کد خبر 636643
تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱

در سفر سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به روسیه که امروز (چهارشنبه) در راس یک هیات وارد سن پترزبورگ شد، 15 سند، پروتکل و توافق همکاری بین دو کشور در این عرصه امضا می شود.

 به گزارش مشرق، دو پروتکل روابط دارویی و تجهیزات پزشکی و یک برنامه اقدام عملیاتی همکاری بهداشتی بین دولتی و همچنین 12 سند از سوی بخش های خصوصی دو کشور در پایان مذاکرات هاشمی و ورورنیکا اسکوورتسوا وزیر بهداشت روسیه روز پنجشنبه در مسکو امضا خواهد شد.

همچنین نخستین برنامه سفر هاشمی امروز (چهارشنبه) شرکت در مراسم گشایش بهره برداری از خط تولید ماده اولیه داروی فینگولیمود (داروی نوساخت ایران برای درمان ام اس) در سن پترزبورگ با حضور مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی است که با فناوری و دانش بومی ایرانی در شهر سن پترزبورگ روسیه ساخته می شود.

براساس برنامه اعلام شده، زمینه های بیشتر همکاری های دو کشور در حوزه سلامت و درمان، تجهیزات پزشکی، تبادل تجربیات و شناسایی زمینه های نو توسعه روابط در این بخش ها نیز در مذاکرات وزیر بهداشت با مقام های روسی بررسی خواهد شد.

این اسناد در چارچوب امضای تفاهم نامه مربوط به همکاری بخش های بهداشت و درمان دو کشور نهایی شده است که آذرماه سال گذشته و درجریان سفر ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه به ایران مورد توافق قرار گرفت.

در چارچوب این توافق ها تاکنون چندین هیات روسی و ایرانی با سفر متقابل مذاکرات گسترده ای را برای توسعه همکاری ها انجام داده اند که تشکیل کارگروه مشترک دارویی و تجهیزات پزشکی بین دو کشور نیز از دستاوردهای آن است.

همچنین براساس برنامه تنظیم شده، قرار است وزیر بهداشت در مسکو با گروهی از پزشکان ایرانی مقیم روسیه دیدار و از یک مرکز پیشرفته مغزی نیز بازدید کند.

بخشی از اسناد نقشه راه توسعه روابط ایران و روسیه که پائیز سال گذشته در نشست کمیسیون مشترک همکاری های دو کشور در مسکو امضا شد و ارزش طرح های مورد توافق 40 میلیارد یورو می باشد، در برگیرنده اجرای پروژه هایی در حوزه بهداشت و درمان و دارویی بین دو کشور نیز هست.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس