دولت استرالیا در اقدامی پنهانی به پناهجویانی که در بازداشتگاه این کشور در جزیره مانوس به سر می برند، پیشنهاد کرده است در صورت بازگشت داوطلبانه به کشورشان به آنها کمک 20 هزار دلاری ارائه کند.

 به گزارش مشرق، پیشنهاد کمک 20 هزار دلاری به پناهجویان بازداشتگاه مانوس از سوی دولت 'مالکوم ترنبول' نخست وزیر استرالیا در حالی صورت می گیرد که گزارش ها نشان می دهد هزینه نگهداری این پناهجویان در مانوس به مراتب بیشتر از این رقم است و گفته می شود هزینه سالانه هر نفر به 300 هزار دلار می رسد.

براساس آخرین آمار، بیش از 830 پناهجو که بخش قابل توجهی از آنها ایرانی هستند در بازداشتگاه مانوس در کشور پاپوا گینه نو نگهداری می شوند.

تارنمای 'دیلی تلگراف' استرالیا روز دوشنبه نوشت مقامات بلندپایه دولت استرالیا برای نخستین بار تائید کردند آماده اند مبلغ پیشنهادی برای بازگشت به وطن پناهجویان را با توجه به شرایط آنها افزایش دهند.

رقم پیشنهادی به پناهجویان برای بازگشت به کشورشان تاکنون به صورت عمومی اعلام نشده است اما طی دو سال گذشته از 10 هزار دلار به 20 هزار دلار افزایش پیدا کرده است. گفته می شود طی این مدت بیش از 500 پناهجو در بازداشتگاه های مانوس و نائورو با پذیرش این رقم به کشورهایشان بازگشته اند.

'پیتر داتون' وزیر مهاجرت استرالیا تاکنون در خصوص پیشنهاد مالی به پناهجویان برای بازگشت به کشورشان اظهار نظری نکرده، اما بارها تاکید کرده است که حتی پناهجویان واقعی راهی برای ورود و زندگی در استرالیا ندارند.

وی تصریح کرد آنهایی که تلاش می کنند با قایق به استرالیا بیایند هیچ راهی برای اسکان در استرالیا نخواهند داشت و هیچ استثنایی نیز وجود ندارد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • sepehr ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
    0 0
    طرف گردنشو تبر قطع نمی‌کنه، اونوقت بجای اینکه بره کار کنه راه میافته میگه من از نبود آزادی‌های اجتماعی و سیاسی فرار کردم و اصلا هم نمیدونه آزادی اسم میدونه یا بقالیه سر کوچشون و خودشو می‌خواد تلپ کنه یه عمر مفت بخوره!!!
  • ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
    0 0
    خودت چی جناب سپهرخان استرالیایی فکر کنم شکم خودت که اونجا تلپ شدی هنوز سیر نشده که دیگران رو منع میکنی
  • mojtaba ۰۴:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    0 0
    بیست هزار دلار خیلی خوب!؟ بده من برمیگردم و یکی خانه ویلا بخرم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس