تازه ترین نظرسنجی شبکه تلویزیونی بلومبرگ نشان می دهد جوانان آمریکایی تمایل چندانی برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو ندارند.

به گزارش مشرق به نقل از سی ان ان، بر اساس نتایج نظرسنجی بلومبرگ فقط 40 درصد از جوانان آمریکایی در انتخابات پیش رو از نامزد حزب دموکرات، هیلاری کلینتون حمایت می کنند. در این میان، نامزد حزب رقیب یعنی دونالد ترامپ جمهوریخواه از حمایتی 36 درصدی برخوردار است.
 
کلینتون در سخنرانی تبلیغاتی خود با اشاره به مشکلات جوانان در آمریکا گفته بود: «خانواده هایی که زیر 125 هزار دلار در سال درآمد دارند باید بتوانند فرزندان خود را بدون پرداخت هزینه ای برای شهریه به دانشگاه بفرستند.»
 
این در شرایطی است که بسیاری از جوانان و حتی بزرگسالان در آمریکا تمایل چندانی برای شرکت در انتخابات از خود نشان نداده اند. نتایج یک بررسی که سی ان ان انجام داده است نشان می دهد فقط 69 درصد از رای دهندگان نام خود را برای دادن رای به ثبت رسانده اند. این رقم در سال گذشته 76 درصد بود.
 
خبرنگار سی ان ان گفت پس از برگزاری نخستین مناظره انتخاباتی در دانشگاه هاستر سراغ دانشجویان علوم سیاسی این دانشگاه رفتیم و از آنان پرسیدیم مناظره را چگونه ارزیابی می کنند.
 
بسیاری از دانشجویان چنین پاسخ دادند: «داشتیم تو خوابگاه با دوستام خوش می گذراندیم و با بازی رایانه ای می کردیم.» یا « من رفته بودم کنسرت، کنسرت خوبی بود.» و فرد دیگری می گوید: « خونه بودم، داشتم تکالیفم را انجام می دادم. اصلا علاقه ای به این بحث ها ندارم. آنقدر همه چیز عجیب و غریب شده که می خواهم بگویم اصلا رئیس جمهور نمی خواهیم.»
 
دانشجویانی هم که مناظره را دیده بودند با اتفاق، از هیلاری کلینتون حمایت کردند.
 
نظرسنجی هایی که پس از مناظره در ایالت های دارای رای سرنوشت ساز به اجرا در آمده همگی از پیشتازی هیلاری کلینتون در این ایالت ها حکایت دارد.
 
بر همین اساس هیلاری کلینتون در ایالت فلوریدا از حمایتی 46 درصدی برخوردار است در حالی که ترامپ 42 درصد محبوبیت دارد. در میشیگان هیلاری 7 درصد از ترامپ پیش است.
 
محبوبیت هیلاری در میشیگان 42 درصد و ترامپ 35 درصد است. در نیوهمپشایر نیز به همین ترتیب هیلاری 7 درصد پیش است. و در نهایت، در نوادا هیلاری کلینتون با 6 درصد اختلاف و 44 درصد محبوبیت از دونالد ترامپ با 38 درصد محبوبیت پیشی گرفته است.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس