شورای علمای شیعه پاکستان با اشاره به دستگیری علما و تحریم سخنرانی آنها قبل از آغاز ماه محرم به بهانه تأمین امنیت، نسبت به این قبیل اقدامات ابراز نگرانی کردند.

به گزارش مشرق، شورای علمای شیعه پاکستان با اشاره به دستگیری علما و تحریم سخنرانی آنها قبل از آغاز ماه محرم به بهانه تأمین امنیت، نسبت به این قبیل اقدامات ابراز نگرانی کردند.

شورای علمای شیعه پاکستان با برگزاری کنفرانس خبری در باشگاه مطبوعاتی شهر راولپندی تحریم مجالس عزای حسینی به بهانه اجرای تدابیر امنیتی را به شدت محکوم کردند.

«علامه‌ مشتاق‌ حسین‌ همدانی»، «علامه‌ اظهار‌ بخاری»، «مولانا‌ غلام‌قاسم‌ جعفری»، «سید‌ جعفر‌ نقوی»، «مولانا‌ نصیر‌ موسوی» و «علامه نزاکت‌ نقوی» از جمله علمایی بودند که در این کنفرانس خبری شرکت کردند.

آنها تأکید کردند ما فقط به دنبال عزاداری برای امام حسین(ع) آن هم به صورت مسالمت‌آمیز هستیم بنابراین تکفیری‌ها که شیعیان را هدف قرار می‌دهند باید تحریم شوند.

علمای شیعه پاکستان نسبت به بازداشت خانگی صاحبان عزای حسینی نیز اعتراض کردند و خواستار آزادی افرادی شدند که مدیریت مجالس عزا در ایام محرم را به عهده دارند.

شورای علمای پاکستان ضمن اعتراض به آزار و اذیت زائران در مرز تفتان اظهار داشتند برخی افراد به بهانه مبارزه با تروریسم، دسیسه محدود کردن شیعیان را کشیده‌اند که هرگز موفق نخواهند شد.

علمای شیعه پاکستان اعلام کردند محرم امسال در پاکستان مانند سال‌های گذشت پر شور خواهد بود و هیچ مانعی نمی‌تواند از حضور شیعیان در مراسم عزاداری حسینی جلوگیری کند.
 
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس