کد خبر 637472
تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۸

همین قرابت روحی و صمیمیت آهنین باعث شد که ازدواجِ یکی، به مراسم خواستگاری دیگری از همان خانه منجر شود و این دو برادر، «باجناق» هم شدند

 به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، حاج آقا «محمدعلی ابوالقاسمی» از قدیمی‌ترین مبارزانِ تهران، در کارنامه حیات پربارش، هم ارتباط و هم‌سنگری با شهید «نواب صفوی» و «فدائیان اسلام» را دارد، هم پادر رکابی «حضرت روح الله» در قیام 15 خرداد 1342 شمسی. این مرد شریف و دوست داشتنی، پس از پیروزی انقلابی اسلامی، برگ زرینی بر کارنامه ی جهادی خود اضافه کرد. او با ازدواجِ دو دختر محبوب خود با دو عضو فعال و پرشورِ «سپاه پاسدارِ انقلاب اسلامی» موافقت کرد. این عمل که شاید بزرگی و عظمتش این روزها چندان به چشم نیاید، در سال هایی به وقوع پیوست که کم نبودند خانواده های به اصطلاح مذهبی و معتقد به انقلاب که از ازدواجِ دختران خود با «پاسداران» پرهیز می کردند و به صراحت ابراز می داشتند: «عمرِ یک «پاسدار» به دنیا نیست و ما تابِ تحمل شهادت داماد و بیوه شدن دخترمان را نداریم!!!».
«حاج ابوالقاسمی» دو فرزند خود را تقریبا هم زمان، به عقد دو رفیق و هم سنگر درآورد که لحظه لحظه ی حیات و جوانی شان وقف جهاد و دفاع مقدس بود. «کاظم نجفی رستگار» و «ناصر شیری» مدت ها پیش از پاگذاشتن به خانه‌ی «حاج محمدعلی»، در میادین آتش و خون با یک‌دیگر آشنا شدند و برادری محکمی میانشان برقرار شد. همین قرابت روحی و صمیمیت آهنین باعث شد که ازدواجِ یکی، به مراسم خواستگاری دیگری از همان خانه منجر شود و این دو برادر، «باجناق» هم شدند.
تقدیر خداوند بر این قرار داشت که این باجناق ها، هر دو در یک زمان و در کنار هم، به تاریخ 22 اسفند 1363 شمسی، در خط مقدم نبرد، بال در بال ملائک بگشایند.
تصویری که پیش رو دارید، «حاج محمدعلی ابوالقاسمی» را در میان دو دامادِ خود به ثبت رسانده است:
 
روحمان با یادشان شاد
هدیه به روح بلندپروازشان صلوات
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
 
 
عكس/ 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
    0 0
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
  • ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
    0 0
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
  • لواسان بزرگ ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
    0 0
    قطعا اجر اين ابوالزوجه شهدا در رسيدگي به خانواده وهمسر شهدا كمتر از شهدا نيست واين امتحان بزگي است كه خيليها در ان مردود شدند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس