جانشین فرمانده کل سپاه در واکنش به سخنانی که درباره کاهش توان نظامی و الگو قرار دادن کشورهای آلمان و ژاپن مطرح شده است گفت: این عاقلانه نیست که ما کشورهای شکست‌خورده و خلع سلاح‌شده را الگوی خود قرار دهیم.

به گزارش مشرق، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه در حاشیه افتتاح پروژه‌های محرومیت‌زدایی نیروی زمینی در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال فارس مبنی بر اظهارات آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مبنی بر کاهش توان دفاعی و الگوبرداری از مدل کشورهای آلمان و ژاپن گفت: وقتی ما یک تاریخ 38 ساله سرشار از جنگ، تهدید، محاصره و تحریم را پشت سر گذاشته‌ایم و قدرت‌های سلطه‌گر آشکارا از اعلام قدرت‌های نظامی علیه ما صحبت می‌‌کنند و اغلب برای حل مسائل سیاسی از توان نظامی خود بهره می‌برند و در حالی که ما جنگ 8 ساله را پشت سر گذاشته و در حال مشاهده جنگ‌های نیابتی در منطقه هستیم اصلا عاقلانه نیست که  از کاهش قدرت نظامی یا الگو قرار دادن کشورهای شکست خورده که توسط قدرت‌ها خلع سلاح شده‌اند صحبت کنیم و بخواهیم از مدل‌های باطل‌شده آنها استفاده کنیم.

سلامی تاکید کرد: امروز بیشتر از هر زمان دیگر به قدرت نظامی و بازدارنده نیازمند هستیم و این مسیر استراتژیک ما است.

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: امروز حتی آمریکایی‌ها دچار فرسایش نظام امنیت ملی داخلی شده‌اند و در چنین شرایطی این یک موضوع انحرافی است و هم ملت ایران و هم هدایت‌های عمیق مقام معظم رهبری در همه موقعیت‌ها همیشه نجات‌بخش خواهد بود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
    0 0
    البته کسی که گفته المان ژاپن ارتش ندارند و کشورها به دنبال تسلیحات نیستند کاملا در اشتباه بوده است. ژاپن والمان چند سال بعد از جنگ جهانی دوم دوباره شروع به مسلح شدن کردند به طور مثال الان ژاپن علاوه بر تولید جنگنده میتسوبیشی اف 2 نمونه اف 16 دارای ناوشکن مدرن ساخت داخل تانک مدرن تایپ 10 و طراحی جنگنده نسل 5 هم است ناو هلیکوپتر بر میتسوبیشی و هواپیما شناسایی کاوازاکی . سامانه های پدافند موشکی مدرن این کشور هم بماند!
  • ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
    0 0
    بودجه نظامی ژاپن و آلمان ده برابر ایرانه شما برو کشورهای گدا گشنه رو الگوی خودت قرار بده اصلا چرا دور بریم همین افغانستان عزیزت که بیخ گوشته همونو الگو کن واسه خودت...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس