کد خبر 637680
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱

سخنگوی بسیج مردمی عراق با تأکید بر آمادگی همه تشکیلات نظامی این کشور از جمله بسیج مردمی برای آغاز عملیات آزادسازی فلوجه در جنوب غرب کرکوک گفت: طی مدت اخیر شمار زیادی از عناصر داعش در حویجه خود را تسلیم کرده یا به موصل گریختند.

 به گزارش مشرق، سخنگوی بسیج مردمی عراق در محور عملیات‌های شمال این کشور بر آمادگی همه یگان‌های نظامی برای آغاز نبرد حویجه در جنوب غرب کرکوک تاکید کرد.

وی اظهار داشت: همه تشکیلات ارتش، نیروهای بسیج مردمی و پیشمرگه‌های کُرد منتظر دستور فرمانده کل نیروهای مسلح عراق برای اعلام ساعت صفر آغاز عملیات حویجه هستند.

این مقام بسیج مردمی عراق با اشاره به نشست‌های کنونی بین فرماندهان ارشد امنیتی برای بررسی نبرد و طرح عملیات حویجه گفت: نقشه آزادسازی فلوجه با دیگر عملیات‌های نظامی متفاوت است.

الحسینی گفت: بر پایه اطلاعاتی محرمانه بسیاری از تروریست‌های داعش با گذشتن از تونل‌ها یا بیراهه‌ها از حویجه گریخته و خود را به موصل رسانده‌اند، اما سرکرده‌های این گروهک تروریستی آنها را به خاطر فرار از حویجه اعدام کرده‌اند، شماری از آنها نیز خود را به نیروهای امنیتی یا پیشمرگه‌هایی که نزدیک شهر مستقر هستند تسلیم کرده‌اند.

یک منبع محلی در استان کرکوک نیز به تازگی اعلام کرد: شمار همسران فراری عناصر داعش از شهر حویجه واقع در جنوب غرب این استان افزایش یافته  و به بیش از 10 مورد رسیده است.

گروه تروریستی داعش از ماه ژوئن 2014 شهر حویجه را به اشغال خود درآورده و به یکی از پایگاه‌های اصلی خود در استان کرکوک تبدیل کرده است.

شهر حویجه، در شرق شرقاط و جنوب موصل است، داعش همچنین کنترل شهر تل‌عفر را در غرب موصل و نزدیکی مرز سوریه در اختیار دارد.

شهر موصل از تابستان 1393 در اشغال داعش است؛ عملیات آزادسازی این شهر یکی از مهم‌ترین و دشوارترین نبردهای ارتش عراق علیه این گروه تروریستی است.

نیروهای ارتش عراق هشت روز پیش شهر راهبردی شرقاط در استان صلا‌ح‌الدین و جنوب موصل، مرکز این شهر را آزاد کردند.

شهر شرقاط بر کناره رود دجله و در یکصد کیلومتری جنوب شهر موصل، پایتخت خودخوانده گروه تروریستی داعش در استان نینوا، واقع است.

گزارش‌ها حاکی از آن هستند که از سال 2014 که تروریست‌های داعش شهر شرقاط را تحت کنترل داشتند، ده‎ها هزار عراقی در این شهر محصور بوده‌اند.

نیروهای عراقی در یک سال گذشته موفق شدند به طور چشمگیری تروریست‌های داعش را به عقب رانده و کنترل شهرهای مهمی نظیر بیجی، تکریت، رمادی و فلوجه را از تکفیری‎ها پس بگیرند.

مقام‌های عراقی بارها وعده داده‌اند که نیروهای این کشور تا پایان 2016 شهر موصل را از اشغال تروریست‌های داعش آزاد خواهند کرد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس