کد خبر 638491
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۰

ماه محرم از جمله مناسبت‌های مذهبی است که به تبع آن فروش البسه مشکی در بین مردم افزایش می‌یابد و برخی فروشندگان با رونق فروش دلیلی برای افزایش قیمت‌های غیرمنطقی خود پیدا می‌کنند.

به گزارش مشرق، با آغاز ماه محرم بازار فروش پوشاک مشکی از لباس مردانه و مانتوهای زنانه گرفته تا شال، روسری و جوراب مشکی و دیگر لوازم مورد نیاز این ماه رونق خاصی پیدا می‌کند که در این بین برخی فروشندگان از اوضاع به وجود آمده نهایت استفاده را برای فروش اجناس با بالاترین قیمت می‌کنند.

گزارش میدانی از بازار بزرگ تهران حاکی از رونق کسب و کار  فروشندگان در این ماه است و نکته حائز اهمیت اینجاست که برخلاف سال‌های گذشته که دست‌فروشان، بازار برخی محصولات را در دست گرفته بودند اما خبری از آنها نبود که همین امر خوشحالی فروشندگان را چندین برابر کرده است.

یکی از فروشندگان پوشاک در بازار بزرگ تهران در مورد استقبال  مردم از خرید لباس‌های مشکی به خبرنگار میزان گفت: هرساله فروش لباس مشکی باتوجه به رونق آن در ماه محرم برای فروشندگان پوشاک از اهمیت بالایی برخوردار است و تقریبا هرسال نسبت به سال گذشته با 5 تا 10 درصد افزایش قیمت روبرو می‌شود.

وی افزود: قیمت‌ها با اتمام ماه محرم و کاهش تقاضا به روال عادی خود بازمی‌گردد و فروشندگان برای فروش تمام البسه خود دغدغه‌ای ندارند چون سال بعد با قیمت بالاتر، مشتری خود را دارند.

در این ماه فروش شال عزا نیز رونق خوبی دارد و با پرسش در خصوص قیمت‌ها جویا شدیم که هر شال مشکی یزدی با قیمت 7 هزار تومان به فروش می‌رسد که برای خرید تعداد بالای آن و در حدود 200 عدد برای دسته های عزاداری فروشنده قیمت را به 3 هزار و 500 تومان نیز رساند.

همچنین قیمت انواع لباس مشکی مردانه در واحدهای صنفی باتوجه به جنس پارچه و دوخت متفاوت است، درحالی که برای خرید لباس خارجی باید بین 50 هزار تا 150 تومان هزینه کرد.

این درحالی است که فروش انواع لباس ایرانی با توجه به قیمت آن‌که از 25 هزار تومان تا 55 هزار تومان متغیر است از رونق بیشتری نسبت به نمونه خارجی آن برخوردار است و در این بین پیراهن مشکی کاشان 28 هزار تومان و پیراهن مشکی بروجرد 44 هزار تومان قیمت دارد.

با نگاهی گذرا به مانتو فروشی‌های بازار بزرگ در مجتمع های تجاری دریافتیم که ویترین این مغازه‌ها هم حال و هوای محرم را به خود گرفته است و مانتوهای مشکی بیش از رنگ‌های دیگر به چشم می‌خورد.
 
با قیمت گرفتن از فروشندگان جویا شدیم که آنها نیز با نزدیکی محرم و رونق فروش مانتوهای مشکی به فکر افزایش قیمت افتاده‌اند تا حدی که برای خرید مانتو مشکی بیش از رنگ‌های دیگر در یک مدل باید هزینه پرداخت کرد که در برخی موارد این اختلاف قیمت به 10 هزار تومان می‌رسد.

وقتی علت تفاوت قیمت را از فروشنده سوال کردیم وی آغاز ماه محرم را دلیل اختلاف قیمت اعلام کرد و نکته حائز اهمیت آن است که این مساله در بین فروشندگان جا افتاده و با شروع مناسبت‌های مذهبی و رونق فروش برخی البسه، اختلاف قیمت برایشان عادی است.
 
بازار پیراهن مشکی گرم شد+ قیمت 
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
    0 0
    فقط در ایران اینطور است. در عرب برای کریسمس تازه قیمتها را کم می کنند. هر چند بنجلهایشان را آب می کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس