کد خبر 637694
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹

مراسم رونمایی از فیلم ضدصهیونیستی «ابوزینب» و تجلیل از خانواده شهید استشهادی حزب‌الله لبنان برگزار شد.

به گزارش مشرق، مراسم رونمایی از فیلم ضدصهیونیستی «ابوزینب» و تجلیل از خانواده شهید استشهادی حزب‌الله لبنان، پنجشنبه شب با حضور جمعی از چهره‌های هنری و فرهنگی در تالار همایش‌های صدا و سیما برگزار شد.
 
از جمله شخصیت‌های حاضر در این مراسم می‌توان به حميد فرخ‌نژاد، جهانگير الماسي، جواد شمقدري، محسن علي‌اكبري، مرتضي شعباني، علي غفاري، محمدرضا شفيعي، حبیب‌الله والی‌نژاد، حجت‌الاسلام دعایی، سیامک اطلسی و ... اشاره کرد.
 
حجت‌الاسلام علی کریمیان، دبیرکل رادیو و تلویزیون‌های اسلامی در این مراسم گفت: خوشحالیم در نمایش فیلمی حاضر شدیم که بیانگر گوشه‌ای از مقاومت مردم مظلوم لبنان و ارائه فرهنگ مقاومت است.
 
وی افزود: این فیلم اولین محصول مشترک ایران و حزب‌الله لبنان است امیدواریم بتوانیم از این آثار با حمایت وزارت ارشاد و دیگر دوستان در حوزه مقاومت بسازیم.
 
در این مراسم همچنین از خانواده شهید عامر کلاکش، از شهدای استشهادی حزب‌الله لبنان تجلیل شد.
 
در ادامه علی غفاری کارگردان «ابوزینب» گفت: در این اثر تلاش کردیم عملیات استشهادی یک شهید را به نمایش بگذاریم و با الگوبرداری از شهادت شهید محمدحسین فهمیده که اسوه مقاومت است. متاسفانه امروز شهادت با عزت، مومنانه و صادقانه استشهادی را گروه‌های تکفیری مصادره کرده و ترجمه کثیفی از این عملیات استشهادی را به مرحله اجرا می‌گذارند. در این فیلم تلاش کردم تفاوت عملیات انتحاری و استشهادی را تا آنجایی که توان داشتم به نمایش بگذارم.
 
وی افزود: نام شهید فهمیده در تاریخ مقاومت ایران ثبت شده و متاسفانه این چند روز شاهد حذف درس کلاس ششم ابتدایی با عنوان رهبر کوچک بودیم و مسئولین آموزش و پرورش اعلام کردند این درس را به صورت شفاهی به دانش‌آموزان ارائه خواهند داد. این یک فاجعه است. امیدواریم چراغ شهادت و مقاومت هیچ‌گاه خاموش نشود.
 
 از یک فیلم سینمایی ضدصهیونیستی رونمایی شد
 
 فیلم «ابوزینب» (راز پنهان) که روایتگر شهید عامر کلاکش، نخستین شهید استشهادی مقاومت اسلامی لبنان است، از 22 مهر در سینماهای کشور به نمایش درخواهد آمد.

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس