کد خبر 637716
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵

صدها تن از شهروندان ساکن شهرک قدسیا در شمال غرب دمشق، با برگزاری تظاهرات، نقض آتش بس توسط تروریست‌ها را محکوم کردند.

 به گزارش مشرق، صدها تن از شهروندان ساکن شهرک قدسیا در شمال غرب دمشق با برگزاری تظاهرات گسترده‌ای، نقض آتش‌بس توسط گروههای تروریستی و حمله تروریست‌ها به مواضع ارتش سوریه در این شهرک را محکوم کردند.

یک منبع میدانی گفت که بعد از آغاز تظاهرات در قدسیا و تحصن آنها در میدان اصلی این شهرک، فرماندهی ارتش سوریه دستور عدم شلیک و تیراندازی را برای حفظ جان غیر نظامیان صادر کرد.

این منبع گفت که در حال حاضر برای تحقق توافق آشتی با هدف برقراری آرامش تلاش می شود و مهمترین بندهای این توافق، خالی از سلاح شدن دو منطقه قدسیا و الهامه خالی به طور کامل است. بر اساس این توافق، گروههای مسلح باید همه سلاحهای سبک و متوسط و سنگین خود را به ارتش سوریه تحول دهند و به اوضاع افراد مسلح رسیدگی شود.

کمیته آشتی از موافقت بخش اعظم افراد مسلح در قدسیا و الهامه با همه مفاد این توافق جدید که از سوی فرماندهی ارتش در منطقه مطرح  شده است خبر داد. هم اینک فهرست کسانی که مایل به حل و فصل اوضاعشان هستند، در حال آماده شدن است.

شهرک الهامه نیز شاهد درگیری‌های شدید بین ارتش و گروه‌های تروریستی است و توپخانه ارتش محورهای تحرکات عناصر مسلح در محور العیون را گلوله باران کرد و همه راهها به سمت قدسیا و الهامه بسته شد و به هیچ شخصی اجازه ورود و خروج به منطقه داده نمی شود.

ارتش سوریه روز گذشته عملیاتی نظامی در شهرک الهامه انجام داد که هدف از آن برقراری امنیت مساحت گسترده‌تری در دو منطقه البحوث العلمیه و جمرایا است و با انجام این عملیات تعدادی از ساختمانها به کنترل ارتش سوریه درآمد.

این در حالی است که شمار افراد مسلح حدود 300 نفر در قدسیا و الهامه 600 تن اعلام شده است.

گروه‌های تروریستی سه روز قبل به یکی از مواضع ارتش سوریه در منطقه الخیاطین در شهرک قدسیا حمله کردند که در پی آن 6 غیر نظامی جان باختند و شماری نیز زخمی شدند.
 
{$sepehr_album_45283}
 
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس