رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ، گفت: روسیه در مقابل زیاده خواهی های آمریکا و خلاف هایی که در انجام تعهداتشان کردند از خواسته‌های به حق ایران حمایت کرده است.

به گزارش مشرق، علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه دیدار رئیس مجلس سوریه، با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی پیرامون اظهارات غربی ها که گفته بودند ایران و روسیه با حضور در سوریه مرتکب جنایات جنگی می‌شوند، گفت: آنهایی مجرم اند که از تروریسم حمایت می‌کنند و ایران به دعوت دولت قانونی سوریه در این کشور حاضر شده و همچنان حضور جمهوری اسلامی ایران به عنوان حامیان دولت قانونی سوریه ادامه خواهد یافت.

ولایتی افزود: در حقیقت حضور ما قانونی است و کمک به دولت و ملت سوریه و جنگی است که علیه تروریست و تروریسمی که مورد حمایت رژیم صهیونیستی، عربستان سعودی و امریکا دارند، است.

وی در پاسخ به این سوال که انتقال ٣٨ تن آب سنگین از ایران به روسیه که برخی منابع خبری ان را اعلام کردند، صحت دارد یا خیر تصریح کرد: مسائل فنی را بهتر است از مسولان مربوطه سوال کنید، اما رابطه ایران و روسیه دوستانه و استراتژیک است و همکاری ها در حوزه دوجانبه و بین‌الملی رو به افزایش است به طوری که در تاریخ روابط دو کشور این نوع روابط راهبردی بی سابقه است.

ولایتی اضافه کرد: همکاری ایران و روسیه از سوریه یک همکاری مثال زدنی است و مبادلات بین دو کشور از جمله اقلام دفاعی و صنعتی رو به افزایش است و همچنین همکاری های بیشتری در حوزه هسته ای بین تهران و مسکو را شاهد هستیم.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: از سوی دیگر شاهد حمایت های سیاسی و بین المللی روسیه از جمهوری اسلامی ایران و همچنین متقابل هستیم و ما به آینده روابط دو کشور خوش بین و امیدوار هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در اجلاس اخیری که کشورهای ٥+١ داشتند، روسیه در مقابل زیاده خواهی های آمریکا و خلاف هایی که در انجام تعهداتشان کردند از خواسته های به حق ایران حمایت کرده است.
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سر بدار ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    امام راحل ما -رضوان‌الله تعالی علیه- می‌فرمودند «تنها آنهایی تا آخر خط با ما هستند که درد فقر و محرومیت را چشیده باشند. فقرا و متدینین بی‌بضاعت گردانندگان و برپادارندگان واقعی انقلاب‌ها هستند، ما باید تمام تلاشمان را بنماییم تا به هر صورت که ممکن است خط اصولی دفاع از مستضعفین را حفظ کنیم» (صحیفه امام(ره)- ج 21 ص86). باز هم از حضرت امام(ره) است که؛ «آنهایی که در خانه‌های مجلل، راحت و بی‌درد آرمیده‌اند و فارغ از همه رنج‌ها و مصیبت‌های جانفرسای ستون محکم انقلاب و پابرهنه‌های محروم، تنها ناظر حوادث بوده‌اند و حتی از دور هم دستی بر آتش نگرفته‌اند، نباید به مسئولیت‌های کلیدی تکیه کنند که اگر به آنجا راه پیدا کنند، چه بسا انقلاب را یکشبه بفروشند و حاصل همه زحمات ملت ایران را بر باد دهند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس