وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گفت: براساس برنامه تا پایان امسال رشد اقتصادی کشور به ۵.۵ درصد می‌رسد.

به گزارش مشرق، علی ربیعی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اولویت های کشور در ایجاد اشتغال و اشتغالزائی اظهار داشت: شورای اشتغال کشور برای اشتغال در کشور 3 مسیر را در اولویت قرار داده است.

وی افزود: یکی از این مسیرها تثبیت شغل‌های موجود با رونق بخشی به واحدهای صنعتی و خدماتی و جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی و کارخانه‌هاست و افزایش شغل در وضع موجود با افزایش ظرفیت‌های موجود در کشور دیگر راه سیاست‌گذاری اشتغال کشور است.

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: براساس برنامه تا پایان امسال رشد اقتصادی کشور به 5.5 درصد می‌رسد و در این میزان رشد اقتصادی، سهم نفت از سهم تولیدات غیر نفتی نسبت به سال‌های قبل کمتر می‌شود.

ربیعی اظهار کرد: به ازای هر یک درصد رشد اقتصادی در کشور، 110 هزار شغل مستقیم ایجاد می‌شود.

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی افزود: ایجاد شغل در واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی در هر استان براساس توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود سومین مسیر ایجاد شغل در کشور است.

ربیعی افزود: همه کانون‌های اشتغال در استان‌ها براساس توانمندی‌های آنها شناسایی شده و کانون‌های اشتغال در استان گلستان گردشگری، آبزی‌پروری، کشاورزی و بهره‌برداری از خدمات فناوری اطلاعات (ICT) است.

به گفته وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی، با توجه به توانمندی‌های موجود، کشور اکنون برای ایجاد 400 هزار شغل جدید در قالب طرح های خدماتی و صنعتی ظرفیت دارد.

وی اظهار کرد: اجرای طرح پرورش میگو در شهرستان گمیشان در استان گلستان یک طرح بسیار خوب با توجیه اقتصادی بالا است که سبب شده 85 درصد از تولیدات این مجموعه به کشورهای دیگر صادر شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: خوشبختانه امروز بازار اروپا نیز از میگو استقبال می‌کند که می‌تواند زمینه بسیار خوبی برای افزایش صادرات و تحول اقتصادی استان باشد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۹
    0 0
    چطور رشد هست نه کار ایجاد کرده نه رکود از بین برده؟؟؟
  • هما ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۹
    0 0
    الکی مثلا. انشاالله . اگر بدخواهان بگذارند. اگه قیمت نفت بالا بره.و.......... بشنو و باور مکن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس