورزش زنان در ایران است. ایران کشور زیبایی است و فرهنگ بی نظیری دارد. میزبانی ایران می تواند یک قدم رو به جلو برای ما باشد. این میزبانی باعث رشد شطرنج بازان زن و دیگر ورزشکاران زن خواهد شد."

هامپی و هاریکا از مهره‌های شناخته شده دنیای شطرنج برای حضور در رقابت‌های جهانی شطرنج 2017 به میزبانی ایران اعلام آمادگی کرده‌اند و داشتن حجاب در ایران برایشان جذاب است و این موضوع را مانعی بر سر راه میزبانی ایران نمی‌دانند.

در این مسابقات 64 نفر از برترین شطرنج بازان جهان حضور پیدا خواهند کرد اما تلاش مضحک رسانه‌های معاند از چندی پیش بر آن بوده که حجاب اسلامی را مانعی بر سر راه این میزبانی جهانی معرفی کند.

در همین راستا هامپی و هاریکا نمایندگان شطرنج هند به صورت رسمی اعلام کرده‌اند که برای حضور در ایران با حجاب اسلامی به احترام فرهنگ اسلامی ایران هیچ مشکلی نداشته و با اشتیاق و رغبت این کار را انجام خواهند داد.

برای هندی‌ها حضور در این رقابت بسیار ارزش دارد و به همین دلیل دو بازیکن بزرگ خود را در سطح جهانی به ایران خواهند فرستاد.

هامپی شطرنج بازی هندی در این خصوص به خبرنگاران گفته است: پیش از این یک بار به ایران رفته‌ام و برای چند روزی که میهمان ایرانیان بودم از روسری استفاده کردم، کم کم به آن عادت کردم و به نظر من باید به فرهنگ و عادات مردم یک کشور احترام گذاشت، وقتی این موضوع برای مردم یک کشور مهم است باید برای من به عنوان میهمان مهم باشد.

  

هاریکا دیگر نماینده هند در این خصوص گفت: برای من مسابقات مهم است، هر جای دنیا که باشد می‌روم و به خود بازی فکر می‌کنم، این چیزها به ما ربطی ندارد و حق نداریم درباره آنها نظر بدهیم، ما مربی و سرپرست و مدیر داریم و تابع صلاحدید فدراسیون خود هستیم، مشخص است که باید به فرهنگ یک کشور احترام گذاشت، من در ایران بودم و بهترین میهمان نوازی را تجربه کردم، هیچ محدودیتی با حجاب حس نکردم و فقط به بازی و پیروزی در آن فکر می‌کردم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 45
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 42
  • ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
    0 0
    بهتر نیایند. این مسابقات و کار چه فایده ای برای ما دارد؟ آیا قرار است بهانه ای برای تغییر دادن ما باشد؟ بهتر که نباشد.
  • ناصر ۰۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
    0 0
    ایران در طی تقریبا ده سال گذشته با درخششی که زنان اون در المپیک و پار المپیک و مسابقات جهانی مثل همین شطرنج داشتن جوری که حتی مصر و ترکیه به عنوان سکولارترین کشورهای اسلامی متحد غرب هم نداشتن به شدت اعراب و اسراییلی ها و متحدین غربی اون به ویژه انگلیس فرانسه و کانادا رو عصبی کرده بود الان هم دست به دامن حجاب شدن!!..حالا بگذریم همین ها در بحرین عربستان و امارات که در حال نسل کشی مردم یمن سوریه عراق و شیعیان خود بحرین هستن به راحتی می رن مسابقه میدن چون نرخ میلیون دلاری جایزه میدن..
  • نسل سوم دشمن فتنه گر ۰۲:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
    0 0
    به درک که برگزار نشه. مگه میشه قوانین و شرع اسلامی زیر پا گذاشته بشه بخاطر یه مشت ....
  • ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
    0 0
    زنده باد دولت کبیر تدبیر و امید زنده باد عزت و اقتدار و تعامل با جهان
  • ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
    0 0
    انشالله مشکلی پیش نیاد، میزبانی رو بگیریم
  • ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
    0 0
    همچین میگن حجاااب! حالا خوبه قراره فقط یه تیکه پارچه چندسانتی روی سرشون بندازن اینقدر وای و ووی میکنن! اگه بیان میبینن وضع حجاب توی ایران زیاد فرقی با بی حجابی توی کشورای اونا نداره!
  • محمود ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
    0 0
    چقدم که حجاب میگیرن حجابی که بودن نبودنش هیچ فرقی نداره خودمون روگول میزنیم
  • ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
    0 0
    مرگ بر نارسیسم ها
  • وحید ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
    0 0
    این بازیها همه بهانه است معاندین از این میترسند مبادا حضور زنان سایر کشورها در ایران، نمایشی از پیشرفت و الگو شدن زنان ارجمند ایرانی در میان سایر کشورها شود؛ امنیت روانی و جسمی و روحی زنان ایرانی، در کدام کشور پیدا می شود؟
  • ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
    0 0
    پس چرا همین یک تکه پارچه این همه آنها را ناراحت می کند اگر با نبودنش فرقی ندارد؟ پس فرق دارد.
  • ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
    0 0
    که چه شود؟ بلیط شطرنح می خواهید بفروشید یا شطرنج هم مسائل داوری دارد؟
  • امیر ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
    0 0
    ناشناس عزیز... اینکه بگوییم بهتر که نیان که نشد حرف... ایران یک سرزمین کهن و متمدن هست که ما خیلی وقته داریم نون تمدن و سابقه فرهنگ خودمون رو میخوریم و اگه قرار باشه اینقدر گوشه گیر باشیم که توی دنیا کاملا به حاشیه میریم... اتفاقا اینکه مسابقات مختلف رو برگزار کنیم و میزبان کشورهای دیگه باشیم و معرف فرهنگ و عقاید خودمون باشیم ارزش داره و چه بسا در راستای تقابل با ایران هراسی و اسلام ستیزی بر بیایم... اون ذهنیتی که رسانه های مخالف ما در مردم دنیا ایجاد کردند خیلی وحشتناکه و این رفت و آمدها و برگزاری مسابقات و غیره میتونه آب سردی بر آتش ایران هراسی باشه...
  • همشهری ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
    0 0
    تو چی میگی دیگه؟یکی اینو از برق بکشه بیرون
  • ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
    0 0
    بهتره که نیایند. اینجا ایران اسلامیست و خارجی باید تابع قانون ما رفتار کند. بودنشان شاید بیشتر فساد هم ایجاد کند. عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد.
  • حميد ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
    0 0
    اونا تا حدي راست ميگن ما زيادي داريم شورش ميكنيم
  • محمد حسین ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
    0 0
    بسم الله الرحمن الرحیم ما در دو جهان غیر خدا یار نداریم جز یاد خدا هیچ دگر کار نداریم ما مست صبوحیم ز می خانه ی توحید حاجت ز می و خانه خَمّار نداریم ما شاخ درختیم پر از میوه ی توحید هر ره گذری سنگ زند باک نداریم ما وارثان خون ثارالله عشقیم ما وارثان خون ثارالله عشقیم پرچم به دوش ماست ما خون خواه عشقیم حق می پرستیم تا زنده هستیم حق می پرستیم تا زنده هستیم ندای هل من ناصر حسینی :"لبیک یا خمینی" ندای هل من ناصر حسینی :"لبیک یا خمینی" پیش به سوی حرم حسینی: "لبیک یا خمینی" پیش به سوی حرم حسینی: "لبیک یا خمینی" مرتضی شکوری گرگانی پادگان امام حسین صلواة الله علیه ~1360 به نقل از مشرق
  • ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
    0 0
    ورود آقایان رو به سالن مسابقات ممنوع کنند، بعد از آن هر جور خوشایندشان بود رفتار نمایند. دلیلی برای جدل نداریم.
  • سیری ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
    0 0
    شفای عاجل
  • ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
    0 0
    به امیر ای لعنت بر این تمدن و کهنگی شما که همه اش در فرنگی شدن خلاصه شده است! اتفاقا حجاب از نمادهای همان ایران متمدن و کهن است و بی حجابی مال یونان و روم باستان! حرف دلتان را بزنید و بگویید شیفته برهنگی فرهنگهای بت پرست هست چرا نام ایران را به لجن می کشید؟ آری. انسان عاقل هیجگاه از ترس انزوا نمی رود با یک تعداد رفیق ناباب و معتاد دوست شود. تنهایی همیشه بهتر از همراهی با افراد فاسد است. این ننگ است که امثال شما عمدا ارتباط داشتن با دنیا را مقدس کرده اید تا به این بهانه دری برای نفوذ فرهنگی بگشایید. نیازی هم به دلسوزی شما نیست. ذات اسلام در ستیز با شیطان پرستی است که دنیا را فراگرفته و آنچه مدرنیته نامیده می شود را ساخته است. اتفاقا آنها حق دارند از اسلام بترسند جون اسلام منادی یک تمدن برتر و بر اساس فطرت است که از بنیان با تفکرات حیوانی و غزیزه محور آنها در تضاد است. حالا شما می خواهید اسلام را لیبرالیزه کنید تا آنها خوششان بیاید؟ این دیگر اسلام نخواهد بود. بلکه شبیه همان مسیحیتی خواهد بود که توسط پولس رومی شد به بهانه اینکه رومیها را مسیحی کند! این مسابقات اگر قرار است بهانه ای برای نفوذ و تحمیل به ما باشد همان بهتر که نباشد. ما کشورمان سکولار و لیبرال نیست. ما صدذها هزار شهید داده ایم که حکومت اسلامی داشته باشیم پس آنچه غرب به عنوان آزادی تعریف می کند را ما از اساس به رسمیت نمی شناسیم. این آنها هستند که ادعای آزادی دارند اما تحمل دیدن یک تکه پارچه روی سر زنان را ندارند و آن را سخت می دانند اما با ساعتها صرف وقت و هزینه برای میک آپ و آرایش همان زنان مشکلی ندارند.
  • ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
    0 0
    آخه بابا وقتی حرامخواری میکنن و فتنه انگیزی میکنن !! میگن قانون بوده و تخلف قانونی نداشتند !!!!!! وقتی میخواهیم که چارچوب شرعی و قانونی حجاب و حیا و فرهنگ و شرف حفظ بشه ، متهم به چیزهایی هستیم که لایق خودشون هست !!!!!!!!! جواب این تعارضات و سردرگمی های نابخردانه ی بشر و عقوبت متذورین را خداوند در قرآن کریم فرموده .
  • ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
    0 0
    نمیشه که. خیلی از مربی ها و داور ها ممکنه مرد باشند.
  • کریم آقا ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
    0 0
    بابا این طفلک ها که قیافه ای هم ندارند - بی حجاب هم بیان کسی محلشون نمی زاره - بیچاره ها جوگیر شدن فکر کردن خیلی خوش اندام و خوش قیافه هستن که حالا با داشتن حجاب ، مردم از دیدن زیبایی آنها محروم خواهند شد
  • ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
    0 0
    چقدر جو گیر هستند بابا مگه چه اتفاقی میافته یک روسری خوشگل روی سرشون میذارن. کسی کاری به کارشون نداره. بعضی‌ها هم که همه چی رو ربط میدن به دولت تدبیر و امید!!!
  • ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
    0 0
    شیطون خوب دقت کردی ها!!!!!!!!
  • ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
    0 0
    یعنی چی به فرهنگ و عادات کشورها احترام بزارن ؟ یعنی مسلمونا هم میرن یه کشور اروپایی لخت بشن پس ؟ هر چی که به نفعمون هستو نباید به زبون بیاریم که .در ضمن در مورد این جریان باید بگم لابی گسترده ای که آمریکا تو ورزش داره کاری کرده که همه مدالارو واسه خودش میخاد . مثال با تحریم کردن روسیه تو این یک سال تو تورنمت های بزرگ . یکی از لابی های اخیرشم همین کله پا کردن رییس فیفا بود تو سال گذشته توسط اف بی آی .
  • ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
    0 0
    آقای مشرق این نظر شرم آور رو لطفا پاک کن، این آقایی که نظر داده خجالت تو خودت خجالت بکش
  • آریایی مسلمان ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
    0 0
    شطرنج مگر حرام نیست؟! اصن ما چرا این ورزشو در ایران داریم؟!
  • مهدی ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
    0 0
    اشتباهی مثبت دادم شرمنده!
  • ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
    0 0
    نه خیر. اروپاییها مدعی آزادی پوشش و لیبرالیسم هستند و پای پای حرفشان بایستند. اما می بینید که دروغ می گویند و زنان محجبه را اذیت می کنند. اما ما کشور اسلامی هستیم و صدها هزار شهید برای ایجاد و حاکمیت تمدن اسلامی داده ایم و ابدا اعتقاد و مجوزی برای آزادی های سکولار و لیبرال نداریم. شما حق نداریم ما را به خاطر صداقتمان بازخواست کنید. اگر راست می گویید یقه فرانسویهای دروغگو را بگیرید. مدال هم دردی از هیچ کشوری دوا نکرده. فقط یک فریب است. عمر و پول و جوانیت را هدر بده برای یک تکه طلا. خسارت محض است.
  • ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
    0 0
    منظور مردهای ایرانی بود
  • دانشجو ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
    0 0
    شما مثل اینکه تو سوئد کار و زندگی نداری ، تعداد پیام هایی که شما می ذاری با تمام پیام هایی که کاربرای ایرانی می ذارن برابری می کنه!!!
  • ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
    0 0
    چی ور ور میکنی رفتی یه کشور دیگه واسه ما تعیین تکلیف نکن اول بیا تو کشور خودت بعدا چرت و پرت بگو .لیبرالیسمو کاپیتالیسمو فلان بیصار والا به خدا .
  • ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
    0 0
    مگر مرد ایرانی و غیر ایرانی دارد؟ اگر ناموس شما در این مسابقات شرکت می کند چشم مرد نامحرم نباید به مویش بیفتد. حالا ایرانی باشد یا خارجی.
  • آریایی مسلمان ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
    0 0
    اصن این چه جوری ورزشه؟
  • ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
    0 0
    خداییش زنان اروپایی از بخیلی از زنان ما با حجاب ترن. فقط و فقط ما در پوشاندن فرق سر (فقط) از اونا جلوتریم. در آرایش و میزان آرایش و مصرف لوازم آرایشی و ... پیشتازیم
  • احمد ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
    0 0
    آقای دانشجو بجای الکی گیر دادن به آن سوئدی، برو متنش رو با دقت بخون تا بفهمی...
  • حامد ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
    0 0
    اون عزیزی که با پرچم سوئد نظر داده؛ بسیار متن زیبایی نوشته. خییلییی عالی بود. خدا خیرتون بده
  • ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
    0 0
    ناشناس با پرچم سوئد، درود بر تو. همه چیز رو خلاصه عالی مفید گفتی.احسنت
  • ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
    0 0
    ناشناس۱۳۱۹ اگر نمیتوانی حرمت نگاه خوانندگان را حفظ کنی کسی مجبورت نکرده کامنت بگذاری
  • ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
    0 0
    شما لخت شدن و تشبه به حیوانات را با پوشش و حجاب یکی میکنید حتی یک دلقک غربی هم تفاوتشان را میفهمد دیگر چه رسد به اندیشمندش
  • ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
    0 0
    وامصیبتا بار دیگر ایادی شرق و غرب و شیاطین استکبار جهانی در کمین مردم همیشه در صحنه و مظلوم ایران نشسته اند تا اهداف شوم و پلید خود را این بار در قالب بازی صهیونیسمی شطرنج بر اقتدار مردم مظلوم ایران تحمیل نموده....
  • نصیر ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
    0 0
    دوستان مضوع کاملآ سیاسی هست چون اگر بخواهیم وارد این بازی بشیم پس فردا ورزشکاران همجنس باز هم به خاطر اینکه در ملآ عام نمی تونن دست نشان دادن این حرکات بزنن بایکوت می کنن ایران رو بهتره وارد این بازی دو سر باخت برای کشور نشیم...هر کی اومد اومد هر کی نیامد مشخصه درد سیاسی داره نه ورزشی
  • ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
    0 0
    جلو روم بودی سه چهارتا چک میزدم زیر گوشت کل حرام و حلال را حفظ بشی
  • ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
    0 0
    احسنت. به خطا منفی دادم
  • ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۵
    0 0
    غربی ها ایران رو به سیاسی کردن هنر و ورزش متهم می کنن ولی خودشون از هر سیاسی سیاسی تر عمل می کنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس